mandag 23. mai 2011

Lek og spill i Mandagstema

Mandagstema ny logo Ukene går unna og det er allerede mandag igjen. Det er på tide å finne frem kreativiteten og gi dere et nytt tema for denne uken.


Vår og sommer er utetid, men jeg syntes dessverre jeg ser en tendens til at det ikke er så mye unger ute og leker nå som tidligere. Da jeg vokste opp og inntil for noen år siden, var det fullt opp av unger ute i gatene, som så snart man fikk lov å ta småsko på, hoppet paradis, strikk, hoppetau, syklet eller spilte ballspill. Jeg for min del ble forvandlet til indianer så snart vårsolen viste seg og jeg forsvant inn i de dype skoger sammen med stammefrender på jakt etter slemme blekansikter. Hvor er alle barna nå? Er de inne og spiller dataspill og leker med inneleker selv om det er vår og solen skinner…?


Derfor er min utfordring og tema til dere i dag følgene:


Let’s play!!


Dere står naturligvis fritt til å tolke denne oppgaven akkurat slik dere vil. Mandagstema i seg selv, er en uhøytidelig lek og det er ingen fasit. Det er mange måter å spille og leke på. Det å redigere bilder, er jo på en måte å leke seg litt også. Kanskje du har et brettspill du husker fra barndommen som du har bevart og som du kan vise oss bilder av? Kanskje du har gamle leker eller annet som du lekte mye med da du var liten? Mange blir aldri for store til å være lekne og mange voksne elsker å spille dataspill også! Til syvende og sist er det nettopp det å leke litt vi gjør, når vi drar ut og tar bilder? Mange motiver spiller på fantasien og oppfordrer seerne til å ta på de kreative brillene!!


Her blir det spennende å se hvordan akkurat du løser oppgaven!!


IMG_5968 Jeg burde naturligvis hatt med et bilde av meg som indianer med ansiktet malt med blåbær for å få den rette “looken” og med kråkefjær i håret.. Men jeg har dessverre ikke noe bilde av det. Men ideen til dagens tema fikk jeg da min gode bloggvenninne Ida sendte meg en melding om at hun hadde kjøpt et brettspill før påske der faktisk jeg (Petunia) var nevnt som et svaralternativ!!! Spillet heter “Bezzerwizzer” og jeg skal ikke røpe hva det rette svaret er her, bortsett fra at det ikke er meg;) Dette er et spill det kunne vært morsomt å spille!!!! Det er Ida som har tatt bildet og sendt det til meg, men jeg har fått tillatelse fra henne å bruke det! Tusen takk Ida!!






26 kommentarer:

REJEN sa...

Hvor fint at få sit navn med i et spil..;-D God mandagsleg..;-D

anjoe playhouse sa...

Jamen dog, så fint et selskab du færdes i Petunia, men pas på vampyren ;-)
Hav en dejlig uge!

Inge sa...

Hvor er det flot at få sit navn med i det spil.. så er man jo en kendis.. :-)

naturglede/Randi Lind sa...

Festlig da! Viktig med litt lek og spill i hverdagen. Det hjelper en gjennom tunge tider, tror jeg. Man må da ikke alltid være så seriøs? Det er en tid til alt, også lek og spill. Jeg lager engler i snøen om vinteren, og naboene smiler blidt. Men ingen våger helt å gjøre det samme i hagen sin.Men jeg kjenner noen som bare MÅ lage engler, når de er alene langt inne i skogen. Utrolig morsomt når jeg finner en sånn snøengel. Lek og spill er sundt!Ha en lekfull strålende uke!

Venke sa...

Besserwisser er veldig in balnt ungdommen her, jeg har aldri vært så glad i sånne spill, men hver sin greie. Ja, dagene går, vi får henge på og ikke glemme å leke litt også

Monica o Jacob sa...

Det blir tyvärr inte mycket tid över för sällskapsspel nu för tiden.
Ha en bra vecka;-))))

Mia Folkmann sa...

Hvor sjovt, Petunia! Du er jo berømt! Jeg kender godt spillet, men har aldrig prøvet det. Det er ellers lige noget for mig... :-)

Susanne sa...

Det må ha´ været en overraskelse af de dejlige!

Helene sa...

Hei, Kjendisen;o)

Takket være DEG ble det litt ekstra lek på morgenkvisten!

Ha en fin Mandag!

Heleneklem;o)

fjällripan sa...

Men så roligt att få vara med i ett sällskapsspel :) Jag lekte för den delen också indian när jag var liten, de andra fick vara cowboys...
ha en trevlig dag, här regnar det...

Leonora sa...

Så gøy! Ja der er du i godt selskap :-) Ønsker deg en flott mandag! :-)

Erik "Semlan" sa...

Sällskapsspel kan jag tycka är kul ibland. Trivial Pursuit är ett jag tycker om.
Fia med knuff har vi ute på landet, en klassiker. Jag fann några figurer igår på stan som får illustrera temat. ;-)

Malys krok sa...

Så morsomt at du fikk navnet med på dette spillet! Det er morsomt med litt lek og spill! -Margit-

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Morsomt med det spillet. Jeg vet iallefall ett alternativ som ikke er riktig der :D
Joda, det ble ny travbane på Biri for ca 25 år siden, omtrent da Mjøsbrua var ferdig. Vikodden er gravplass og strandpromenade nå :)

BP sa...

Vad kul att du är med i ett spel!!! Wow!!! Nu är du en kändis!!!

Mathildes Eden sa...

Herlig tema! Så flott at du er sååå kjent:-) Jeg vil være med å leke!

TorAa sa...

Jeg ser ikke så godt annet enn at jeg vet at svaret på spørsmålet i midten er "Vampus".
Hun har etter mitt ringe skjønn kloke tanker...

Etter noen timers streben fikk jeg postet denne uken, som en oppfølger til mitt spørsmål fredag: Hvor er dette? Svaret (og bildet) har jeg inkludert i Mandagstemaet.

Pialotta Sverige sa...

Att spela sällskapsspel är ju alltid kul .. något som jag inte gör nu för tiden .. i alla fall alldeles för sällan ..

Anki sa...

Ett kul tema och så fina bilder bloggarna bjuder på. Och trevligt för dig att vara kändis. Jag uppskattar dessa två fotoutmaningar, som du håller i, väldigt mycket. Så tack för att du gör det.

Mona sa...

Jag har tagit reda på lite fakta om statyn som jag publicerade under Himmelsk: Den heter "Laxfiske", men i folkmun har den fått namnet "Bengts i forsen". Statyn står på Tingshustorget i Bengtsfors och konstnären heter Sonja Kaltzin.

Mokkamaster sa...

Jeg elsker spill, fjolleri, fant og strek..-og nok en gang et fint tema fra deg! :)
Ha ei strålende uke til jeg igjen popper opp her på fredag..-du har liksom klart å lure deg inn i ukesrytmen min :))
Monica

Anette sa...

Ha ha - ja du er da en kendis :) Bedre sent end aldrig - nu er jeg også med på ugens tema ;)

linsky sa...

Å, så stilig!! :-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann! Virkelig artig, Petunia!

Melusine sa...

Noe så artig da!
Det spillet skal du vel skaffe deg?

Takk for kommentar hos meg,
vi har tidligere også hatt den forhandleren langt opp i halsen for å si det slik og har vi skullet kjøpe ny bil har vi benyttet en på en helt annen kant av byen. Men nå hadde det seg slik at en husbonden har jobbet med begynte som selger der og da vi var innom ble vi veldig godt fornøyde. Foreløbig i alle fall :)

Fjällripan sa...

Hej! Vill du ta bort mitt bidrag, jag skulle redigera texten och då blev det bara strul...så nu finns inte mer... mvh susanne