mandag 28. mars 2011

Vårlig Mandagstema

Mandagstema ny logo God mandag! Og jeg som trodde at ordet forrige uke var litt vanskelig! Men, nei!! Hele 52 supre deltakere på listen, det er ikke verst! Det er rett og slett kjempemoro! Temaet denne mandagen, er ikke så veldig fantasifullt akkurat, men ganske så etterlengtet:


VÅRTEGN!!


I går morges våknet vi til snøstorm og de stakkers snøklokkene jeg hadde sett ute i hagen, ble dekket av snø. Slik var egentlig hele forrige uke på min kant, men heldigvis så smeltet snøen i løpet av dagen. Jeg er nå så desperat etter å se tegn på våren at jeg må be dere om hjelp! Vis meg VÅRTEGN! Hva er det beste vårtegnet for deg?? Bildene trenger ikke å være fra i år. Grav i arkivet, let etter våren og gi oss håp!!


Hvitveis



Vårtegn over alle vårtegn er hvitveisen synes jeg! Jeg blir like lykkelig hvert år når jeg finner den første lille blomsten. Dette bildet er hentet i arkivet. Jeg har ikke sett noen hvitveis her på berget enda. Det er faktisk ikke mer enn et par dager siden at jeg så den første snøklokken og så sent kan jeg ikke huske at jeg har sett dem blomstre før…


Ønsker du å bli med på Mandagstema og lurer på hva dette går ut på? Les dette innlegget HER.


Sett ditt innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)


31 kommentarer:

REJEN sa...

En smuk lille forårsblomst og jeg håber at sneen snart forsvinder hos dig, så du får lidt mere forår...God mandag..;-D

Erik "Semlan" sa...

Nu finns ett vårtecken hos mig, men i natt kom snön tillbaka. Alldeles vitt där ute igen (suck).
Vacker blomma du bjuder på, den ser så skör ut. :-)

Marias Teater sa...

Så klare ble ikke mine, Petunia! Herlig - jeg ventet på dette tema!

Randi's Tanker sa...

Vår? Kong Vinter vil ikke slippe taket!

Finnes ikke noen vårtegn her hvor jeg bor, så jeg står over! Drømmer meg i stedet til varmere strøk.

Pialotta sa...

Vitsippor är väl lite väl tidigt ännu, men de kommer.. häftig vårbild:)

Sinna sa...

Åhh så härligt att se lite vårtecken. Det behövs idag när himlen visserligen ät blå men det är ganska så kallt här.
Sinna

Inge sa...

Godt ord Petunia.. forårstegn har vi en del af i DK, håber snart I ser dem også.. :-)

Malys krok sa...

Skjønner godt at dette er et vakkert syn, en tidlig vårdag! Akkurat den ser jeg ikke her, men fine er de som dukker opp her og! Ellers så ligger snøen i store dunger her ute!-Margit-

Rantamor sa...

Hej Petunia.
Sverige ja och Norge med är ju så långa att vårtecken inte finns här uppe i norr....trodde jag, men det gick att finna ett par =D
Din vackra vitsippa får vi vänta länge på.

Kram och tack för att du orkar hålla på med din fotoutmaning, lika nyfinken varje måndag vad det ska bli.

Bare Mio sa...

Nydelig vårtegn!
Her spirer det og gror og jeg har tro på at våren har kommet nå, selv om det snødde bittelitt igår.
Ha en fin mandag. :O)

Nattsyrran sa...

Åh, jag väntar också på vårblommorna. Men än så lär det nog dröja. Vitsippan är en favorit!! Ha det gott=)

naturglede/Randi Lind sa...

HVitveis er en av mine favoritter også. Det å putte nesen ned i en sånn bukett er vår. Jeg tåler ikke pollen så godt, men må likevel kjenne den duften. Her er det ikke lenge før vi ser den tenker jeg. Solskinn og herlig luft om dagen. Ønsker deg en flotters dag:)

Leonora sa...

Her blåste det hele forrige uke, så snøen forsvinner fortere enn fortest i den varme vinden. Det er fint det, men jeg er ikke så glad i søla .-) Med en kortbeint hund som har sølemagnetisk pels håper jeg på et skikkelig regnvær og så tørt og masse sol... Vel, det er jo lov å drømme :-) Flott hvitveis, åh jeg gleder meg til de kommer. Ikkeno er vakrere enn de hvite teppene som dekker skogbunnen når hvitveisen springer ut. Ha en fin uke Petunia!

Anette sa...

Smuk forårsblomst - her myldrer de også frem. Heldigvis ingen sne her men solskin. Det er skønt :)

Gunsside sa...

Her er det litt småkaldt enda, og lite med vårblomster.
Men endelig kan vi være ute UTEN snø da ;)
Ha en fin uke ;))

Malys krok sa...

Hei igjen og takk for hilsen! Joda, her var viper i massevis i vår nærhet i mange år, men så ble den plutselig borte. Vet ikke hvorfor. Ser den andre steder, lenger borte, når vi kjører litt rundt! Det er en flott fugl!

Melusine sa...

Hvitveisen er flott, ja!
Snøklokker også, men jeg har ikke sett noen av dem heller så langt...
Så jeg måtte i arkivet som du så,
noe som var greit for jeg fikk sett gjennom en del bilder som jeg nærmest hadde glemt.

For en flott opplevelse du hadde i morges da! Til tross for snøen som dalte :)

Elisabeth sa...

Vitsippan är underskön, men det dröjer ett tag till än den visar sig här. Jag hade turen att få komma in i en villaträdgård som hade fin blomsterprakt i söderläget. Ha dé!

Monica o Jacob sa...

Vilken fint fotad vitsippa, snart är hela hagen full av dom;-);-)
Ha en bra vecka;-)

Qehenne sa...

Herlig med vårtegn som tema. Merker at jeg er et bittelitegranne lei av snø nå. Skal bli godt med litt varme igjen i kroppen. Vi satt på utsiden litt i helgen, og fikk faktisk litt farge :-) Ha en flott kveld.

Petrine sa...

Hei, kvitveisen er det flottaste vårteiknet eg veit om !

Klem frå Petrine

TorAa sa...

Hvitveis, nydelige, men for tidlige på Østlandet.
Har mine merkedatoer i april, min fetters fødselsdag og min. 15 dager mellom oss i alder. Var det hvotveis eller blåveis som kom først?
(Etter Hestehov/Leirfivel)

Pysselfarmor sa...

Ett vackert vårtecken hos dig som jag ännu inte sett....oj snöade det hos dig idag - litet grand kom här i Stockholm i går kväll.

Line sa...

Nydelig vårtegn <3

Maria G sa...

Vacker skir och fin är den vitsippan, och ett säkert vårtecken!
Ha de gott!
Kram Maria

Sigrid sa...

Heihei!

Joda, hestehoven kommer først her og, (Den hadde jeg ikke bilde av) men løvetannen er som oftes like om hjørnet her hos oss.

Anki sa...

Snödroppar och blåsippor är nog de vårtecken jag letar efter, men jag vill ha pensér på balkongen och som tur är finns de att köpa nu.

Jennys fire vegger sa...

Vakker hvitveis! :-) Og så MANGE andre herlige vårtegn i linkene! :-D

Ha en fin dag videre.
Klem Jenny

Fotokarusellen sa...

Dette er et av de klareste vårtegnene jeg vet om. Det varmer i sjelen. Takk. Et vakkert bilde og et håpefullt tema.

Helen: kjernesunn-nordkvinne.blogspot.com sa...

Riktig link er http://kjernesunn-nordkvinne.blogspot.com/2011/03/var-ute-og-var-i-magen.html (Du kan gjerne endre bildet så det blir det fra innlegget også hvis du får det til..) :)

Susanne sa...

Blev så glad for den lille Bellis...senere på sommeren er der bare for mange i min græsplæne:)