fredag 6. mai 2011

HIMMELSK # 34

Himmelsk logo Fredag igjen dere og det betyr “Himmelsk”!! Jeg går helt i surr i hvor lenge vi har holdt på med denne utfordringen og måtte sjekke hvilket nummer jeg skulle skrive på denne ukens innlegg. Jeg kan ikke fatte at vi har kommet så langt som til 34. Tiden går fort når vi har det gøy!! Det kommer stadig nye folk med og det er veldig hyggelig! Alltid spennende med nye blogger! Det er et par ting jeg må informere om og friske opp for dere som har vært med en stund: Vær så snill og ikke sette dere på listen før dere har postet innlegget og det er veldig viktig at dere bruker direkte link til det aktuelle innlegget dere setter på listen hver uke. Når dere skriver dere på listen her, kan det ta en stund før linken deres vises. Hvis dere ikke ser ”knappen” med den gang og forsøker å legge dere til på nytt og da får beskjeden om at dette innlegget finnes på listen allerede, så er alt ok. Da vil “knappen” og navnet deres vises etter ca 5 minutter! Men nå:Logo himmelsk


aa Har dere opplevd det å være på kjøretur og så ser dere noe dere bare må ta bilde av? SItter din bedre halvdel ved rattet , roper man “STOPP” til han og kan ikke forstå hvor vanskelig det kan være å finne et passende sted å parkere med en gang! Slik var det sist søndag da vi tok oss en kjøretur. Vi hadde kjørt gjennom ørten tunneler og trange daler og plutselig som i en liten luke, åpner dette landskapet seg opp mellom to tunneler! “Stopp”"!! Vel, jeg måtte løpe tilbake et godt stykke for å kunne knipse dette bildet og om jeg ikke er helt ute på geografi, er det Fensfjorden vi ser der ute.. (Arrester meg gjerne om det ikke stemmer.)



Sett ditt himmelske innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bildet for dette aktuelle innlegget. Tusen takk!!




38 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

En helt underbar bild som
vanligt;-))))
Ha en skön helg;-)))

Rimkogeren sa...

Lys for enden af tunnellen - Smukt :-)

REJEN sa...

hehe godt du fik ham til at stoppe, det er også et godt billede..;-D

Inge sa...

Super himmelsk billede.. God weekend :-)

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Ha-ha, jeg trodde nesten at det BARE var MEG som var så "gal" at jeg ropte STOPP for å ta bilder! Sist gang jeg gjorde det, var vel i forrige uke - og da var det faktisk MULIG å stoppe av hensyn til annen trafikk osv... Så løp jeg tilbake, mens full bil måtte stå og vente. Løpingen tilbake blir gjerne litt lenger enn man tenker seg i utgangspunktet... Ha en himmelsk helg!

Anelias hantverk sa...

Vilket underbart vackert landskap du har hos dig!
Ha en fin dag!

Malys krok sa...

Owao!! Det var min første tanke da jeg så dette fantastisk flotte bildet! Var nesten som jeg var der selv. Virkelig vakkert! Og det STOPP-ropet er ikke fremmed i vår bil heller... Ha en flott dag! -Margit-

Nattsyrran sa...

Vilken härlig vy!!! Mycket vackert=)

Mandy Lou sa...

Dette var virkelig en spesiell plass! Kjenner godt til det der at man plutselig ser noe når man kjører. Og man ser jo enda bedre som passasjer enn den som er sjåfør. Vakkert bilde, Petunia!

NatureFootstep sa...

jag känner igen cituationen. Och det kan vara nog så vankligt. :)

Fin vy hittade du i alla fall. Väl värd din löptur tycker jag. :)

Bare Mio sa...

Nydelig bilde fra et flott sted!
Og jeg som trodde jeg var alene om å rope "Stopp" for å ta bilder.
Ha en himmelsk helg!
Klem

fjällripan sa...

Ja nog känner jag igen det :))

Fantastisk bild! Vilka berg! Så vackert, vilken tur att du stannade :)

Irene sa...

Skjønner godt du ville stoppe nettopp der. Nydelig bilde! Jeg kjenner meg veldig godt igjen! Og får vi ikke stoppet, så har han kameralinsen oppi nesa! For du kan banne på at det er nettopp på "hans" side det er noe å ta bilde av! God helg!

Irene

Venke sa...

Det motivet var sikkert vanskelig å oppdage, tenk å bo et slikt sted, ser fredelig og vakkert ut

Bekka sa...

Ja, jeg har skreket ut og bedt om mange photostops i mitt liv, hehe ;-) Dette var en flott plass, så koselig med husene helt ytterst der!
Ønsker deg en fantastisk helg :)
Klem fra Bekka

Fotokarusellen sa...

Kjenner meg veldig godt igjen i dette innlegget. Som regel er det meg som får de skeptiske blikkene når det ikke er mulig å stoppe umiddelbart.

Et veldig vakkert bilde som du deler med oss i dag.

Lene sa...

For en utrolig vakker plass!
Ha en god helg!

Med kjæleik til livet sa...

kor fint ;)

eg gleda meg til fredager - Himmels og helg på ein gang ;)

klems fra monika

Leonora sa...

Nydelig bilde Petunia! Jammen godt dere fikk stoppet. Oj så godt å høre at jeg ikke er alene :-) Jeg har løpt mye på veiene, tilbake til der jeg ropte stopp, og gubben sitter igjen og himler med øynene :-) Men, han begynner å venne seg, før tok det kilomer før han skjønte at jeg mente alvor :-) Nyt helgen!

Grete sa...

Herlig bilde :) jeg roper også stopp, men noen ganger later han som han ikke hører trur jeg hihi :) god fredag og god helg :))

Leonora sa...

Vel, ikke kilomer - kilometer! :-)

Erik "Semlan" sa...

Galet vackert! Så snyggt. :-)
Själv stod jag och frös när jag såg himmelen brinna härom dagen. ;-)
Hoppas alla får en himmelsk helg!

Birgitta - foto CHIP sa...

Känner precis igen mig ha ha :) Ibland fotograferar jag genom bilrutan när det är omöjligt att stanna :)
Vacker vy!

Inger-M sa...

Vakkert, Petunia! Og jeg kjenner meg så igjen; i vår bil ropes det stadig Stopp! :-))

Randi's Tanker sa...

Dette var virkelig himmelsk! Vi har jo helt fantastisk natur i landet vårt. Heldig du som har sjåfør, da får du muligheter til å se på naturen.

At vi er kommet til Himmelsk # 34 er helt utrolig.

Ønsker deg en riktig flott helg!

Mona sa...

Det är verkligen en himmelskt vacker vy. Tur att ni fick stopp på bilen! Tur att jag inte har bil för jag skulle nog vilja stanna var och varannan meter för att fotografera...

Elisabeth sa...

En underbar bild med det röda huset, som styr ögat. Ha dé!

annemarie sa...

Flott bilde. Norge er full av vakre steder. Ha en flott helg!

Lifecruiser Photo Playground sa...

Oj, en sån underbar bild!!! Vilken utsikt! Nästan så man blir avundsjuk på era norska fjordar ;-)

Hoppas du får en toppenhelg!

frk ma sa...

Nydelig! Det var nok vel verdt løpeturen! God helg:)

Anki sa...

Så är det, och värre ändå, det går inte att stanna där för det är alltid en bil bakom , så jag missar en hel massa bra bilder.

GAWO sa...

Kjenner meg godt igjen med situasjonen :-)Faktisk så er det like vanskelig og stoppe når en kjører MC. Tro det eller ei. Som oftest er veien for smal, det er for mye grus, for bratt, for ... ja jeg vet ikke hva. Det letteste hadde vært å ha noen bakpå som kunne ha tatt bildet (les deg :-) )Da hadde jeg hatt begge beina nedi veien og da går alt an.
Flott bilde. Og flott natur. Jeg skal kjøre i dag og dette var faktisk et godt tips.

sigrid sa...

Å ja sånn er det..
Mange flotte motiv vi har susa forbi..
mitt himmelsk bilete er tatt i fart..
ikkje meir enn i 50 vel å merke ;-)

Ha vakker helg!

Silje sa...

Om jeg kjenner meg igjen! Vel, ikke fra stedet i seg selv, men dette øyeblikket da man plutselig ser et motiv og er villig til å stoppe hele verden. Sjåføren stakkars, har fullt opp med å ikke bli direkte trafikkfarlig mens jeg uten å ense eller bekymre meg for noe som helst kommanderer 'stopp!', 'litt fremover', 'litt bakover'... ;) Huff, han fortjener egentlig en premie, sjåføren min.

Leovi sa...

A frame price in the form of V

Anette sa...

Fantastisk billede! Ja jeg kan godt finde på at sidde og tage billeder imens min mand kører bilen ;) Jeg kan også finde på at bede ham om at stoppe bilen så jeg kan tage billeder :P

Melusine sa...

Hehe, ja jeg kjenner til den - og det er jo ikke alltid det passer å stoppe!
Men jammen godt du gjorde det og fikk knipset dette flotte landskapet :)

Takk for fin kommentar hos meg!

Leckeres für Mensch und Katze - Goodies for a pleasant life sa...

Love Greetings from Germany. Thanks for stopping by in my blog. your (google´s) german is very good. ;)- Tina