mandag 20. juni 2011

FØTTER i Mandagstema

Mandagstema ny logo MERETE har en utfordring gående på bloggen sin og på Flickr som handler om FØTTER. Nordiske føtter!! Hun har hatt denne fotoutfordringen gående flere ganger og den går ut på at i løpet av en uke, skal de som ønsker å være med, ta og poste  innlegg med bilder av føtter. Du kan delta med så mange bilder du vil og på de dagene du har tid til. Man kan blogge om dette eller bare legge bildene ut på Flickr! Et morsomt påfunn og jeg tenkte at ukens tema her på Mandagstema blir FØTTER. For hva er vel i løpet av et år, mer forsømt, innestengt og glemt enn Nordiske føtter? I ti av tolv måneder, er de stakkers føttene våre gjemt i vintersko, tykke ullsokker, støvler og er de heldige, slippe de ut i midten av juni til midten av august, men bare om været tillater det!! “Slipp fangene løs, det er vår”, kan skrives om til “Slipp føttene fri, det er sommer”!!Tenk så deilig å kjenne sand mellom tærene eller vandre barfot i gresset!! Tenk dere våte fotavtrykk på en brygge etter et sommerbad!! Brune sommerføtter i sandaler!!

Det er da heller ingenting som er så herlig som babyføtter. Små nusselige tær og myk hud!! Og det er vel  ingen hemmelighet at vi kvinner har en stor pasjon for sko, så på ukens mandagstema skulle dere ha gode mulighet å vise frem skoutvalget deres!! Rett kamera nedover og knips bilder av føttene – med eller uten sko!!5820861968_5fd0cab91f_o[1]Over her er logoen til Merete.  Egentlig var Nordiske føtter fra 11. – 18 juni denne gangen, men Merte har sagt at hun utvider med enda en uke hvis noen ønsker å være med!!  Post et innlegg på Mandagstema med bilder og føtter og heng deg på hos Merete også!!

 

FØTTER

Føtter 1 Føtter 1 Føtter 1 Føtter 1 Føtter 1 Sommerføtter

Bildet mitt symboliserer at sommeren betyr frihet for føttene! De slipper ut av svette og ekle sko og kan puste i frisk lukt, nyte solen og late feriedager! Det har de jammen fortjent!




35 kommentarer:

Petunia sa...

På grunn av tekniske problemer med BLOGGER i morges, er dette innlegget mitt midlertidig. Prøver å poste det opprinnelige innlegget etter jobb i dag, men det er bare tilå sette seg på listen. Den skal fungere!!

naturglede/Randi Lind sa...

Ja ha, da vet vi det! Men ditt foto av føtter var da lekkert og sommerlig! Gleder meg virkelig til det der med å gå barbent i sanden igjen.
Skjønner at tiden din ikke strekker til om dagen, det gjør ikke min heller. Men vi får ta det igjen til høsten. Jeg tar snart sommerferie fra blogging. Rekker ikke med alt jeg vil, når sommersola varmer. Da skal jeg samle krefter, ta masse foto og samle inntrykk til den lange mørke årstiden. Knakende god uke til deg:)

Inge sa...

Det kunne godt se ud til at Blogger har problemer igen, jeg kan ikke poste mit indlæg.
Fine sommerklare fødder du viser.. :-)

Monica o Jacob sa...

Hade inga bra fotbilder så en vovve fick ställa upp hoppas det går bra,-))
Din fotbild var riktigt mysig och somrig,-)))
Ha en bra vecka;-))))
Ps: Även bloggplatsen har haft problem några dagar Ds

Annelie Esseus sa...

Gillar din bild! Härlig! Men min blev det visst problem med, men det löser sig väl......
Ha en skön måndag!

Leckeres für Mensch und Katze sa...

Funny Idea! :)
If you like join us on PicStory tomorrow. :) LG Tina

REJEN sa...

Dejligt billede af sommerfødder..;-D

Beate - http://mittkreativegen.blogspot.com/ sa...

Herlig tema, selvom jeg personlig ikke er veldig begeistret for føtter... hehe. Mitt bidrag er et par barneføtter (min yngste sønn) DE kan jeg ikke motstå ;))

God mandag :)

Beate

VandaQC sa...

Very funny pictures of foot !
I hope to have done well all the rules, if I wrong, write me and I'm sorry!
Unfortunately I do not know the language !
Happy summer also for your feet ! ; )))
Vanda

Leovi sa...

A photo funny and friendly.

Ditte sa...

Fine sommerfødder i fri dessur, aaahh :-)
Blogger fungerede helt ok her midt på formiddagen...

Malys krok sa...

Dine sommerføtter ser ut til å ha det "som plommen i egget" der de slapper av i hengekøya! -Margit-

Bente sa...

Sommerlig bilde!
herlig med litt sol og blomster på.

Pialotta Sverige sa...

Sommarfötter :) Jag får se vad jag hittar på :) Trevlig sommar till dig.. här öser regnet ner :(

Leonora sa...

Her er ikke fangene sluppet løs, det regner jo i bøttevis ennå :-) Koselig sommerbilde du har, jeg håper på en slik sommerferie! Ha en fin mandag :-)

Tove `blogg verden sa...

Mitt bidrag ble små babyføtter :) Det fineste som fins :D !
Mange flotte bilder i konkurransene dine :)
Klem Tove

Bare Mio sa...

Herlig sommerbilde!
Håper vi snart kan tusle barbeint igjen.
Ha en fin mandag.
Klem

Erik "Semlan" sa...

Inte riktigt vad jag brukar fotografera. :-)
Bidrar utöver ett foto med kul fot-visa. ;-)
Ha en skön måndag.

annemarie sa...

FLott bilde du har av føttene dine. Veldig sommerlig, og fint:-)

Hakrilas sa...

Kjempespennende tema du har valgt!:) Jeg ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin uke!:)

Anne-Berit sa...

Fungerer nå.Men kan du være snill og ta bort det førdte forsøket mitt her,nr 46,kommer tilbake til deg når man trykker der.Fint bilde fra deg,skikkelig sommerbilde:))

Petunia sa...

Da var det opprinnelige innlegget på plass!!! Kjekt når ting virker som det skal!!
Ha en fin dag alle samme! Kommer rundt til dere etter hvert:)

Bildgatan sa...

Ja sådär skulle jag också vilja att mina fötter skulle få göra idag, men inte en chans. Här gäller det att klä dem i gummi eller något annat vattentätt.

Härlig bild som verkligen symboliserar det vi alla vill just nu.

Benita sa...

Fina sommarfötter i din bild! :)

Mitt eget krypin sa...

Vilket bra tema, nytagen bild från igår hos mig. :-)
Härlig bild du med har.
Ulla

Irene sa...

Herlig bilde! Sommerlig ... og deilig med tær i frihet :)

Har ikke fått så mye tid til å besøke andre bloggere jeg heller, det blir mest de jeg kjenner best som først får besøk. Får ta det igjen til høsten!

Tilbringer så mye tid jeg kan på Oddane, men det blir ikke hver helg. Starter feirien til helga, først en MC-tur og et skikkelig Bergensstopp. Siden blir det 2 uker på campingen. Da er det bare å håpe da, at det blir sol og varme så tærne kan få slippe sko og gummistøvler!

Ha en fin uke!

Irene

merete sa...

Tragiskt med tekniske problemer... men så artig at temaet fanget!

Jeg fikk tatt mine føtter-bilder på ettermiddagssturen, og det var en nydelig gårtur her langsmed bryggekant og i kveldsolsen ;-)

Pumita sa...

Underbart somriga fötter! Premiär för mig och då slår jag till på stort! ;)

Gunsside sa...

Herlige sommerføtter du har her Petunia - det er sommeren det !!
Ha en flott uke ;)

garnkurven sa...

Det så deilig ut, med føttene i hengekøya.

Huldra sa...

Herlig utfordring, og jeg håper jeg er tilgitt den sene posten. I dag blir det titterunde på alle føttene som har kommet inn hos deg.

Tirsdagshilsen fra Huldra, med føttene godt plantet på jorden. :)

Mitt eget krypin sa...

Tack för de fina orden om mitt barnbarns fötter. Ja de är ljuvliga när de är i den storleken.

Hegeslilleboble sa...

Endelig fikk jeg lastet opp bildet, tok sin tid i dag :). Flott bilde du viser, og mange fine innlegg her :)

Pia sa...

Dejlige sommerfødder i solskinsvejr :-)
Jeg har givet mit bidrag med børnefødder fra 1984 og mine egne sommerfødder fra i dag :-)

Mona sa...

Visst är det härligt när sommaren kommer och man kan släppa fötterna fria.