mandag 18. april 2011

FAVORITTSTED i Mandagstema

Mandagstema ny logo Det sies at det er en myte at det er så mange som reiser bort i påsken. De fleste av oss blir værende hjemme og slik som i år, når påsken er så sent, benytter vi kanskje fridagene til å forberede oss til sommeren som kommer og orker ikke mer vinter og snø!!.. Mange sysler på hagen og mange benytter fine dager til å komme seg ut på tur. Men uansett om man reiser til hytten, besøker familie eller blir værende hjemme, så har vi alle vårt favorittsted… Ja, selv om det så er i sofakroken godt plantet foran påskekrimmen på tv eller med luking av bed ute i hagen..


Hvor er ditt favorittsted? Hvorfor betyr dette stedet så mye for deg? Er dette et sted du oppsøker for å finne fred og ro, hente deg inn igjen, eller deler du det gjerne med andre?? Vis meg bilder av ditt


FAVORITTSTEDFavorittstedMitt favorittsted! Jølle og jeg tar en pust i bakken halveis til Livarden. Hele området her er nok mitt favorittsted. Jeg elsker å gå tur i skogen og fjellene her og det er her jeg finner fred og ro og får tid til å tenke, men jeg deler det gjerne med andre. I området her treffer jeg på ørn, ravn, hjort, rev og mange andre fugler og smådyr. Her føler jeg meg i ett med naturen. Her finner jeg energi… Og det beste av alt er kanskje at dette bare er 30 minutter fra min utgangsdør!!


Ønsker du å bli med på Mandagstema og lurer på hva dette går ut på? Les dette innlegget HER. Sett ditt innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bildet for dette aktuelle innlegget. Takk:)



32 kommentarer:

Inge sa...

Fantastisk smukt favoritsted du har der.. Sikke en udsigt.
Hav en dejlig påskeuge

Koh-I-Noor sa...

Alle tiders tema!

Jeg kan godt forstå, det er dit favoritsted, for der er virkelig smukt :)

REJEN sa...

Et fantatisk fristed, jeg kan godt forstå at du her kan finde fred og ro og en masse fotomotiver..;-D god påske til dig...

mona.z sa...

Herlig plass, virkelig deilig med en god oppovertur og nyte utsikten når man er kommet opp, påskeklem fra meg:)

Monica o Jacob sa...

Vilken underbar plats och vilken utsikt;-)
Glad Påsk;-)

naturglede/Randi Lind sa...

Nydelig bilde det der. Det sier så utrolig mye. Finnes ikke bedre enn å komme seg ut i naturen. Ønsker deg en fin dag.

Pialotta sa...

Vilken härlig vy du har framför dig .. riktigt fint som jag kan förstå av din bild :)

fjällripan sa...

Vilken utsikt!! Vad underbart att ha så nära till fjällen!!Där mår man som bäst! Ha en bra dag :)

Rimkogeren sa...

To venner i tæt kontakt med hinanden og med naturen.

Jennys fire vegger sa...

For et fantastisk favorittsted! :-D Et nydelig bilde!

Ha en fin mandag.
Klem Jenny

Birgitta - foto CHIP sa...

Vilken underbar plats att sitta på tillsammans med en vän :)
Glad Påsk!

Kristine sa...

Så nydelig det var der! Og for et utrolig koselig bilde av deg og Jølle. Det ser ut som du sitter og forklarer ham hva som ligger "der borte", hehe. Veldig søtt. :D

Tinkerbell ... sa...

Du har verkligen hittat ett underbart ställe att sitta och njuta av livet på!!!
Önskar dig en Glad Påsk Petunia!!!

Leonora sa...

Hehe, du har valgt fjellet og jeg har valgt skogen, jammen er vi sunne :-) Dette er favorittbildet mitt Petunia, det sier så utrolig masse om følelsene til naturen og følelsene mellom mennesket og dets beste venn - utrolig stemning i dette bildet! Jeg fortsetter å ønske God påske jeg - her har vi knall påske vær i dag :-)

Marias Teater sa...

Først må jeg berømme ham/henne som tok det vakre bilde av deg og bikkja. Stedet er herlig og jeg skjønner at et går fint an å innhente deg der. Så til Hel... Halvøya (strendene unntatt noen få tettsteder)var til ca 2003 militært okkupert. Ikke utbygget altså. Så ble de frigitt til folk og fremdeles - gudskjelov - ingen byggeaktivitet. Mine landsmenn klumper seg sammen på stranda ved inngangene (alle fasiliteter der + øl)og når du passerer den siste inngangen så har du stranda i ca 15 km for deg selv. En veldig sjeldent gang og ikke alltid treffer du sånne som oss. Unikt - med andre ord. Være med i august?? God Påske!

Benita sa...

Vilken underbar utsikt.

Donald sa...

Det er så dejligt at se billeder af dig og Jølle sammen. Dette billede udstråler en glæde ved livet og andre væsener. Ja, det er et skønt billede og klart et favoritt-sted. Jeg tror iøvrigt at steder forandrer sig, og at du også nyder andre "favoritt-steder" ligesom jeg gør.

Irene sa...

Kan godt forstå at dette er et favorittsted. Jeg har flere, men klarte å velge meg et å vise frem :o)

Ønsker deg og dine en fin påske!

Klem fra Irene

Mettepipp sa...

Herlig bilde- virkelig et drømmested....

Har drevet og undersøkt babyfotografer idag så jeg fikk umiddelbare assosiasjoner til de mange bilder av to babyer som sitter og viser frem babyrompene sine ;-)

Andre gang jeg deltar på utfordringene dine. Synes det er kjekt å snurre rundt i hodet, og i fotomappene her inne. Takk for det.

Malys krok sa...

Dette bildet er bare vakkert! Vet jo at du, som jeg, trives i skog, mark og fjell! Har sett på der du peker og viser Jølle den flotte utsikten! Perfekt favorittsted! -Margit-

Erik "Semlan" sa...

Jag förstår att du trivs där i backen, vilken härlig utsikt. :-)
Ett favoritställe "Sjöberget" hade jag med nyligen i annat tema, så jag väljer en annan plats. ;-)
Önskar alla fotobloggare en trevlig och glad påsk!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Da jeg kom til Elne i Frankrike, ble jeg med en gang veldig skuffa. Hvor var fjllene, dalene, det kupperte landskapet? Det jeg så var bare flate sletter så langt øyet kunne se. Der ville jeg aldri ha bosatt meg!
Jeg trenger akkurat som deg et frodig landskap med fjell og vann. Da kan vi slappe av og nyte livet.... G0' påske fra meg ;:OD)

Anette sa...

Skønt favoritsted du har. Der ser fantastisk - og dejligt roligt ud ;)God påske :)

annemarie sa...

For et vakkert sted med en fantastisk utsikt. Jeg skjønner godt at du trives der. God påske til deg!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

For en herlig plass. Tenk så heldige vi er som har det sånn i nærmiljøet :)

God påske! Her er den garantert skifri.

garnkurven sa...

Nydelig bilde! Intet er som å sitte med sin firbente turkamerat på en topp og nyte utsikten!

Pysselfarmor sa...

Din favoritplats är helt underbar och helt i min smak förstår du nog....i fjällen finns ju min gård.

Hagemor sa...

oi...glemte helt at det var mandag...vell..har jo vært sen uansett i det siste..
Når det gjelder objektiv, jeg er ikke så flink å bruke de forskjellige..spesielt på tur, holder jeg meg til all-round-objektivet. Har en tamron 17-270 som alltid er med på tur, og det var det jeg brukte på de bildene du spurte om.

Fotokarusellen sa...

Takk for hyggelig kommentare. Ser ut til å være et herlig favorittsted. Her er det sikkert mulig å finne den store roen. Et flott bilde av deg og hunden med en mektig utsikt.
God påske.

Melusine sa...

Fantastisk flott sted, Petunia!

FrancescPhoto sa...

Excellent shots!!! Salut!!

Francesc

breiflabben sa...

Hei, så denne linken inne hos Silje (den afrikanske farmen) og tenkte at jeg kunne legge inn mitt gamle favorittstyed jeg skrev om på vgb for noen år siden.
Nå har jeg forlatt vgb, men bloggen ligger fremdeles der.
Jeg er stor tilhenger av Tema-blogging og setter pris på ditt/dine tiltak.
Håper det er noen som liker mitt "Favorittsted" da :-)