mandag 16. mai 2011

Fargerikt Mandagstema

Mandagstema ny logo Dagen før dagen! Jeg håper ikke alle er for opptatt med forberedelser til morgendagen slik at dere ikke har tid til å være med på Mandagstema. Hva som skjer i morgen, lurer kanskje dere som ikke bor i Norge på… Jo, det er selveste 17. mai, Norges nasjonaldag!


Ukens tema er FARGERIK(T) og til det temaet føler jeg at jeg ikke trenger å skrive så mye mer…17. mai


Jeg har valgt et bilde som både dekker temaet og morgendagen. Her er det rødt, hvitt, blått og grønt i forskjellige nyanser og flagget symboliserer nasjonaldagen. Jeg ønsker dere alle en flott 17. mai!


Ønsker du å bli med på Mandagstema og lurer på hva dette går ut på? Les dette innlegget HER. Sett ditt innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bildet for dette aktuelle innlegget. Tusen takk:)




34 kommentarer:

anjoe playhouse sa...

Jeg vil ønske alle norske blogvenner tillykke med nationaldagen i morgen. Må den blive farve- og oplevelsesrig for Jer alle :)
Dansk TV genudsender pt serien om hurtigruten MS "Midnatsol", og jeg bliver lidt misundelig på de, der er med på togten. Længe leve Norge!

Inge sa...

Du og alle norske bloggere ønskes en rigtig god nationaldag i morgen, jeg håber I får dejligt vejr.
Flot billede.. :-)

Rimkogeren sa...

Smukt.
Mine bedste ønsker for 17. maj. Opfør dig nu ordentligt ;-D

Rimkogeren sa...

Smukt.
Mine bedste ønsker for 17. maj. Opfør dig nu ordentligt ;-D

annemarie sa...

JA, 17 mai er en fargerik dag. Jeg er stolt av at vi kan feire en slik dag. Ønsker deg en riktig hyggelig dag i morgen med håp om godt fotovær:-)

fjällripan sa...

Härlig bild på den vackra norska flaggan! Ni verkar fira er nationaldag som det sej bör :)
I Sverige är det inte lika stort på vår dag...Ha det så bra! :)

Kristine sa...

Så rent og pent det var. Og fargerikt. :0)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

God 17.mai-feiring til deg og dine!

Leonora sa...

Ha en fin 17.mai Petunia! Veldig vakkert bilde, nationalromantikk på sitt beste :-)

REJEN sa...

God national dag i morgen...Dejligt billede..;-D

Pialotta sa...

Norge brukar ju fira sin Nationaldag väldigt färgglatt/Färgrikt :)
Till lycka på den STORA dagen i morgon då ... ha de så kul :)

Malys krok sa...

Nydelig bilde du har valgt denne gangen også! Var skikkelig flott å komme inn her og se dette tidlig i morges. Ble glad inni meg! Takk! Ønsker deg en flott nasjonaldag!
-Margit-

Irene sa...

Feiende, flott og fargerikt ... ha en toppers 17. maifeiring!

Ireneklem

Berit sa...

Da formoder jeg at bunadskjortene er klare, flagget strøket, skoene pusset og ikke minst: finvær bestilt?! Flott bilde- blir smått nasjonalromantisk.. Ha en hyggelig 17. mai og ei fin uke!

naturglede/Randi Lind sa...

Herlige farger i bildet ditt. Ønsker deg en glad 17.mai. Kos deg :)

Nattsyrran sa...

Önskar Grattis på er stora dag, imorgon!!!

Gunsside sa...

Heisann og ha en flott 17.mai feiring.
Lekkert bilde av det flotte flagget ;)

Anette sa...

Fint billede. Og tillykke med nationaldagen til dig og andre norske bloggere. Håber vejret vil være med jer i morgen.

BP sa...

Mine bedste ønsker for 17. maj:-) Åsså lyckades jag länka fel också:-(
http://bp-computerart.blogspot.com/2011/05/mandagstema-fargrikt.html

Nanne sa...

Ha en flott 17. mai, Petunia.....
Flagget er så vakkert mot den blå himmelen.

Marias Teater sa...

Får vi håpe at Bergen våkner imorgen til sol og blå himmel! Bildet ditt er veldig enkelt og utryksfult - norsk flag mot den rene naturen - kan ikke bli bedre!

Irene sa...

Hei igjen Petunia! Hva heter tulipanene på innlegget mitt? Den tofargede heter "Jackpot", den andre heter "Black Parrot". Satte de i fjor høst og var veldig spent på om de kom opp!

Bildgatan sa...

Underbart och inge kan fira som ni, älskar det.

I morgon klockan 04:30 måste jag stiga upp för att skjutsa sonen till flyget då han ska åka till Oslo och fira med sina kompisar. =) Vad gör man inte för att han ska få en bra dag och hinna till Norge på förmiddagen.

Hoppas att ni får ett fint väder.

Pysselfarmor sa...

Tack för kommentaren hos mig och förstår att det vattnas i munnen när du ser den goa kakan.
Nu flaggar du ju redan för 17:e maj så du hinner väl inte baka den nu, men sedan....
här t.ex. är ett recept
http://morotskaka-recept.blogspot.com/2010/08/recept-morotskaka-ingredienser-2-agg-50.html

sedan lägger du bara på bären när kakan är klar
Väl bekomme och njut!

Donald sa...

Det er et skønt billede af det norske flag mod en flot blå himmel :)

Tak for din kommentar hos mig, jeg svarer at du er kommet ind i "data" som bruger, og det er det vigtigste. Computeren på netværk giver muligheder for kommunikation og vidensdeling i en hidtil uset størrelsesorden. Det er ikke det samme som at tale sammen og være sammen, men det er meget værdifuldt i sig selv.

Fotokarusellen sa...

Vakkert! Kunne ikke passet bedre.
En flott 17. mai til deg og dine.

Ida sa...

Gratulerer med dagen,
og god 17. mai! :)

Elisabeth sa...

Så vacker bild och passande till 17:e maj. Ha dé!

Leovi sa...

Beautiful picture in honor of National Day, congratulations Norway.

Melusine sa...

Så flott du har fotografert flagget mot den vakre naturen :)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Maken til 17.mai er det lenge siden jeg har opplevd. Dagen viste seg fra sin aller fineste kant.
Masse familie og gode venner, supert vær ogfryd og gammen. Fikk på meg bunaden også!
Det norske flagget gjorde det ekstra
farverikt ;:OD)

Leckeres für Mensch und Katze - Goodies for a pleasant life sa...

I´m a little late, but I hope you like my colours. LG Tina

TorAa sa...

Herlig og fargerik kontrast i dette skjønne bilde.

Sent ute denne uke, men har mitt at gjøre og reflektere over.

Mona sa...

Färgstark och vacker bild! Jag har varit i Dalsland under veckan och min bild kommer därifrån.