tirsdag 31. mai 2011

Fotokalender 2011 MAI

Fotokalender_2011_logo_thumb[2][1] “Kom, mai, du skjønne, milde, gjør skogen atter grønn, og la ved bekk og kilde fiolen blomstre skjønn!” Dette er en strofe dra D. Jæger sin hyllest til måneden mai. Joda, her har blitt grønt og fioler fant jeg i skogen for noen dager siden, men å si at mai har vært mild, det er å ta i litt for mye. Deriomot, til tross for at ullundertøyet ikke er pakket vekk for sesongen og varmepumpen går fortsatt, så har denne måneden gått utrolig fort. Det er derfor nå klart for månedes bilde i Fotokalender 2011.


Har du lyst til å være med på Fotokalender 2011, så er det kort fortalt en månedlig utfordring her på bloggen min. I slutten av hver måneden lager jeg et innlegg slik som dette og der dere kan være med ved å vise et bilde fra måneden som ha gått. Bildet kan gjerne være typisk for hvordan måneden har vært der du bor sånn værmessig, eller om det har vært en spesiell begivenhet for dere.. Når året nærmer seg slutten vil jo hver og en av oss ha 12 bilder som vi kan lage våre egne fotokalendere av og gi bort som gaver til familie og venner om vi vil.. Bilde må være ditt eget eller du må ha tillatelse av den som har tatt det til å bruke det.


MAI


Fotokalender mai 2011 Det blir ikke noe vakkert blomsterbilde eller bjørk som vaier i vinden fra meg på mai måned. Dette bildet viser akkurat hvordan mai har vært her hos meg. Vått og kaldt og tåkete. Det er vel lov å håpe på at juni blir bedre???




32 kommentarer:

Jorunns hage og hobby sa...

Jeg kan ikke se meg mett på ditt maibilde!
Jeg skulle gjerne forstørre det å henge det på veggen hjemme.
Mai har vist seg fra mange sider!
Tror jeg venter litt med å legge vekk ulltrøya. Nå ønsker vi juni velkommen med sol og varme!

Inge sa...

Det er nu et flot billede du viser selvom vejret ikke har været helt i top

Anette sa...

Flot maj billede du har valgt. Ja maj har været en lidt blandet måned vejrmæssigt men nu håber vi på skønt vejr i juni :)

Bare Mio sa...

Er så enig med Jorunn, kan heller ikke se meg mett på bildet ditt.
Det er så flott!
Nå håper jeg at juni vil vise seg fra sin beste side med sol og varme, det fortjener vi.
Ha en fin kveld. :O)

Irene sa...

Mai er skjønn, uansett vær. Jeg syns nyutsprunget løv er så vakkert! Så flott bilde til min favorittmåned du har postet!

Håper også på en fin juni i vest, for vi har planer om et besøk i ferien vår :o)

Irene

Gudveig sa...

Vakkert.... kjempevakkert!

Fotokarusellen sa...

Så trolsk og spennende. Hvor er Nøkken. Dette er virkelig et flott mai bilde. Veldig vakkert.

Leonora sa...

Nydelig bilde er det, selv om det kanske ikke representerer været vi så gjerne vil ha. Men til helgen - da er det meldt knallvær - iallefall her jeg bor :-)

Marias Teater sa...

Jeg liker veldig godt det litt mystiske bildet ditt. Maimaaned iaar var slik. Men kjaere Petunia - kan du holde denne siden aapen til soendag? Jeg vil gjerne vaere med men innlegget jeg lagde foer vi dro er ikke med paa bloggerskriveprogrammet. Vet ikke hvorfor. Er saa lei meg og kan ike gjoere noe med det, for vi er ikke hjemme men i Polen. Klem fra Marias Teater

Sommertid sa...

Likte godt ditt bidrag til Mai måned. Den har med seg akkurat slik den var..helt sant !
Nå håper jeg Juni blir av en litt varmere variant...

Hei sveis !

Naturfoto sa...

Flottbilde av vannet i en vakker natur.

Ha en fin kveld:)

Naturfoto sa...

Hei , beklager at det er 2 bilder (vinduet). Det 1 ble feil i og med at jeg linket til din blogg, ikke min:S

Håper du bærer av med mine begynner feil:)

garnkurven sa...

Et flott bilde Petunia. Du har virkelig fanget den magiske disen som pøeier å ligge over slike småvann.

Petrine sa...

Vakkert maibilde ! Veldig vakkert ! Ja, denne månaden har gått fryktelig fort og så får vi håpe at juni blir varm og fin:)

klem frå Petrine som pakker veska for ein Romsdalstur.

Mathildes Eden sa...

Riktig vakkert er det ved dette trollske vannet! Og vakkert er bildet! Jeg kan kjenne lukten av myr og mose. Mai har vært underlig og iskald. Sikkert derfor den har gått så fort. Jeg melder meg på utfordringen din, med min opplevelse av mai du skjønne...

Birgitta - foto CHIP sa...

En ovanlig och mycket vacker bild!
Vad har du använt för filter?

REJEN sa...

Dejligt billede og maj kan jo være meget forskellig enten meget varm eller meget kold..;-D

Kristine sa...

Mai har vært grå, ja, men juni skal bli varm og solrik, sies det.

Synes du har fanget en flott stemning på bildet ditt, Petunia. :D

anne - moseplassen sa...

Så vakkert et bilde Petunia! Nydelig, og det er da herlig med slike dager også, var alle dager sol og blomster og farge så ville det bare blitt kjedelig.

naturglede/Randi Lind sa...

For en drøm av et bilde. Jeg "setter meg i kanten" og slapper av litt jeg. Fin dag ønskes deg.Det er juni og sommermåned :)

Bestemor Drillo sa...

Et vakkert bilde som sier det meste om den dagen du foreviget det!
Klem fra bestemor!

annemarie sa...

Bildet var utrolig vakkert likevel syns jeg, selv om det viser vått og kaldt vær. Slik kan jo mai også være.

Elisabeth sa...

Stämninsfull bild!

-ma- sa...

Det er jo masse stemning i det fine bildet ditt! Ønsker deg en fin langhelg! Jeg reiser bort og vet ikke om jeg får blogget fredag, men kommer tilbake til uka:)

Mona sa...

Vackert, magiskt och stämningsfullt!

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Åhh, dette var vakkert!

cafe i København sa...

Fantastisk flot billede :)


Hilsen

Carl
http://cafeikøbenhavn.dk/

Leovi sa...

A beautiful frame with a landscape for living your dreams.

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Kanskje jeg kan håpe på at mars-måned av kalenderen kan gjenåpnes ørlitte granne, den ble visst for travel for meg...

Marita sa...

Vi hadde både òg-vær, så jeg valgte meg etter oppstilt motiv fra da fontenen min var ferdig.
Flott og stemningsfullt bilde du har valgt! Du er flink med kameraet!

Fotokarusellen sa...

Et veldig vakkert mai bilde. Flott lyssetting og fine kontraster. Lekkert!

Gunsside sa...

Nydelig mai du har her
- og endelig fikk jeg opp min mai kalender, bedre sent enn aldri
Ha en flott mnd ;)