fredag 3. juni 2011

HIMMELSK # 38

Himmelsk logoDet ser ut som juni måned fortsetter med det samme været som mai slet med. Kaldt, vindfullt og regnbyger. I går striregnet det hele ettermiddagen og kvelden. Varmepumpe, stearinlys over alt i hele stuen og pledd rundt seg i sofaen, er ikke akkurat det man forbinder med den første sommermåneden. Ikke det at jeg klager.. Jeg liker regnvær og synes det her deilig å gå på tur i regn og vind. Ganske bra at jeg er født og oppvokst i Bergen, ikke sant?? Ikke alltid like lett å ta bilder ute når det regner sidelengs, men jeg har et lite vanntett kamera (kjøpt brukt) som er greit å ha med på tur.. Noen vanndråper på linsen er til å leve med!! Det finnes ikke dårlig vær – bare dårlige unnskyldninger!! Jølle er heller ikke vanskelig å be når det gjelder tur. Han elsker alt som har med vann å gjøre.. - Ja, så lenge han ikke må ta seg en dusj! Det liker han ikke!! Dette er langhelg for mange og jeg håper at dere slapper av og koser dere, men likevel har tid til å være med på himmelsk. God helg alle sammen!!VåttLogo himmelsk


Tåkemorgen





36 kommentarer:

Mona sa...

Oj, vad blöta ni ser ut. Vad bra med en vattentät kamera. Men visst blir det bra bilder i gråväder. Underbara speglingar och mjuka vackra färger!

Inge sa...

Hold da op et vejr I har... regnvejr og er også vejr.. Hav en god fredag :-)

REJEN sa...

Åh hvor trist her i Danmark er sommermåneden startet fint og det fortsætter med sol og varme i de næste dage..God weekend trods regnvejr til dig..;-D

Monica o Jacob sa...

Även en grå dag kan vara vacker fast ni ser lite frusna ut du och vovven;-))
Ha en skön helg;-))))

Line sa...

Det øverste bildet var jo verkeleg illustrerande for korleis det har vore i det siste då..Herleg:o)) Men d\som du seier, veret har eigentleg ikkje så stor betydning, og ein føler seg faktisk veldig frisk og opplagt etter å ha vore ute i sånt ver...Eg har sykla på jobb i seks veker no, og bestemte meg med ein gang at veret ikkje skule verte styrande...og det har gått kjempefint. HAr vore rimeleg blaut nokre gangar, men vatn er ikkje farleg, og ein tørkar jo oppatt:o)
Det nederste bildet var verkeleg vakkert, Petunia:o)
God helg til deg, klem

Mandy Lou sa...

Kjempefint bilde av dere to regnkråkene! Og det andre var fantastisk vakkert. Naturen kan helt klart se nydelig ut selv om det er skikkelig vått.
God helg!

Marias Teater sa...

Her i Polen ved havet er det himmelsk vaer, Petunia. Men regn er noen ganger ogsaa spennende - man faar i hvertfall slappe godt av fra sommerjagget og alt man maa gjennomfoere av ting naar det er flott vaer. tror du ikke at du er blitt tolerant overfor regnvaer fordi du er foedt i Bergen (og ikke fordi du er blitt utstyrt med denne gven ved foedselen? Bildet ditt er veldig karaktersterk og flott!

kjerstisandnes sa...

Kjenner meg godt igjen i det første bilde! Senest i går gikk jeg en skikkelig våt fjelltur! Men solen kommer nok snart!

Malys krok sa...

Flott bilde av to våte,men likevel fine og friske... dere lar sannelig ikke været stoppe dere!
Om det andre bildet vil jeg si at
Naturen er vakker, og selv om det er best med sol, har du fått det fint til uten! Vakkert!! -Margit-

naturglede/Randi Lind sa...

Fint bilde av dere to da! Enig, det er bare ut på tur. Jeg gikk fire timer i går. Det begynte i gråvær, men det ble bedre og bedre, varmere og varmere. Sender over litt solskinn til deg jeg.God helg!

naturglede/Randi Lind sa...

Glemte jo å si at det nederste bildet var som en drøm da!

Irene sa...

Ve(r)stlandsvær så det holder ... men det flotte bilder likevel! Jeg burde by på bilder jeg tok i går, men de er ikke tatt ut av kameraet enda. Hadde en fantastisk dag, med sol og ganske brukbare temperaturer. Håper dere også får smake godværet i helga!

Klem fra Irene

Hakrilas sa...

Bildene dine viser hvordan været er her også. Det er grått og regn! Nå ønsker jeg meg noen varme dager eller gjerne uker med sol, blå himmel og varme.

Kjempefine bilder du har lagt ut!:)

Ønsker deg en kjempefin fredag, og en riktig god helg!:)

Leovi sa...

Gorgeous landscape with a beautiful gray sky.

Birgitta - foto CHIP sa...

Oj har du sån't väder Petunia men fina bilder :)

Cecilia Artista sa...

Så vackra bilderna är, trots eller kanske på grund av regnet!

Anonym sa...

Glemte helt og se på himmelen, får ble så facinert av speilingen på vannet.
Flott bilde:)

Gunsside sa...

Usj da, men det fine været er på vei....sommeren kommer !
Fine turbilder og ha en flott helg hilsen fra Gunsside på tur ved Sjusjøen ;)

Kristine sa...

For et koselig bilde, Petunia. Men det så litt grått ut, ja. Og litt kaldt... Langtfra det været vi har i dag. ;)

9na sa...

Liker ikke vind jeg vet du, så i dag koser jeg meg enda mer! Skyfri himmel, 23 grader, liten lufting av og til av vindpust.

Tina sa...

Beautiful photos! LG Tina

Mandelhjärta sa...

Så dramatiske bilder du viser idag!
Jeg laget mitt innlegg tidlig, men glemte å linke hit... Her er det nok for varmt idag! ;) Jeg har jobbet i hagen idag. *puh*
Men nå blir det avslapping og helg!
Ha en fin kveld!

Lene sa...

Egentlig ganske enig med deg. Utrolig godt med regnvær, spessielt om man har tid til å nyte det/gå tur i det.
Men jeg syns bare det er godt med regn så lenge det kommer litt sol innimellom ;) Vet ikke helt om bergen hadde vært byen :)

Petrine sa...

Herlig bilde av to gode turkamerater ! Dokke kler regn begge to, så det er sagt :)

Herlig skogsvannsbilde ! Du er så flink til akkurat desse bilda.

Her i Romsdalen har vi hatt deilig vær, dvs varmare:)

Håper du nyter langhelga du også:)

klem frå Petrine som serverer potetball i dag!!

klem

Skautrollet sa...

regn er deilig hvis man er godt kledd eller er innendørs. Har du et forslag til hvorfor jeg ikke får publisert innleggene mine? De bare lagres i liste over innlegg som utkast.

annemarie sa...

Bilder tatt i regn er også fine. Ønsker deg en trivelig helg.

Med kjæleik til livet sa...

kor koslig bilde - og DU det er jo berre å kle seg ;)

mitt himmel i dag starta vel med ein flotte tur og der vart det gjammen himmel imellom også ;)

kos deg i helga - klems fra monika

9na sa...

Åh nei fysj sånt vær vil vi ikke ha nei...! (Solbrent på skuldrene...)

Inger-M sa...

Det har vært litt mye regn i det siste, men bidet ditt er jo stilig!
Bobil er kjekt, liggier på Rullestad camping denne helga og går flotte turer; i dag kom sola!

Inger-M sa...

"Bildet" ditt skulle det selvfølgelig være! :-) Av og til går det litt fort i svingene :-)

NatureFootstep sa...

så fascinerad jag blev av den första bilden. Den skulle jag vilja måla. Om jag nu kunde det. :)

Bare Mio sa...

Kjempefint bilde av dere, vått er flott på bilder!
Fantastisk bilde det andre, for et vakkert og stemningsfullt bilde.
Her har vi hatt sol og blå himmel idag.
Ha en fin helg.
Klem

Pysselfarmor sa...

Men jag tycker båda bilderna är himmelskt vackra!
Och de bästa bilderna blir nästan i gråväder och inte i starkt solsken.

Ha fortsatt skön helg.

http://malmdamm.bloggplatsen.se/2011/06/04/5523450-himmelsk-38/ sa...

Jag har inte varit med på evigheter men tänkte nu göra ett inlägg i Himmelsk för mina bilder ÄR "himmelska". Får inte "crop"-funktionen att fungera. Typiskt.

Jaja, får se om nån hittar mig här då... :)

Melusine sa...

Været i mai har vært skikkelig begredelig, men jeg er litt som deg og synes at regn ikke gjør så mye.
Å gå tur i rufsevær er friskt og herlig!
Likevel; nå synes jeg at det har blitt litt for mye, og gleder meg til to uker på Gran Canaria :)

Ditte sa...

Jeg forstår at du savner sommervejret, men vådt og gråt kan nu også være smukt. Jeg håber der snart kommer varme og blå himmel til jer :-)