mandag 2. mai 2011

Mandagstema

Mandagstema ny logo God morgen Mandagstemavenner! Inspirert av det kongelige bryllup i England og at også mai en en populær måned å gifte seg i, kommer jeg med en velkjent frase som tema denne uken:



Something old, something new.



Something borrowed, something blue!!



Og her står du veldig fritt! Du kan velge noe gammelt, noe nytt, noe lånt og noe blått og klarer du alt på samme bilde, så er det fjær i hatten til deg;) Her er det du som bestemmer løsningene! Her er ingen fasit!Bunad Mitt bidrag er bunadsforkle mitt! Et bilde jeg tok da det var helt nytt og det ligger på en gammel fjøl. Første gang jeg brukte en make bunad, lånte jeg den av min venninne sin mor. Da har jeg vel klart 3 av 4… Blått blir verre. Men siden jeg ikke er så glad i denne ukendagen, så kan jeg jo si at jeg har en skikkelig blåmandag!!



Ønsker du å bli med på Mandagstema og lurer på hva dette går ut på? Les dette innlegget HER. Sett ditt innlegg på listen under her. Trykk på “Add your link”. Fyll inn nicknavn/bloggnavn + direkte lenke til denne ukes innlegg + epost adresse (vises ikke). Du blir også bedt om å velge (select) et bilde til å ha som knapp på linklisten. Velg da bildet for dette aktuelle innlegget. Takk:)






33 kommentarer:

naturglede/Randi Lind sa...

Herlig innlegg fra deg. Jeg tror jeg trenger dagen til å tenke litt. Først jobb, så blogg liksom. Ha en flotters dag :)

Leena sa...

Svårt tema ... Din bild för tankarna direkt till bröllop, brudkista och gamla tider. Fint hantverk!

Marias Teater sa...

Jeg synes Petunia, at denne mandagen har du laget vrient tema. Du har laget et lekker bilde av de gamle blondene og klarte elegant å unngå blått - ikke verst! Ha en fin-fin uke!

REJEN sa...

fint tema og godt at man må tolke det som man vil...;-D fine blonder...;-D

Kristine sa...

Morsom utfordring, Petunia. :D

Delikat bilde du hadde valgt deg i dag. Nydelige blonder. :0)

Millemilla sa...

Nydelige blonder og et mandagstema som gjør at vi må vri hjernen litt. Men det liker vi!
Ha en fin dag!

Malys krok sa...

Flott tema der jeg måtte tenke litt før jeg fant et bilde!
Bildet ditt var en fin kombinasjon av gammelt og nytt! Fine blonder og gamle bord klær hverandre! Når du så fikk føyd sammen det lånte og det blå så hadde du jo alt "i boks"!
-Margit-

Maria Berg sa...

Det är verkligen vackert med spets! MB

Leonora sa...

Flott tema, i dag har jeg svingt fantasien - det liker jeg :-) Nydelig forkle du har, det var virkelig flott! Og nå er det ikke lenge igjen til du kan bruke det, dagene bare raser avgårde for tiden. Ha en fin uke, du er snart halvveis på mandagen :-)

Petunia sa...

Mandagstemaet er da ikke så vanskelig!! Man trenger ikke ta alle tingene da. Noe gammelt har alle - og kanskje det er noe nytt du ønkser deg (da kan du jo hinte i innlegget ditt i tilfelle noen i familen eller venner leser det) og noe har du kanskje lånt av naboen som burde vært levert tilbake for lenge siden og ser du rundt deg, har du sikkert noe blått i nærheten!!

annemarie sa...

Flott broderi på forkleet ditt. Et tema som kan tolkes vidt, men artig. Ha en fin dag.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Litt av en utfordring, men morsom...
Vet ikke om bidraget mitt synes på siden, det tar kanskje litt tid før det kommer opp.

Ha ei flott uke ;:OD)

Bildgatan sa...

De vackra gamla spetsarna (men då nya) är det inte ofta jag ser nuförtiden, har en del arvegods men som tyvärr inte används.

aPe sa...

Hei Petunia. Da har jeg jammen slengt meg med på mandagstema jeg også. Morsomt. Med litt fantasi kan man fint finne noe lånt, noe nytt osv. i de fleste bilder... Lag ei kjempefin uke :-))

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Hvordan i all evrden kunne du vite at jeg var i blå-modus i dag da ? ;) Syns først tema var vrient, men plutselig falt alt på plass, helt ute tanke på bryllup :)

Ha ei flott uke.

Irene sa...

Litt av en utfordring du ga oss! Men det meste ordner seg :)

Med ditt bidrag så tenker jeg på 17. mai, med alle de fine bunadene. Og din er utrolig vakker synes jeg! Ikke minst bunadsforkledet ditt! Ha en fin uke!

Irene

Fjällripan sa...

Så fin bild på ett vackert hantverk!
Ha en bra dag :)

Monica sa...

Snyggt, hemknypplad spets förstår jag;-)
Ha en skön vecka;-)

Anette sa...

Skønt tema. Fantastisk billede! Måske har jeg misforstået for jeg fandt 4 billeder *GG* God mandag :)

AnneKa sa...

Morsomt tema denne gangen, måtte gruble litt men fant en løsning på det hele :))) Nydelig forkle du har. Bunader er flotte, har alltid ønsket meg en. Himmelsk 33 er også fra Lofoten, tok 800 bilder på turen så jeg kommer nok til å bruke noen derfra fremover;) Nydelig vær her i nord også, bruker alltid å gå gjennom alle Himmelsk og Mandagstema men i dette været sliter eg også litt med det.

Inge sa...

Godt tema Petunia.. :-) sjovt at prøve at tolke lidt på det..

Pysselfarmor sa...

Såååå vackert ditt förkläde.

Ja men jag tycker att det inte är så svår utmaning om man tar flera bilder därför var det för mig bara EN bild som gällde ;-)
då får man använda sina små grå celler ....

Veronika sa...

Jeg er med, og det på en mandag til og med:) Herlig tema, og du har løst det med et flott motiv synes jeg!

Viola sa...

Vilket roligt tema :) jag ändrar int länken, var bara roligt att vara med, kram VIOLA

Sinna sa...

Vilken vacker spets och en vacker bild. Fin tolkning.
Kram Sinna

Donald sa...

Det må være en fornøjelse at se dig i bunad. Jeg synes der er noget dybt og smukt ved at nogle smukke ting går i arv, især når de kan bruges til noget.

garnkurven sa...

Et nydelig stykke håndarbeid du har bilde av..

Rimkogeren sa...

Tak for din hilsen :-)
Hvor er det et flot stykke håndarbejde.

AKO sa...

Jag blir ordentligt imponerad av bonaden, om du har tillverkat den själv. Vilket pillergöra! Helt klart ett roligt tema såhär första gången som jag är med. :)

Leovi sa...

Excellent sharpness, with very beautiful colors.

CAV foto sa...

Tusen takk :) Det er sånn typisk dåpssmykke, det er med rosa rose på. Men det er ikke den minste str som er mest vanlig, men litt større, kanskje som tommelneglen til en voksen mann. (Var det nærmeste jeg kom på:p) Skriften er veeldig liten da, men plass til hele ja :)

Anne sa...

Jøssesen å min alle du holder styr på kjære du, en blir helt målløs når en ser denne lista, tror jammen ikke ta du har mye fritid om dagen.

Kom en tur hit du, drar vi på tur og senker litt skuldre sammen :-)
savner deg vettu!

Anneklem

Gunsside sa...

Ble en utfordring det her, men fant litt gammelt og litt nytt osv. til slutt
- lekkert forkle du viser på blåmandagen da !!
Ha en flott våruke og takk for hyggelig kommentar, igjen ;)