torsdag 16. juni 2011

HIMMELSK # 40

Himmelsk logo Tenk at dette er den 40. gangen vi har HIMMELSK!! Et aldri så lite jubilé!! Hurra for oss!! Det er så kjekt å se hvor stor variasjon det er i bildene deres hver uke, hvor forskjellig dere tenker. Men til dere som ikke vet det, så har vi en liten regel på Himmelsk; Bildet skal inneholde HIMMELEN – om så det bare er en liten flik av den. Vis gjerne bilder av sjokoladekake og grillmat, men la oss skimte himmelen i bakgrunnen. Dette er for at ikke Himmelsk ta helt og så sitter vi der og ikke aner hvorfor vi egentlig begynte med dette!! Tenk kreativt, tenk annerledes og vis oss hva du ser gjenneom din kameralinse!

Jeg nevnte i mandagstema at jeg kom muligens til å ta pause med mandagstema i juli og jeg vurderer det samme med Himmelsk. Har dere synspunkter på dette, så er det bare til å gi meg tilbakemeldinger! Det kunne være godt for enhver å få en liten bloggpause kanskje? Jeg kjenner selv at det går veldig trått og sliter litt med å finne den store inspirasjonen. Men nå nyter vi himmelen dere!!

juni 126 Bergenhus festning med Håkonshallen og Rosenkranztårnet er absolutt noe dere burde ta dere tid til å besøke om dere kommer til Bergen. Håkonshallen har jeg besøkt tidligere, men pinsehelgen ble brukt som turist i egen by, og  da fikk jeg også utforsket Rosenkranztårnet. På bildet over her ser dere Håkonshallen. Bilder av Rosenkranztårnet kan dere se HER. Om ikke høydeskrekken er for stor, kan jeg anbefale dere å gå helt opp i toppen av tårent og nyte utsikten ut over verdens fineste by; Bergen;)

juni 067 Logo himmelsk




42 kommentarer:

-ma- sa...

Så artig at du viser Vågen og Bryggen fra denne siden! Vi er jo mest vant til å se dette motivet fra Fløien :)Ha en fin helg!

fjällripan sa...

Så fina bilder! Jag har faktiskt aldrig varit i Norge. men det finns så otroligt mycket jag skulle vilja se där, så nån gång ska det bli en resa dit :) Tror nog att alla behöver en bloggpaus, speciellt nu när det är sommar och den är ju allt för kort...så det är bara att njuta!

fjällripan sa...

Hej igen! Nu gjorde jag fel-igen...och la in min bloggadress istället för till inlägget...Jag gör om, kan du snälla ta bort min första länk? Ursäkta så mycket ;)

Irene sa...

Nydelige bilder som alltid ... er enig i at det er greit å ta en pause i ferien. Må tenke på deg som holder det gående året rundt. Du fortjener virkelig en liten blogg pause så du ikke brenner ut!

De av oss som vil poste himmelbilder kan jo bare delta i Skywatch Friday :o)

Klem fra Irene

Nanne sa...

Forstår godt behov for bloggpause, den deler vi nok alle sammen. Nydelige bilder fra Bergen forresten. Lenge siden jeg har vært der, men forstår at det hadde vært fint med en tur dit i sommer.....Takk for at du gir oss disse utfordringene... Kjempeinspirerende..

Elise sa...

fine bilder! bergen er en nydelig by, jeg synes bebyggelsen nede ved sjøen og bryggene er så fin :)

SoF sa...

Jag tycker att du självklart ska ta paus med Himmelsk samtidigt som du tar ledigt från Mandagstema.
Så du får riktigt chans till återhämtning och ny kreativitet.

Bergen skulle jag gärna besöka om jag var i närheten. :)

Återigen - tack för allt jobb du lägger ner på dina båda utmaningar!

Natti natti.

Bekka sa...

Så flotte bilder! Tenk at det har blitt Himmelsk nummer 40 allerede!!
Hvis du føler for en pause i juli, syns jeg du skal ta det med goooood samvittighet :)
God helg!

Tina sa...

Beautiful shots! I like the sea :)
LG Tina

Bare Mio sa...

Nydelige bilder som alltid hos deg.
Mange år siden jeg har vært i Bergen.
Synes også det er greit å ta en pause i ferien.
Tusen takk til deg som gir oss disse herlige utfordringene, setter så stor pris på det.
Ønsker deg en fin fredag og helg.
Klem fra Mio

REJEN sa...

Dejlige billeder fra din by og den er flot...God idé med blogsommerferie, så kan vi få taget lidt billeder til arkivet...;-D

Inge sa...

Hvor er det flotte billeder fra din smukke by. :-)

Med kjæleik til livet sa...

så fine bilder ;)
morgenklemma fra monika

Malys krok sa...

Flotte bilder fra Bergen! En liten pause er vel greit nå, blir ikke tid til så mye blogging nå når sola bare lokker og drar... Ønsker deg en fin helg! -Margit-

Anette sa...

skønne billeder :) det er fint med en sommerpause :) Vejret bliver forhåbenligt godt og det skal da nydes ;) Glæder mig du vender tilbage efter sommerpausen ;)

Venke sa...

Så vakkert bilde av Bergen. jeg skjønner godt at du vil ha sommerferie på bloggen også, gjør det, så kan vi glede oss frem til august og da blir det ekstra gøy å være med igjen. Viktig å ikke gå lei

Anette sa...

Hei Petunia, så nydelige bilder! Jeg har full forståelse for at du ønsker en liten himmelsk pause. Det er jo tross alt ferie, og godt å ikke ha noe som henger over en. Ta pause i juli med god samvittighet :) Så håper jeg inderlig at du er tilbake i august! Stor klem <3

Sommertid sa...

Nydelige bilder Petunia. Bergen og omegn har mye fint for øyet,og mye annet også..
Tar gjerne en tur dit igjen, kan hende allerede denne sommeren..hvem vet.
God helg !

Størstepia sa...

Jeg er enig med de andre her, ta en himmelsk-fri juli, så har vi flere bilder å gå på iløpet av høsten:-)
Flotte bilder fra Bergen!!
ha en himmelsk fin fredag.
klem fra størstepia

Kristine sa...

Nydelige bilder, Petunia. På Bryggen har jeg vært mange ganger - var jo så heldig å bo i Bergen en periode i livet mitt. :) Ha en strålende helg!

Hakrilas sa...

Så kjempefine bilder!:) Norge er jammen nydelig om sommeren, tross noe dårlig være enkelte steder!:) Jeg ønsker deg en kjempefin fredag, og en riktig god helg!:)

Nattsyrran sa...

Fantastiska bilder. Den nedre bilden ger känslan av Legoland. Ha en underbar helg=)

Bente sa...

Bergen er en flott by å ta bilder av!!
Jeg kan godt forstå at du vil ha en aldri så liten bloggferie,vi må jo nyte sommeren når den er her.
Så starter vi friske og raske med flere bilder til høsten!

Laila -Karin sa...

Flotte bilder fra Bergen
men så har vi en flott by også.
Forstår godt ditt behov for pause.
Det går veldig trått her og.
Mest fordi jeg har dårlig med overskudd og synes det er dumt å ikke få kommerntert nok.
Ha en riktig fin helg
Håper det kommer noe sol.
Klem

Leonora sa...

Nydelige bilder fra Bergen, og tenk, der har jo jeg vært! :-)
En ferie fra både Mandagstema og Himmelsk syntes jeg du skal unne deg Petunia. En ting er oss som bare poster noen bilder når vi føler for det, det er du som har jobben med det hele. Så ja til ferie i juli :-)

Naturfoto sa...

Hei, JA der var jeg i går, på tur hjem:) Var heldig med været hele turen. Men naturkreftene som herjer landet kan man ikke hjelpe for. Ha en fin helg.

sigrid sa...

Å så vakre bilete du viser :-)
Forstår deg godt om du tek bloggefri ei stund. God helg!

Anki sa...

Vackra bilder, stadsbilden gillar jag mycket. Har aldrig varit i Bergen.

GAWO sa...

Gratulerer med jubileet. En liten pause i sommer er sunt. :-) Da er en godt opplagt til mange fine himmelske innlegg til høsten.

Flott å se Bergen fra en ny vinkel.

photo by caja sa...

Blev ledsen när min "himmelska" bild inte ville fastna utan det blev en groda istället....du får gå in till mig och kika på den skånska himlen istället.

Mvh/caja

Caja: sa...

nämen se där kom den...glad igen ;-) /caja

Marias Teater sa...

Petunia - det går så veldig bra også uten kommentarer - så ta det helt med ro. Vi skulle til Bergen denne helgen men våre verter har en diger katt og vi fikk ikke "barnepass" for våre ekorn, så det ble Halingdal isteden. Jeg synes at du skal ta deg en liten pause fra blogging og komme tilbake med stoooor lyst. Tomgang = ikke bra. Stor klem!

Anki sa...

Förstår inte hur du skall hinna titta på alla bilder och därtill skriva kommentarer. det måste väl ta mycket tid. Hoppas du får en fin sommar.

Mandy Lou sa...

Flotte bilder fra vakre Bergen. Men verdens fineste by?? Hmmm....
Synes du skal ta deg bloggferie med god samvittighet. Mye annet man har lyst til å gjøre på sommeren.
God helg!

Mona sa...

Härliga bilder från Bergen. Skulle vara kul att komma dit någon gång. Det verkar vara en fin stad och mycket att se.

Självklart ska du ta bloggpaus. Det kan vi nog behöva allihop. Nu gäller det ju att vara ute så mycket som möjligt och njuta av sommaren.

♥ Stines hverdag sa...

Det er flott å være turist i egen by, vi er ofte for dårlig til å benytte tilbudene som ligger rett foran nesa på oss :)
Fine bilder!

Stines hverdag - lunar eclipse

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Her regner det fortsatt, men Mjøsa minker heldigvis likevel:) Jeg er glad vi bor tørt og godt langt oppe i lia.

Kjære deg, man kan ikke la blogging bli en plikt og at du ikke rekker kommentere alt synes jeg jammen er et sunnhetstegn. At det vanlige livet krever såpass tid og krefter, det er bare bra. Blogging skal være et overskudds- og lysst-fenomen, ikke plikt. Det er alltid hyggelig å få kommentar, men å rekke over alt og alle med alle disse faste tingene du trekker oss med på, det er litt for mye forlangt. Nyt sommeren, iallefall tida uten snø ;) Bloggen lever sitt eget liv og klarer seg godt med litt lite "stell" innimellom.

Ha ei flott helg.

Petrine sa...

Flotte bilder ! Og det gjer ingenting om vi tar ein Himmelsk bloggepause :)) Så knipser vi i vei heile sommaren og har harddisken full til hausten :))

klem frå Petrine som er heilt oppslukt av Hurtigruteturen på NRK 2.
Der var mange flotte motiver til Himmelsk.

Mitt eget krypin sa...

Nu är jag med på Himmelsk.
Härliga bilder över Bergen. Hade velat åka dit och vandra runt i staden. Får se om de kan bli nån gång./
Kram Ulla

Vilt og vakkert sa...

Hei, jeg er nummer 40 på kommentarlista, nok å feire, så jeg får kaste meg rundt å finne et passende bidrag. Her regner du akkurat som det vanligvis gjør i Bergen. Grå himmel så langt øyet kan se. det kan jo blir et dramatisk motiv av det!

Ha fin søndag, Petunia ;:OD)

Hverdagslivet sa...

Fantastiske innlegg! Jeg er og blir helt bergtatt!:))

Melusine sa...

Det kan jo være greit med en sommerpause, eller en "ferie" :)
Flotte bilder fra Bergen du viser her! Jammen lenge siden jeg har tatt en byvandring med kameraet...

Takk for fin kommentar hos meg!