søndag 29. mai 2011

Symboler

Mandagstema ny logo Mandag morgen blues!! I skrivende stund er klokken 05:51 og det slutter ikke å fascinere meg alt man gjør for og på grunn av denne bloggingen. Jeg kunne ha lagt under dynen en halv time til om jeg ikke hadde ting som skulle gjøres… Heldigvis gjorde jeg det meste av dette innlegget klart i går kveld, så nå det er egentlig bare til å poste dagens temaord som denne gangen er:

 

SYMBOL

Hva sier Wikipedia om ordet Symbol: ”Et symbol er et tegn, en gjenstand, en handling eller noe annet som har en dypere menig, det vil si noe som henviser til eller representerer noe annet enn seg selv, og som anskueliggjør dette på en konkret måte. Et symbol er ofte et synlig eller språklig bilde for abstrakte begreper, ideer og forestillinger, og symboler kan derfor også kalles sinnbilder. Les mer HER.

Jeg synes dette er en grei oppgave der jeg ikke trenger å skrive så mye mer. Vi er omgitt av symboler uansett hvor vi snur oss. Det er bare til å fange dem med kameralinsen!!Symbol 2

Dette  er vel et av de symbolene som blir brukt over hele verden. Hjertesymbolet står for noe man er glad i, noe man har kjært og når jeg finner det slik på på et tre i skogen, da blir symbolet ekstra forsterket for meg. Jeg ♥ naturen!



29 kommentarer:

Inge sa...

Et rigtig kærlighedssymbol du har fundet på træet.. Skønt :-)

naturglede/Randi Lind sa...

Så søtt symbol du hadde funnet da! Det likte jeg. Jeg leter ofte etter hjerteformer i naturen, og du verden så ofte en finner det.Jeg fant noen denne helga også, men det skal jeg ikke vise på blogg nå da. Men en dag gjør jeg det nok, igjen. Nå må jeg gå gjennom bildemappene og finne noe for Symbol! Ha en fin uke!

Annelie sa...

Kärlekens symbol!
Vackert till 1000

Irene sa...

Flott bilde ... jeg kunne nok valgt det samme symbolet, men ville ikke "kopiere". Jeg "elsker" hjerter, og har dem i alle mulige varianter rundt i huset :o)
Men det var ikke vanskelig å finne på noe annet ... vi omgir oss med mange symboler og jeg gleder meg til å se hva de andre har funnet på!

Ha en strålende uke! Irene

Malys krok sa...

Koselig Symbol hos deg! Flott bilde! -Margit-

Venke sa...

<3

REJEN sa...

Et af det smukkeste symboler i verden..;-D

Erik "Semlan" sa...

En riktigt kärleksfull symbol. :-)
Anar någon som vill visa sin kärlek till naturen.
Eller är det en trädfällningssymbol som påminner om ett hjärta?
Jag fann historiska symboler, lite trist kanske.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Du er ikke sann, opp og blogge før kl 6, det ligger utenfor min fatteevne :)
Kjempeflott symbol. Hjerte er nå hjerte da!

Leovi sa...

The heart on the tree a beautiful symbol of love. I have set the broken glass, symbol of the fragility of the goods of this world. Greetings.

Birgitta - foto CHIP sa...

Dessa symboler finns lite här och där - världen behöver mer kärlek och gärna romantik också :)

Donald sa...

Det hjerte på træet er meget smukt, og godt at der ikke er skåret i barken :) Men de store bøgetræer kan faktisk godt tåle at blive skåret i barken, blot man ikke skærer for dybt.

Jeg forstår godt at du synes man kan undre sig over, at man bruger så meget energi og tid på at skrive "tema" og blogg-indlæg, læse hos andre og så videre.

Men det er simpelthen rart at vide, at der er andre mennesker, som man kan dele sine glæder med.

Pialotta Sverige sa...

Vackert med naturliga symboler som du visar med din bild:)

Catta sa...

:)

Beate - http://mittkreativegen.blogspot.com/ sa...

Siden hjerte er mitt favorittsymbol, måtte jeg "stjele" ideen din :) Hadde et gammelt bilde liggende som jeg umiddelbart kom på. Takk for inspirasjonen og beklager "kopien" :)

Ha en super mandag :)

Beate

camaca sa...

Important symbol! grat shot

Kristine sa...

Et av de vakreste symbolene jeg vet! :D

Kristine sa...

Et av de vakreste symbolene jeg vet! :D

Gunsside sa...

Helt enig med de andre her, HJERTE er et flott symbol som bare blir bedre og bedre etter hvor mye du vil #bruke# det ;)
Mine symboler blir konelige denne uken
Ha en flott uke.

Elisabeth sa...

Fint foto med en central kärlekssymbol!
Ha dé!

Bare Mio sa...

Nydelig kjærlighetssymbol!
Ha en fin ukestart. :O)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Jeg har prøvd å spore hjertesymbolet tilbake i tid, men det er ikke lett å finne den opprinnelige tolkningen av det. Sannsynligvis har det alltid hatt noe med kjærlighet å gjøre, helt sikre kan vi imidlertid ikke være.
Jeg har sett det på en gammel gresk ramme. Det skal visstnok være enda eldre. Mulig grekerne adopterte symbolet fra egypterne.
Vakkert er det uansett ;:OD)

Vestlandsjenta! sa...

Dette var et flott tema, det likte jeg!! :) Og et hjerte på et tre er jo virkelig et flott symbol da!! :)

Mona sa...

Så vackert!

Rimkogeren sa...

Tak for din hilsen :-)
Grafitti i skoven, mon hjertet stadig binder de to sammen??
PS Det universelle symbol på hjertet, har intet med et hjerte at gøre. Tænk på hvordan et rigtigt hjerte ser ud!!
I virkeligheden er det et åkandeblad (nøkkerose?).
Dårlig maling er årsagen!! I det danske rigsvåben. http://da.wikipedia.org/wiki/Danmarks_rigsv%C3%A5ben
Det rummer tre blå løver og ni røde hjerter.
Oprindelig var hjerterne grønne, men tidens tand ændrede dem langsomt til røde.

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

De lov att vara sen......

Bild uppe nu.

Ha de bra.
Hasse A Norge

garnkurven sa...

Hjertet er vel et av de mest brukte symboler. Et vakkert eksemplar du hadde funnet!

Kerstins foto sa...

Vilken fin symbol du hittat. En symbol få kan motstå. :)

Ditte sa...

Smukt symbol at lægge ud med... *Men størst af alt er kærligheden' :-)