fredag 20. mai 2011

HIMMELSK # 36

Himmelsk logo Det er tid for ukens himmelske åpenbaringer. Vil du også være med på denne fotoutfordringen, finn da frem et bilde som har noe med himmelen å gjøre, post innlegget på egen blogg og sett deg på listen under her. Husk direkte link til det aktuelle innlegget:)Logo himmelskGrieg Bildet mitt i dag viser statuen av Edvard Grieg som står inne i fojaen i Grieghallen her i Bergen. Bildet er tatt fra utsiden opp mot de store glassrutene. Jeg tenkte at dette bildet kunne passe bra siden Festspillene I Bergen starter neste uke.




48 kommentarer:

REJEN sa...

Meget flot fanget, en god weekend til dig..;-D

Inge sa...

Flot billede af en stor kunstner.. :-)

Monica o Jacob sa...

Ett riktigt konstverk;-)))
Ha en skön helg;-)))

ulla laiho sa...

En fantastisk fin bild!

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Veldig artig himmelsk vinkling, med gjenspeilingen i vindusruten!

Millemilla sa...

Virkelig flott bilde!!Wow!

Rimkogeren sa...

Fantastisk valg. Spejlbilledeffekten er vidunderlig.

Mandy Lou sa...

Så fint dette bildet var! Flott fotokunst av en flott kunstner. (Hehe, både du og Grieg er jo flotte kunstnere mente jeg.)
God helg!

GAWO sa...

Dette var bra Petunia :-)Ikke bare er jeg imponert over de fine bildene dine men også over at du holder på så ivrig med dette tema uke etter uke. Det er mye arbeid, det vet alle som blogger. Mer en enn gir seg litt etter litt , eller velger å ta det litt roligere, men du holder ut. Og hurra for det. Vi kan alle glede oss over din iver. Så takk skal du ha for alt arbeid du legger i dette.

Står virkelig herr Grieg akkurat der eller har du "klippet og limt" han på plass? Jeg kan liksom ikke se han for meg der ved Grieghallen. Men bilde er kanskje ikke derfra...........

GAWO sa...

Måtte kikke på bilde ditt en gang til. Så han står inne altså... ja jeg må ta meg en bytur og oppdatere meg. :-)
God helg til deg min venn.

kjerstisandnes sa...

Flott bilde:0)

Anelias hantverk sa...

Så vackert foto!
Jag har besökt Grieghallen och Bergen en gång, underbart vackert var detta ställe.
God helg!

marianne Sa sa...

Spændende billede.

Venke sa...

Bra bilde, en ser godt hvem den karen er, ganske gjenkjennelig i sin positur fra siden. Det blir nok liv og røre i Bergen når festspillene starter :)

Bekka sa...

Så bra bilde tatt fra en annerledes vinkel!
Ha en flott helg, Petunia :)

Kristine sa...

Veldig flott bilde du har valgt deg i dag. Annerledes. Stemningsfullt. Vakkert.

Malys krok sa...

Spesielt og flott! Dette kan du! God helg til deg og dine! -Margit-

Linda sa...

Dette var nydelig! :)

Hakrilas sa...

Kjempebra fotomotiv, og kjempefint bilde!:) Ønsker deg en kjempefin fredag, og riktig god helg!:)

Lifecruiser Photo Playground sa...

Det är nästan som att han står där livs levande och blickar ut! Fint fotat verkligen! Lite annorlunda.

Ha en riktigt härlig vårhelg :-)

Leovi sa...

Very interesting, I love those beautiful reflections in the window forming a beautiful set of lines and shapes.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Dette kan aldri bli feil motiv, særlig ikke fra din by.

Ønsker deg ei flott helg!

Bente sa...

Det ble et kjempeflott bilde.Stilig vinkel!

Nattsyrran sa...

Fantastiskt spännande bild du bjuder oss på den här veckan=)

TorAa sa...

Veldig bra vinklet av den lille, store mann.

PS. Kan du fjerne mitt første bidrag (nr 47) da url-adressen ble helt feil - ikke godtatt)

RuneE sa...

meget passende - vi får bare håpe at været kommer seg :-)

Erik "Semlan" sa...

Blir säkert många på Festspelen i Bergen. Vackert foto, snygg spegling i fönstren. :-)

Mama Zen sa...

Beautifully composed!

Anette sa...

Fantastisk billede!s

Sommertid sa...

Et flott bilde av en stor musiker..Bergen har mye å være stolt av..bla Festspillene.
Ha en flott helg ute eller inne...

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Jeg blir vel himmelsk fornærmet om du skulle være i nærheten og ikke banke på for en kopp te. Kanskje vi hadde nok å prate om så det ble to kopper også ;)

Nanne sa...

Et fantastisk bra bilde..... Håper dere får en flott uke med festspillene...

annemarie sa...

Fint bilde. Ønsker deg en god helg.

Leonora sa...

Oj det var et lekkert bilde, det likte jeg utrolig godt! God helg til deg!

Marya sa...

Wow for et flott og anderledes bilde :D Jeg bøyer meg i støvet :D

-ma- sa...

Virkelig kreativt og flott bilde du viser i dag! Ha en fin helg :)

Bare Mio sa...

Kjempeflott bilde!
Det ble ikke noe himmelsk bidrag denne uken, sitter på hytten og det tar en evighet å laste opp bilder.
Satser på neste uke igjen.
Ha en fin helg :O)

Irene sa...

Utrolig stilig bilde! Jeg håper jeg snart får meg en tur til Bergen igjen, sett mye men jammen er det mye å ta av!

Ha en superfin helg! Klem fra Irene

Marias Teater sa...

Normalt sliter jeg veldig med bilder av statuer - (de er så fryktelig døde) men dette er flott! Jeg elsker også Griegs musikk som i mitt hode konkurrerer med Chopin - derfor er jeg ekstremt glad for se ham, gjennom din linse, så flatterende.

Elisabeth sa...

Mycket läcker bild!!! Trevlig helg!

Fjällripan sa...

vILKEN HÄRLIG BILD! jÄTTEFINT! hA EN BRA HELG :)

Gunsside sa...

Dete var et skikkelig stilig bilde, for en kul vinkel :lekkert ;)
Ha en flott helg ;)

Pysselfarmor sa...

O den statyn har jag varit och besökt! Vilken vacker "ljusreflektion" i fönstret.
Ha en skön helg.

Fotokarusellen sa...

En lekker komposisjon. Vakkert!

Elise sa...

takk for den hyggelige kommentaren. jeg går ut ifra at det er en refleksjon av greinene utenfor vi ser? for hvis det er det syns jeg det er stilig at du har fått statuen gjennom vinduet og refleksjonen i det samtidig! bra bilde! ^^

ha en fin helg!

Mathildes Eden sa...

Hei Petunia! Flott blinkskudd! Jeg liker veldig godt å se bilder i bildene, slik som dette. Det minner meg samtidig at det er på tide å komme seg enda mer ut. På Nattjazz og til festspillstemt Bergen! Nydelig... Har lagt ved litt himmel:-)

Mona sa...

Underbar komposition och vackra speglingar. Lyssnade på Våren av Grieg på en konsert för ett par veckor sedan. Mycket vacker musik.

NatureFootstep sa...

en riktigt fin och symbolisk bild hos dig idag.