lørdag 4. juni 2011

Grønn glede

Av alle nyanser i grønt, er den som finnes i skog og mark tidlig om våren den vakreste. Den er like kledelig som rosa og lyseblått til nyfødte barn – Den er tegn på nytt liv. Lys og gjennomsiktig; Babygrønt!!

Grønn glede 1

Den må ut og beundres!grønn glede 8

Våren skal nytes - utendørs. Man skal finne seg en sti langt inne i skogen og gå på oppdagelsesferd..

Grønn glede 4

Dette er tiden for å oppsøke elementene jord, luft og vann og gleden over alt dette nye som spirer, brenner som ild i hjerte...

Grønn glede 3

Å høre fuglene synge, vinden ruske i nyfødt løv og bekken risle, det får en til å våkne etter måneder i dvale.

Grønn glede 5

Man kan ikke se seg mett. Det er så usminket enkelt! Det er så vakkert!

Grønn glede 6

Det er alltid spennende steder å oppdage…

Grønn glede 10

Nye stier å gå!!


Grønn glede 9Det er våren som får en til å føle at man virkelig lever …


Grønn glede 2


Det er faktisk sant at grønt er sunt!!

24 kommentarer:

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Grønt er sunt, både for kropp og sjel :)
Nydelig sommerdag ved Mjøsa. Kom akkurat inn etter å ha sett solnedgangen :)

Mandy Lou sa...

Babygrønt ja, det har jeg aldri tenkt på før. Men nå som du sier det kan det jo ikke kalles noe annet. For en nydelig tursti! Bildet med broen var bare helt fantastisk.
Takk for tipset om å velge å ikke være pålogget. Da fungerte kommenteringa som før. Ikke akkurat helt logisk, men greit når man vet det.

lise sa...

Er ikke grønt beroligende også? Det tror jeg i alle fall etter å ha sett de flotte bildene dine.

Tina sa...

What a beautiful fresh green! :) LG Tina

Anne sa...

Yndlingsfargen min, har alltid vært faktisk og den virker beroligende på et huldersinn :-)

Min Verden sa...

Fantastisk farge - særlig nå på denne tiden av året. Favorittspottet mitt i hagen akkurat nå er gjennom lønnetreet mot en knall blå himmel! Flotte bilder. Alltid gøy å se. Hanne

sigrid sa...

Så nydeleg..
Flott du gir fargen grønt litt ny status :-)
Vi tek den lett som ei sjølfølge..

God helg!

Marias Teater sa...

Den fargen er så saftig og nydelig om våren, og det er så mange grønne nyanser ute i naturen og verden er så vakker nå at det ikke er mulig å la være å kose seg med det. Først ute og så med bildene.

AnnetteK sa...

Herlig vakre bilder, rett og slett til å drømme seg bort i!
Du er og blir en mester med fotoapparatet!

Linda sa...

Nydelige bilder - vakre farger!
Så mye fin natur vi har rundt oss:)

Berit sa...

Vakkert, vakkert, vakkert!

Skautrollet sa...

Jeg er sååå enig i at våren må nytes utendørs. Vakkert innlegg :)

Kenneth Larsson sa...

Härligt gröna bilder och en fin text! Bra!

Ha en trevlig helg!

Turid sa...

Grønt er skjønt-et herlig innlegg med masse nytt og friskt liv!

Bente sa...

Så nydelige bilder! Ja, det er ei herlig tid vi er i nå, vi må bare ut i det grønne og nyte hver dag!

Anelias hantverk sa...

Ja verkligen, jag älskar grönt!
Underbara promenadbilder du visar!
Ha en skön dag!

Marit sa...

Nydelige vårgrønne bilder som alle må bli inspirert av! Ta turen ut i egen nærnatur og knipse bilder - det skal i hvertfall jeg!

Ha en grønn søndag!

Petrine sa...

Herlig ! Aldeles flotte bilder og tekst, Petunia ! Og det er eg heilt enig i at no grønfargen finast !

klem til deg og nyt dagen vidare:)

Ingrid Andrea sa...

Så behagelig å hvile øynene på naturbildene du her har tatt. Kunne gjerne ha hengt dem på veggen i stua mi :)

Ja grønt er skjønt!

Ha en fin uke Petunia, klem fra Ingrid Andrea som er nysgjerrig på hva mandagens tema blir ;))

Ingrid Andrea sa...

Meg innom igjen. Ang ditt spm om turløyper på Venabygdsfjellet :

Ja, det er mange flotte turstier på Venabygsdfjellet, jeg har gått flere av dem, til fots, på ski og fra hesteryggen! Kan anbefale overnatting med hyggelig vertskap, og turer fra (og evt med guide) Venabu Fjellhotell. Eller bo på flotte Venabu Hytter om man foretrekker det.

Irene sa...

Grønt er skjønt! En klisje, men også helt sant! Jeg gleder meg også over alt det grønne som åren byr på. Etter en lang vinter er jeg underernært på grønt, i matveien også. Nå er alt så nye mer fristende!

Om diktet i mitt "himmelsk" innlegg, så vet jeg ikke helt hva Ulf hadde i tankene. Kan være både glede og sorg, kanskje han vil av vi skal tolke det på vår måte?

Irene

Fjällripan sa...

Härliga gröna bilder! Nog är det underbart att få njuta av vår underbara natur efter en lång vinter :) Ha det bra!

Pialotta Sverige sa...

Väldigt grönt o skönt i hela Norden nu.. riktigt vackert:) Idag som är Sveriges Nationaldag är det Helgdag hos oss .. men det är ju lika grönt för det:)

linsky sa...

Nydelige bilder!