mandag 25. april 2011

Gult Mandagstema

Mandagstema ny logo Snart er påsken 2011 et avsluttet kapittel og sånn værmessig, kan i alle fall jeg underskrive på at det har vært en påske for historiebøkene. Det har vært varmt og fint og da gjorde liksom ikke så mye at påsken kom så sent i år. Noen dager fri med forsmak på sommeren, er ikke absolutt ikke å forakte!! Påske, påskeliljer, påskekylling, påskesol… Dagens ord måtte jo bli GUL/GULT!! Jeg tror ikke det blir så vanskelig å finne et bilde her! Sjekk kameraet! Du har garantert fanget noen gult i løpet av de siste dagene;)



GUL/GULT



Gult Gule tulipaner i vakker solnedgang fanget påskeaften, setter punktum for påsken 2011!




Ønsker du å bli med på Mandagstema og lurer på hva dette går ut på? Les dette innlegget HER. Sett ditt innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bildet for dette aktuelle innlegget. Takk:)




45 kommentarer:

fjällripan sa...

Härlig bild på tulpanerna och solen!!
Dagens tema passade bra :) för jag hade precis gjort det här inlägget om videkissarna färdigt, och de är ju gula!
Ha det bra :)

Marias Teater sa...

Nydelig levert som alltid! Tulipaner i solnedgang, kan ikke bli vakrere farger! Det ble en del blogging i Påsken - kanskje det er ok at vi setter punktum nå. Men koselig var det!

Anneli - A'la Foto sa...

Fantastiskt vacker bild med underbara färger!

Ha en skön måndag!

Koh-I-Noor sa...

Rigtig smukt billede du har taget, og det er et supergodt emne for dette forår - eller er der mon sommeren - og de mange farver, der kommer næsten eksplosivt i disse dag :)
Flot Petunia! Og tak fordi du gider holde os alle i gang :)

Leovi sa...

Beautiful photo, I've never seen a photo of Dandelion so wonderfully beautiful as this. I congratulate you. A greeting.

Leena sa...

Så glödande färger i dina tulpaner och solnedgången! Vackert!

REJEN sa...

Smukt billede af tulipaner og fortsat god påske...;-D

Anette sa...

Smukt billede ;) Og god mandag :)

Mandy Lou sa...

Skikkelig vakkert bilde, Petunia! Denne gang hiver jeg meg på Mandagstema også. Lenge siden sist.
Ha en fin påskeavslutning!

Malys krok sa...

Ja her viser du, med et vakkert bilde,At også gult kan være kult!
Flott!! -Margit-

Helle K. sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helle K. sa...

Hej Petunia - gider du slette mit link - jeg fik ikke lagt billedet på :) Tak

Plejer der ikke være et rødt kryds, så jeg selv kan slette?

Sommertid sa...

Vakker avslutning på påsken og dagen det der ja. Fargene og varmen.
Ha en fin 2 påskedag.

naturglede/Randi Lind sa...

Så vakkert bilde du hadde i dag. Gult er en frisk farge som får meg til å smile! Ha en flott andre påskedag!

Ida sa...

Nydelig stemningsbilde, med et malerisk preg... Som en akvarell. Veldig fint!

Randi/Naturglede tipset meg om at du hadde "Gult" som tema denne uken, da hun såg innlegget mitt i dag.
Jeg hadde ikke fått med meg det, selvfølgelig, at posten min kunne passe inn under temaet her.
Får heller prøve å følge bedre med senere da...
Jeg er virkelig sløv, altså..!
Lever i min egen lille bloggboble... Hehe! Må visst skjerpe meg... (o;

Vi har spilt Bezzerwizzer noen ganger denne påsken, ja. Har også spilt Scrabble og Alias. Det er jo så gøy!
Vi kjøpte den rosa utgaven av Bezzerwizzer, siden den har nye og oppdaterte spørsmål, som passer godt for dagens unge.

Om du vil, så kan jeg lete frem og ta bilde av det nevnte kortet til deg... Om du vil bruke det her på bloggen f.eks. Det kan jeg fikse. Gøy, det også, må vite. :) KULT, rett og slett!

Ønsker deg en fin-fin mandag,
og en god avslutning på påsken!
KLEM.

Nanne sa...

Nydelig stemning i bildet ditt. Håper du også nyter siste dagen i denne påsken....

Miriam ツ sa...

Nydelig bilde, Petunia :)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nydelig bilde, kjæreste Petunia!!!

Fotokarusellen sa...

Dette var virkelig vakkert. Well done!

Helle K. sa...

Tak for hjælpen :)
Dit billede af tulipaner er helt fantastisk smukt :)

annemarie sa...

Flott med solnedgangen i bakgrunnen. Jeg har hatt gule tulipaner hele påsken så nå er jeg lei.

Irene sa...

Vakkert stemningsbilde ... tulipaner i solnedgang kan ikke bli flottere!

Første gang med "strandpåske", snakk om å ha vært heldig med været! Nyter de siste "slørete" solstråler her i Nevlunghavn. Håper påsken din også har vært fin .... klem fra Irene

Mona sa...

En fantastisk påsk som gått i solens tecken. Underbar solnedgångsbild!

Maboe sa...

Nydelig bilde!
Jeg ønsker meg også macrolinse og er nok like forvirret som deg. Foreløpig bruker jeg bare objektivet jeg har har på mitt Canon 550D (18 - 135 mm) og tar utsnitt.
God mandag!

Leonora sa...

Kjempeflott bilde Petunia! Ja nå er det over, det er bare å nyte den siste dagen. Og du som ikke er så glad i mandager har vel en fin dag i dag - selv om det er mandag :-)

Monica o Jacob sa...

Vilken fin bild;-))
Ha en bra vecka;-)

AnneKa sa...

Det var en nydelig avsluttning på påsken :))

Bildgatan sa...

Glömde kommentera när jag lade in, bättre sent än aldrig och din bild är fantastiskt vacker - och solen som pricken över i. Den gulan vill vi inta vara utan oavsett årstid eller högtid.

Monica sa...

Ja det är en solros, dom är lätta att få att gro i alla fall hos oss.
Bara att peta ner några frön i jorden, hos oss växer dom vid fågelhuset där alltid något frö trillar ner och gror;-))

kjerstisandnes sa...

Nydelig bilde, veldig kjekt å være med:0)
Takk for fin kommentar:0)

Birgitta - foto CHIP sa...

Så fint du fångat solnedgången och blommorna!
Vill också säga att min blir ju så glad av allt detta gula :)
Må så gott Petunia!

Mitt eget krypin sa...

hejsan, ja det är en katt och en häst på skylten. Det finn mycket katter och hästar här på ön så den är befogad.

Sinna sa...

Vilken fantastik fin och stämmningsfull bild
Sinna

Lena Abrahamsson sa...

Jättefin och stämningfull bild. Tack för en bra blogg!
hälsn Lena A

LissenTo sa...

Ja, nu känns det som påsken är förbi. Igår var jag och köpte blommor till balkongen och idag ska jag försöka städa där. Nu är det VÅR (ja nästan sommarvärme)

Ha en skön vecka

Kram Lissen

Kristine sa...

For et vakkert tulipanbilde du har tatt, Petunia. Nydelig var det! :D

Speilvendt sa...

Så morsomt at bloggen din heter Petunia. Jobber på en avdeling i en barnehage som heter det :)

Melusine sa...

Tulipaner OG solnedgang *sukk*
hva mer kan en ønske!
Vakkert :)

garnkurven sa...

Knallstilig bilde Petunia!

Donald sa...

De smukke tulipaner bliver solgt i stort antal inde i det tættest bebyggede område i København, Nørrebro og Vesterbro, fordi det er så dejligt at have en buket i stuen, når man kan se at det er blevet lysere dage udenfor.

Kan tænke mig at der også sælges mange blomster i Bergen.

Jeg tænkte først "jeg har jo ikke nogen gule billeder", men så kom jeg i tanke om at jeg dagen før havde taget billeder ovre hos min søn. Det var jo heldigt :)

Bengts fotoblogg sa...

Underbara färger, mycket bra bild.

GNIST sa...

For et nydelig bilde!!!

Ditte sa...

Meget smukt og vårligt billede, Petunia :-)

Veronika sa...

For et herlig gult bilde!! Tulipaner er nydelige blomster, og det er det slettes ingen tvil om når man ser bildet ditt:)

Pysselfarmor sa...

Ljuvliga tulpaner!