fredag 1. april 2011

HIMMELSK ¤ 29... Siste himmelsk fra meg

Himmelsk logo Vær så snill å lese dette (Og sjekk datoen for når innlegget er skrevet!): Det er fredag og ny måned, men det er de eneste gode nyhetene jeg har å komme med i dag dessverre… Etter nøye å ha tenk gjennom det , har jeg kommet til at dette blir den siste HIMMELSK jeg holder. Jeg beklager å måtte fortelle dere det, men det tar for mye tid for meg og nå som våren er her, har jeg lyst til å tilbringe mer tid ute… Derimot gir jeg gjerne stafettpinnen videre til en av dere om dere har lyst til å drive “Himmelsk” fra deres egen blogg. Om dette skulle friste, så gi meg beskjed i kommentarfeltet, så plukker jeg ut en eller kanskje et par stykker. (Det er kanskje flere som vil drive himmelsk sammen?)..…. Jeg håper på forståelse for dette og bloggen min vil jo fortsatt være her og blogge kommer jeg til å gjøre fremover også… Og jeg kommer garantert på besøk til dere sånn inne i mellom:) Det har vært veldig gøy, men nå kaller skogen og fjellet!!Logo himmelsk

Himmelsk # 29

God morgen!

Dette bildet har jeg kalt “God morgen” for etter å ha opplevd denne soloppgangen tidlig onsdag morgen, så løftet det en ganske så morgentrøtt Petunia opp flere hakk. Jeg kan love dere; Det var mye vakrere i virkeligheten enn det jeg klarte å fange med kamera. Ja, nesten som et lysshow! Og ingen kunne laget det bedre enn naturen selv!!


Sett ditt himmelske innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bilde for dette aktuelle innlegget. Takk:)


85 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Det var synd;-( men jag förstår att det tar mycket tid.
Vilken läcker bild du avslutar med;-)

Rimkogeren sa...

Det er synd, men jeg forstår godt, at du siger stop. Du har gjort en kæmpeindsats her i blogland. Det skal du have 100.000 tak for.

PS Smukt billede og symbolsk, hvis det er en solnedgang.

GAWO sa...

Forstår godt at du runder av nå. Våren er en så deilig tid så det er om å gjøre og nyte hvert sekund ute. Du har gjort en kjempeinnsats. Og jeg tipper at du er tilbake med nye ideer om en stund.

Jammen fikk du med deg en flott soloppgang. Den varte ikke lenge, men du var der i rett tid. Jeg kom litt forsent til å se lysshowet. Ønsker deg en strålende dag.

Mors Hjertekurv sa...

Det er kjempesynd at du slutter med Himmelsk Petunia :D Men skjønner godt at det går utrolig mye tid til det . Det har vært kjempe morro å være med på Himmelsk hos deg ! Så takk skal du ha , og vi sees nok igjenn . Klem

naturglede/Randi Lind sa...

Trist, men jeg skjønner deg godt. Det må jo ta umåtelig med tid? Jeg kan dessverre ikke ta på meg noe sånt. Nydelig bilde du viser. Kos deg med våren, og takk for alt du allerede har gjort her. Du er super!

Anelias hantverk sa...

Så synd att du slutar men förstår dig, för detta med dator och bloggandet tar väldigt mycket tid nu när sol och sommar kommer!
Fantastiskt vacker bild på soluppgången! Tack!
Önskar dig riktigt skön dag!

Randi's Tanker sa...

For et nydelig bilde du gir oss på morgenkvisten! Det fikk meg til å sperre øynene opp :-) Lurte på om det var aprilsnarr når jeg leste teksten din, men forstår at du mener det du skriver.

Fullt forståelig at dette arbeidet tar en del tid, men jeg synes også det er synd du vil slutte. Håper noen finner tid og anledning til å ta seg av Himmelsk i fremtiden.

Takk for alt du har gjort for vårt Himmelske samhold! Det har vært en fornøyelse.

Klem

Venke sa...

Dette tror jeg ingenting på, det er heldigvis 1 april :))))

SoF sa...

Tack Petunia för allt engagemang och arbete som du lagt ner på Himmelsk.

Det har varit så roligt (morsomt?) att leta motiv med mycket himmel.

Jag har full förståelse för att du nu vill lägga mer tid på utomhusvistelser än vid datorn. Hela ens väsen längtar ju ut nu efter denna långa vinter.

Jag önskar dig allt gott framöver och hoppas på en skön vår och sommar!

Återigen stort Tack!

Anette sa...

Åh, jeg håper dette er en aprilsnarr!! :)

Inge sa...

Sikke dog et smukt solnedgangs billede du viser her.
Hvis du virkelig mener du vil stoppe, så forstår jeg dig, hvis det er en aprilsnar, er det godt gået.. :-)
Uanset hvad, så gør du det fantastisk, god weekend til dig og dine.

Marias Teater sa...

Forvirret!! hva blir det til? Aprilsnarr eller har du fått nok? Bildet ditt er iallefall fantastisk! Jeg elsker å se landskap og lysstemning gjennom dine øyne!

Ellen sa...

Jeg håper dette er en aprilsnarr. Jeg fant jo frem til dette først igår og har kun fått bidratt med 1, ett, bilde! Come on Petunia! Si at det bare er en aprilsnarr!!!

Fotokarusellen sa...

En fantastisk soloppgang, men en dårlig nyhet. Hvis det er sant da?
Håper på aprilsnarr, men frykter at du mener det du skriver. I så fall har du min fulle forståelse.
God helg.

Bekka sa...

Et nyyydelig soloppgangsbilde og en dårlig nyhet. Håper som flere her at det bare er aprilsnarr, men har full forståelse for om du gir deg for å få bedre tid til andre ting også. God helg til deg :)
Klem fra Bekka

Pysselfarmor sa...

Åh det har varit så roligt att besöka dig Petunia, men förstår att det tar mycket tid och det är jobbigt också att vara "uppknuten"....tack för ett härligt tema!

Du gör ett grandiost avslut med din vackra bild!

mreteveian sa...

Veldig trist, bra jobba... helt til jeg kikket en ekstra gang på kalenderen: Okei, får si dom de andre, håper det er aprilspøk :-)

Anette sa...

Skulle det mot formodning ikke være en spøk, hadde det vært ordentlig gøy å tatt over stafettpinnen...kanskje...(hjelp hva har jeg sagt nå??) :D Klem fra Anette :)

Bare Mio sa...

Det var synd, men jeg forstår deg godt.
Tusen takk for alle himmelske gleder du har gitt oss!
Jeg tenkte jeg skulle ta en pause fra Himmelsk, nå når våren er her blir det mer uteliv og det blir ikke så mye tid foran PCen.
Fantastisk bilde du avslutter med!
Ha en himmelsk fredag og helg.
Klem

Tromsøjente på 39 sa...

Tusen takk for den innsatsen du har gjort med Himmelsk! Det har vært til stor glede og beundring på så mange måter.

Skjønner godt at du sender stafettpinnen videre, og jeg håper noen har kapasitet til å påta seg neste etappe.

Nydelig bilde! Gleder meg til å følge deg videre, for jeg regner med det kommer flere blinkskudd og fine innlegg utover :)

God-helg-klem :)

Maria Berg sa...

Vilken strålande morgon!

kan förstå att tiden inte räcker till allt man vill göra,
fast är det 1 april eller???

MB

lairama sa...

Vilken fin bild du avslutar med. Otroligt vackra färger.
Så tråkigt att du slutar, men jag förstår dig.
Om ingen annan vill så kan jag tänka mig att överta "Himmelsk" - tycker det vore synd att det försvinner.

Ha det bra!

Malys krok sa...

Er dette virkelig alvor tro? Jaja, den som lever får se! Kan jo skjønne argumentene, men syns likevel det er litt rart at du sier dette, for du har vært så veldig "med på" dette! Håper det er en aprilspøk! (tenkte ikke på det før jeg leste kommentarene)
Vakkert bilde er det uansett, det du viser i dag! -Margit-

Mette sa...

Forstår deg godt, helt sikkert mye arbeid bak. Det er første gang jeg melder meg på her hos deg, men også da siste? :) - er jo 1. april i dag... Ønsker deg i alle fall en riktig fin dag :) Klem fra Mette

Birgitta - foto CHIP sa...

Himmelst vacker bild Petunia! Tack för dena perioden!
Må så gott!

Hagemor sa...

jeg tenker at dette er en aprilspøk....håper det...
Hvis du spør om det samme neste uke, vil jeg si at jeg vil prøve meg...men akkurat i dag, tror jeg du liker dette altfor godt til å gi deg :)) P
Og så Himmelsk da :))

Hakrilas sa...

Kjempefint og vakkert bilde med nydelig farge!:) Ønsker deg en kjemepfin fredag, og god helg!:)

Mette sa...

Hei Petunia
Første gang jeg er her, og så greide jeg å gjøre en feil :) Lurte på om du kunne slette nr. 30.

Jeg fikk lagt inn på nytt på nr. 39
Huff, beklager rotet :) Ha en flott helg, klem fra Mette

Siv sa...

Nydelig bilde Petunia.

Er utrolig synd om du sier stopp nå. Skjønner jo godt at det er masse arbeid, og forstår argumentasjonen veldig godt.
Men har et ørlite håp om at det er en aprilsnar jeg og.
Krysser fingrene.
Om ikke virker det som at du i allefall har fått en som kan ta stafettpinnen videre i Anette
Ønsker deg uansett en hærlig helg !!
Klem fra Siv

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Tusen takk for at du har tatt deg tid til alt dette. Skjønner godt å det blir litt mye må-må. Blogging skal være kos og et overskudds-fenomen. Det er lysten og ikke plikten som skal være viktigst.

Nydelig bilde hos deg. Dette var til å våkne av, ingen tvil.

Leovi sa...

Beautiful backlit at sunset with a sky of exquisite tones. Greetings.

Erik "Semlan" sa...

Vilken vacker morgon. Härligt foto du bjuder på Petunia!
Kan förstå att du släpper temat efter det arbete du lagt ner. Det har varit roligt att delta i temat och kanske har du redan någon fotobloggare som kan fortsätta ditt fina arbete med "Himmelsk"?
Önskar dig allt gott.

Leonora sa...

Jeg håper virkelig at det er en aprilspøk min venn...
Hvis ikke, så har jeg full respekt for ditt valg - vår og sommer må nytes til fulle.
Jeg kommer tilbake i morgen og sier takk for meg, velger å tro hardt på 1. april :-)
Nydelig bilde har du iallefall, og kos deg med helgen Petunia!

Sandoren og Blåsten sa...

Skjønner deg godt Petunia og takk for innsatsen! Følger deg videre, blir vel kanskje noen andre fotoutfordringer av og til?

Nyt våren både med og uten kamera!

Hilsen GRy K

Lene sa...

Det var trist å høre. Men et veldig flott bilde du viser oss i dag. Kjenner jeg gjerne skulle hatt den utsikten selv og kost meg med en kopp te samtidig :)

Irene sa...

Aldeles nyyydelig bilde, Petunia! Ja, våren er her, selv om den mange steder er full av is og snø. Jeg føler det litt som deg, nå som det våres er det så deilig å bruke tiden ute. For de som vil fortsette med "himmelske" bilder, er det jo bare å slenge seg med Sky Watch Friday!

Stor takk til deg så langt ... du har koblet mange bloggere sammen! Og vi finner hverandre sikkert selv om "himmelsk" er over.

Ønsker deg en riktig så fin og vårlig helg!

Klem fra Irene

Petrine sa...

HEI ! Nei, denne går eg ikkje på :))

Nydelig bilde :)

klem

Camilla (Rantis) sa...

åh nej, ska du sluta med Himmelskt???
Å så tråkigt....
men förstår ju att det tar en massa tid och energi och det finns ju annat här i livet att göra...
eller....??
...för de e ju 1:a april!!

Men hur som helst, ett stort TACK för att du har hållt i denna utmaning, du har gjort ett toppen jobb!!

Vilt og vakkert sa...

Heisann Petunia.

Jeg har full fortståelse for avgjørelsen din. Dette tar tid. Nå har jeg knapt nok tid til å svare alle - noe som jeg har som forsett å gjøre, og jeg er stadig på farta. Hvem skulle tro at en lærer har anledning til å være det??
Noe er i embeds medfør, noe er ferie eller avspasering. Det betyr jo at jeg har jobba mer enn jeg egentlig skulle - på toppen av all blogginga!
Jeg vet jo hvor bloggen din er, og kommer gjerne på kaffe...
Jeg tok dette bildet med tanke på Himmelsk - godt at du ikke slutta sist uke ;:OD)
Ha det godt - og nyt påska...

NatureFootstep sa...

häftigt, dina nattliga träd strålar. :)

Jag får tacka för det som var och önska dig en trevlig vår/sommar.

Sommertid sa...

Så flott en soloppgang. De er nesten like magiske som solnedgang.

Så da var det siste gangen med deg ved roret på Himmelsk..ja ja ..allt til sin tid sies det. Takker deg for at du satte det her igang og har holdt det gående. Forstår veldig at du vil prioritere annderledes fremover, våren,skogen,sommer og alt det innebærer.
Kjenner jeg deg rett så finner du nok på noe når høsten skrider frem...
Inntil da, kos deg med familien og alt hva du enn finner på i hverdag og til fest * klemmer *

Go helg :)

TorAa sa...

Nydelig bilde.
Forøvrig er jeg optimist og tror på aprilsnarr;-)

Anette sa...

Hm - tjae kan vi nu tro på det men den dato vi har i dag? Smukt billede du (måske??) slutter Himmelsk af med.

frk ma sa...

Venter i spenning på morgendagen :) Er det aprilspøk eller ikke...? Tenker at hvis du virkelig vil gi deg, så hadde du ventet en uke for da hadde du levert 30 himmelske!!! Er det sant, så skal du ha så masse takk for innsatsen :)) Jeg har begynt å se mye mer opp på himmelen enn hva jeg gjorde før jeg fant deg! Du har også bidratt til at jeg har funnet mange andre, fine blogger. Så TUSEN TAKK! Mandagstema fortsetter, eller? ;)

Veronika sa...

For en herlig morgenstund du har fanget:) Nydelig!

Husfruen of Hilltop House sa...

Du har gjort en kjempejobb med "Himmelsk". Takk for at du har stått på. :-)
Om du har lyst på, så ligger det en liten award og venter på deg hos meg.

Berit sa...

Nydelig-nydelig! Nesten så jeg vurderer å sette på vekkerklokka, men det hadde nok også blitt stemplet som en aprilsnarr ;) Vi får sjå hva som skjer!

Mandy Lou sa...

Bildet ditt er helt nydelig. Soloppgang er nesten enda vakrere enn solnedgang. Men det betyr jo at man må ganske tidlig opp etterhvert. :)
Ønsker deg ei kjempefin helg!

naturglede/Randi Lind sa...

Mistenkte det var spøk,men jeg hadde forstått deg også. Jeg reagerte litt på at du ville gi deg ved nr.29. HVorfor ikke gå til det ble 30 tenkte jeg. Du er helt tilgitt:O) Jeg lurte noen av mine idag på den andre bloggen min, så jeg måtte si sannheten også mot kvelden. Litt gøy da :)Vil du se hva jeg gjorde?
http://katten.bloghog.no/2011/04/01/soloppgang-i-sahara/ God helg!

fjällripan sa...

Fantastisk himmelsbild! Det här var första gången jag var med, synd att du ska sluta, men förstår att det tar tid...
Tack för din kommentar hos mej!

Gunsside sa...

Åh himmelsk bilde Petunia,
- ja er det ikke herlig med vår i luften og fotoapparatet, ut på tur
- forstår deg hvis du syns det blir mye men ....
- alltid gøy å se innleggene dine med de kreative tekstene - og alle de andre som henger seg med her hos deg;)
Ha en flott vårhelg, april.... ;)

Mokkamaster sa...

P-E-T-U-N-I-A..-you have been a very-very bad girl!! Tenk å lure oss på denne grusomme måten *sjokk*

Selv om jeg er vilt begeistret for å ha deg tilbake kjære du :))

Vilt og vakkert sa...

Heisann! Dette ble en for grov spøk for meg, så om jeg kommer igjen til neste uke, kan du ikke regne med!

Marias Teater sa...

KLART DU ER TILGITT!!! Bare gøy at vi unisont gikk 5 på!! Har du noen ganger i livet fått så mye forståelse? Stor klem!

Leonora sa...

Jeg ble faktisk litt trist først jeg :-) Syntes Himmelsk er så koselig å være med på. Men jeg har jo stor forståelse for at dette er mye jobb, og det er ikke så rart at du hadde lyst på en pause. Før jeg postet innlegget mitt slo det meg plutselig at det kunne være aprilsnarr, og når jeg gikk inn og leste kommentarene skjønte jeg jo at jeg ikke var alene om den tanken. Jeg er superglad for at det var en spøk, du er tilgitt, og jeg poster garantert himmelskbilde neste fredag også :-) Btw, jeg sluttet å gå tur på Mjøsa for noen uker siden, jeg er nemlig livredd for å gå igjennom. Bildet er tatt for noen dager siden, endel overvann... Forrige helg var det modellfly stevne på isen, og da parkerte de bilene sine ute på isen... Jeg vet egentlig ikke når man ikke bør gå utpå, men det nærmer seg vel nå vil jeg tro. Kos deg i helgen Petunia! Jippi - det var en spøk!!! :-))))

Anette sa...

Ha ha, du er tilgitt for lenge siden, en spøk må vi tåle :) Og skulle du trenge en vikar, så vet du hvor du finner meg :) Klem fra Anette <3

Randi's Tanker sa...

Klart vi møtes neste fredag! Var nettopp innom GAWO og har allerede tilgitt deg for dette peket. Tenkte på det, men slo det fra meg igjen. Tross alt er det en del administrasjon med disse sidene. TAKK for at du fortsetter!

Petunia sa...

Tusen takk for alle bidrag så langt! Og jeg lover; Dette var ikke siste himmelsk fra meg!!!Det var nok en APRILSNARR (aprilskämt/aprilsnar). Kanskje et stygt pek, men jeg håper da jeg ser deg igjen på HIMMELSK neste uke!!
Vi sees vel igjen neste fredag??

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
APRILS NARR.... der fikk jeg tatt litt igjen, håper jeg ;:OD)

Inger-M sa...

Så godt at det var aprilsnarr! :-))
Bildet ditt er bare helt vidunderlig!

Husfruen of Hilltop House sa...

Jaså, din spøkefugl! Tenk å tulle slik med dine trofaste fans. :-)

Koh-I-Noor sa...

Hahaha! Ja, du er tilgivet. Det er tilladt at sige næsten alt som aprilsnar :)

Jeg tænkte i går, at jeg ville vente til idag med at kommentere. Bare sådan hvis nu det var en aprilsnar.

Dejligt at du bliver, og jeg skal nok blive også :)

Elisabeth sa...

Ha en skön vår och sommar och stort tack för den här tiden!
Din himmel för dagen är storartad, så den får vara symbol för framtiden.
Ha dé!

Malys krok sa...

Måte inn her for å se etter en mulig oppklarning! Fikk den! Og det er jeg glad for! Takk for at det bare var aprilspøk! Tenk,jeg som først ikke trodde jeg skulle være med på Himmelsk! Det er morsomt å finne nye himmelbilder hver uke! Flott at du fortsetter! Passet jo godt med denne spøken, når 1. april var på en fredag! -Margit-

SoF sa...

Petunia din lurifax!! ;)
Underbart att läsa din kommentar idag om att det bara var ett 1:sta april-skämt.
Tack och lov!

Nu är jag glad igen och kan börja leta fler himmelska motiv. :)
Härligt.

Jag tycker fortfarande (trots aprilskämtet;) att du gör ett kanonjobb med din blogg och de olika fotouppdragen!

Glada lördagshälsningar!

nr14 sa...

Takk for at du har gjort den jobben du har gjort:) Disse utfordringene har inspirert til å fotografere masse:) Skjønner godt at du avslutter "Himmelsk" på din blogg men håper noen tar utfordringen du gir. Våren kommer ja og mer gøy å bruke tid på mye annet....mindre blogging fra min kant også;)

klem

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Fy skamme deg. Tenk å lure oss sånn. Jeg var nok inne på tanken, men så tenkte jeg at hadde det vært meg som hadde holdt på med det, så hadde jeg vært lei for lengst ;) Jeg begriper ikke at du rekker kommentere alle, synes det er en fabalatig innsats. Men du er tilgitt og som tidligere slenger jeg meg av og til.

bea's blog sa...

Ah, du med dine Aprilsnarr :):) -
God (Sol)Helg - iallefall!
.✿.
Beatice

Geir sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Berit sa...

Den var utrolig bra! De beste "aprilsnarrene" er jo de som man blir i tvil om: Hææ! Er det mulig???? Fortjener en premie for den;) Send meg en e-post (kontaktinfo på profilsida for bloggen), så ser vi hva som skjer videre!

Turid sa...

Hihi:)))

Erik "Semlan" sa...

Så blev jag lurad igen! Men jag var lite misstänksam Petunia. ;-)
Temat är ju så härligt, varför släppa det?
Skönt att du lurades, bra att du fortsätter.
ps. Notera norrskenet i nästa inlägg.
Ha de' nabo!

Lene sa...

Godt det bare var en aprilsnarr :)
Ha en god helg!

Melusine sa...

Din spøkefugl!
Men så klart; du er tilgitt - jeg satt faktisk i går kveld og funderte på det at jeg ikke hadde vært utsatt for noen aprilspøker...

Gleder meg til flere himmelske innlegg :)

Praktfullt bilde forresten!

sigrid sa...

Du lurte nesten meg også ;-)
Veldig glad du held fram.

God helg!

nr14 sa...

Din "luring" hehe (humrer masse her:)

hauge52 sa...

Mange takk!
Under bloggen min legger jeg ut flere og flere lydfiler med dikt.
Kanskje du har lyst til å høre?

http://wp.me/pYtns-xC

Og kanskje også stemme fram diktet:

SORLAND 1 (til 1980)

Ei enkel tekstmelding - og du kan vinne bøker og festivalbilletter!
øystein

Bekka sa...

Godt å høre at det bare var en aprilsnarr som jeg håpet på :) Koser meg sånn med Himmelsk, så er glad du fortsetter! Klem fra Bekka

Koselig koselig sa...

Hei Petunia! Full forståelse, slike prosjekter tar tid. Jeg smatt inn med et himmelsk innlegg jeg også, jeg bare måtte.
Klem :)

Koselig koselig sa...

Kan du ta bort min link, så skal jeg gjøre det på nytt? mvh Mette

mreteveian sa...

Jeg føler at jeg ikke ble lurt, men år jeg lette etter en avkreftele og ikke fant noe på en stund, så ble jeg vel nesten lurt allikevel.
Jeg liker å ta søndagsbildene mine, det passer liksom litt til søndagen også, så jeg hadde nok fortsatt for meg selv med det.
God å ha deg med igjen ;-)
La inne et par himmelske søndager i samme innlegg hos meg, for jeg var flink å ta dem, men ikke gjøre stort mer utav dem...

NatureFootstep sa...

jo då, du är förlåten :)

Mona sa...

Fantastisk soluppgång du visar.

Jättetråkigt att du slutar med himmelsk. Du har gjort en fantastisk insats och jag förstår att det tar mycket tid och energi. Jag har själv inte hunnit vara med varje vecka.

Vi ses ju fortfarande på Måndagstema och så ska jag gräva fram en bild till fotokalendern.

Birgitta - foto CHIP sa...

Var det ett aprilskämt i alla fall?
;)

Birgitta - foto CHIP sa...

Jag har lagt in himmelsk bild ändå :)
http://fotochip.blogspot.com/2011/04/perspektiv.html