fredag 8. april 2011

HIMMELSK # 30

Himmelsk logo Så ble det Himmelsk i dag også til tross for min påstand forrige fredag om å slutte med hele greien... Jada, det var en aprilsnarr og godt er vel det! Jeg koser meg skikkelig med alle himmelbildene deres, så jeg har ingen umiddelbare planer om å legge ned. Ingen fredag uten: Logo himmelskTZ5 22 Min favoritt skulptur “LIvet, leiken og draumane” laget av Arne Mæland. Dere kjenner den kanskje igjen fra “Himmelsk logoen. Skulpuren er lang, så det er vanskelig å fange hele på kort avstand og den står slik til at man ikke kommer i rett avstand uten båt. Her har jeg limt sammen to bilder. På de neste to bildene har jeg lekt meg litt med PhotoScape (gratis redigeringsprogram). Jeg la på effekten “Refleksjon” .


hiMMELSK # 30 B hiMMELSK # 30 C Forsøkt det gjerne selv! Det er gøy å leke seg litt med bildene!


Sett ditt himmelske innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bildet for dette aktuelle innlegget. Takk:)


37 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Ja det var läckert;-)
Ha en skön helg;-)

berit.. sa...

stilig Astrid : )) er ikke flink med sånn redigering.. "ser" liksom ikke hva jeg burde gjøre med bildet : ))

har sett Himmelsk hos Randi men aldri tenkt over at jeg kunne være med.. kanskje jeg slenger meg på etterhvert : )

finfin fredag til deg fra meg

GAWO sa...

:-)

Malys krok sa...

Flott den skulpturen! Slik redigering skulle jeg gjerne kunnet! Må spørre mine jenter! takk for fortsettelsen! Egentlig bra med en slik narredag! En blir så glad når en skjønner at det ikke er sant! -Margit-

Hagemor sa...

Haha...skjønte det da, selv om du hørtes overbevisende ut...skal ikke spøke med slik..
Skal laste ned photoskape og prøve.
Takk for inspirerende utfordringer!

Mandy Lou sa...

En kjempefin skulptur dette. Og den ble dobbelt så vakker etter at du hadde redigert bildet.
God fredag og super helg til deg!

Inge sa...

Det er så sandelig et himmelsk billede, og så er det også logoet for himmelsk.. Flot og god weekend

Camilla (Rantis) sa...

din lilla luring....tänker på förra veckan!!
Men jag e glad att du finns kvar här med himmelskt...
Så underbart vacker den är, den statyn och ditt foto likaså....
=)
Ha en skön helg

Venke sa...

Fine bilder og fint at du er trofast tilbake. Hadde vært artig å prøve å redigere, det får bli en gang jeg har god tid

Bekka sa...

Utrolig stilig! Og takk for tips om Photoscape-funksjonen, morsom funksjon som passet ypperlig på dette motivet!
Mine skulpturbilder fra Vigelandsparken er jo i samme duren, så tenkte de passet fint denne fredagen :) Er veldig glad Himmelsk fortsetter og at det hele var en aprilsnarr!
Riktig god helg :) Klem fra Bekka

Mette sa...

Herlig bilde av skulpturen og veldig kjekt å leke litt med photoshop. Jeg er dessverre ikke så flink til det! Har et gammel program, men nesten ikke satt min fot der og prøvd. Må bli flinkerer til det fremover tror jeg...

Ja da var dette mitt andre bidrag hos deg, flott tema og såååå mange fine bilder her... Ønsker deg en fin fredag og helg som kommer. Klem fra Mette

Bare Mio sa...

Fantastisk skulptur!
Jeg ble lurt av aprilspøken din,
så godt at du fortsetter med de himmelske utfordringene.
Ha en flott helg :O)

Irene sa...

Nydelig skulptur ... liker etterbehandlingen av bildene. Moro å leke seg litt! Selv om jeg vanligvis bruker Photoshop, skal jeg jammen prøve jeg også!

Ha en toppers helg!

Irene

♥ Gamleheksa ♥ sa...

På 'an igjen ;)

Leovi sa...

Magnificent, as an ascent to heaven, I love the sequence to end a beautiful symmetry. Greetings.

Erik "Semlan" sa...

Kul att se hur du jobbat med fotot som sedan blev logga till fototemat. Snyggt! Du har helt rätt, ibland mår bilderna bra av lite efterarbete.
Vinklar kameralinsen lite denna fredag. ;-)
Tur att det bara var ett aprilskämt förra veckan Petunia!

Nattsyrran sa...

Tack för att du inte lägger ner!!! Ser ju fram emot varje fredag!! Underbara bilder du bjuder på. Ha en trevlig helg=)

Birgitta - foto CHIP sa...

Ha ha nu vet jag varför jag inte hittade dagens Himmelsk. Du har bytt ut ett "E" till "W" under Emner.
Himmwlsk :)

Vilken härlig blå himmel du visar!

Anette sa...

Det er en fantastisk skulptur :) Godt du er tilbage igen *GGG*

fjällripan sa...

Fint foto! Vad häftigt
det blev med speglingen :)

Trevlig helg!

Lifecruiser Photo Playground sa...

Kanonläcker! Jag gillar den sista varianten bäst - ett konstverk i konstverket :-)))

Ha en mysig vårhelg, hoppas inte Aprilvädret blir för besvärligt. Vi har haft det lite här blåsigt bara.

Inger-M sa...

Det er en flott skulptur og et flott bilde! Hvor står skulpturen, hadde vært gøy å sett den live. Liker godt Arne Mæland sine arbeider. Vi har en flott vegglysestake som han har laget :-)

Leonora sa...

Lekkert Petunia!
Det er gøy å leke seg litt ja, og særlig når det blir så fint som dette. Ha en fin helg!

NatureFootstep sa...

visst är det skoj att leka med bilderma. Och här blev det ju riktigt bra. :)

frk ma sa...

Fint du er "tilbake", aprilspøken ble du tilgitt før du innrømte den ;) Stilig med effektene du har laget her!
Ha en finfin helg!

Maria G sa...

Den här statyn är så fin och dina bilder på den är himmelskt vackra!
Ha en fin kväll & trevlig helg!

PS: Du är förlåten för förra veckans aprilskämt :))

Mokomoko sa...

Kapiinng, da er jeg med denne runden også.. Stilig bilderedigering du har fått til her.

GNIST sa...

Takk for tips om fotoredigering! Resultatet ditt var bare helt utrolig bra!

Leonora sa...

Så sant Petunia :-) Det er meldt knallsol i morgen, gleder meg til å se hvordan verden ser ut :-)

TorAa sa...

Din luring;-)

Veldig bra resultat du har fått til.

Det programmet du her har brukt, ser spennende ut. Er det et tilleggsprogram til Picasa?
Blir bildene lagret i så fall lagret i Picasa nettalbum?

Rimkogeren sa...

Tak for din hilsen :-)
Hvor er dit bidrag bare super flot.
Svar:
Historien er fri fantasi fra min side. Træerne er over 100 år!

Veronika sa...

Rett til himmels!! Kjempeflott motiv og enda bedre med litt redigering:) Ønsker deg en flott og kreativ helg!!

Melusine sa...

Ja, det er veldig gøy å leke med bildene og denne effekten du har lagt på passer veldig godt til bildet :)

Veronica sa...

Utrolig kult å sette sammen bilder på den måten. skulpturen er kjempefin. Du spurte hva 7. klassingene syntes om å studere skyer... Tror de syntes det var gøy å finne riktig navn på riktig sky. De ble iallefall overrasket over at skyene hadde navn.

Koselig koselig sa...

For en fin skulptur, og morsomt med speileffekten. du er flink det vet du!!!

god søndag min gode venn :)

Vestlandsjenta! sa...

Så artig redigering av bildet da!! Virkelig en vakker skulptur! Er det redigeringsprogrammet jeg bruker, men ante faktisk ikke at jeg kunne gjøre slike ting, så det må sjekkes ut!! :)

renate sa...

så flott blide! likker´e! :) ha en god helg! mvh renate