torsdag 23. juni 2011

HIMMELSK # 41

Himmelsk logo Her kommer ukens HIMMELSK! Om du ikke har reist på ferie, fått solstikk eller regnet bort, er det kjekt om du henger deg på!! Det kommer stadig nye deltakere til, noe som er veldig hyggelig, og derfor er det nødvendig med en kort presentasjon av reglene for å være med på denne fotoleken:


Hver fredag (av og til torsdag kveld) legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste etter å ha postet et inlegg med bilder og litt tekst på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! På listen som du setter deg helt nederst her, er det viktig at du bruker en direkte link til akkurat det innlegget du vil vise oss og at du bruker samme navn som deltaker som det navnet du bruker når du skriver kommentarer. på For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER.


Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.


BeffenPå bildet mitt kan dere se to av Bergen by sine stoltheter. Mest kjent er skoleskipet Statsråd Lemkul, men også byfergen, Beffen, den lille søte båten i forgrunnen, er et kjærkomment innslag i bybildet. Den har i over hunde år fraktet bergensere fra den ene siden av vågen til den andre. Mange har den siste uken satt klistret og fulgt med på Hurtigrutas ferd mot nord. NRK har filmet hele seilasen fra Bergen til Kirkenes og sendt sendingen “non stop” på TV til stor suksess!! En av Bergens avisene, BA, kom opp med med den morsomme ideen om å filme Beffen, men siden fergeturen ikke tar mer enn ca 4 minutter, så ble det: BEFFEN, sekund for sekund!! Enjoy!!Logo himmelsk




35 kommentarer:

Rimkogeren sa...

Som dreng drømte jeg om at være kaptajn på fuldrigger som skoleskibet.

PS Fjern gerne det første, billedet drillede mig ;-(

Hakrilas sa...

Kjempefint og nydelig bilde!:) Jeg ønsker deg en kjempefin torsdags kveld!:)

Birgitta - foto CHIP sa...

Glad midsommar Petunia!
kram

Irene sa...

Så flott .... håper du har hatt en fin St. Hansfeiring! Ja, snart levver vi ut på tur og om alt går etter planen triller vi inn på bryggen på mandag. Håper himmelen holder litt tilbake, så vi ikke regner bort ... MC-tur i Norge kan by på mange slags overraskelser. Men vi er optimister og drar vestover selv om værmeldingen ikke lover det beste.

God helg!

Irene

Anonym sa...

Så vackert! Kommer ihåg att du berättaDE om Beffen i ABC i ord och bild. Den är så söt den lilla båten.

Önskar dig en Glad Midsommar! (Vet inte om ni firar midsommar i Norge, men imorgon fredag är det midsommarafton i Sverige.)

Mona sa...

Jag ville INTE var anonym. Det var jag som skrev förra inlägget.

Berit sa...

Imponerende flott båt- synes en landkrabbe som (litt i smug!)også har latt seg beta av Hurtigruten minutt for minutt.. God helg til deg!

Leckeres für Mensch und Katze sa...

It looks like the clouds are between the mountains. Nice pic. LG Tina :)

Nanne sa...

Fantastisk båt.....Hadde vært gromt å være med på en slik.... Selv har jeg en lite pram, men jeg tror det blir noen fine turer med den på tjernet i sommer. Ha en flott St. Hans helg...

Pysselfarmor sa...

Bergen har jag besökt två gånger...senaste gången för några år sedan då vi var ett gäng som åkte Hurtigruten till Trondheim.

ha en skön midsommar

TorAa sa...

Som vanlig viser du bilder til å bli glad i.
Ha en flott uke;-)

Inge sa...

Godmorgen Petunia. Super flot billede fra din smukke by.
Hav en dejlig weekend.

Malys krok sa...

To stolte kjendiser for Bergen by! Husker den søte Beffen fra ABC! Flott bilde! Etter et par grå og regnfulle dager skinner igjen sola her! Så i dag inntas frokosten på terrassen! Deilig!

Linda sa...

Herlig bilde fra vår flotte by!
Beffen har jeg reist med flere ganger, koselig :)

Størstepia sa...

For et flott bilde fra Bergen!!
Ha en strålende St.Hanshelg!
Klem fra størstepia

Beate - http://mittkreativegen.blogspot.com/ sa...

Herlig bilde fra havna, majestetiske disse store skipene!

Denne uken har jeg tatt meg den frihet og vise frem mitt bilde av himmelen, det er fanget med kamera, men det er malt med pensel. Ikke vet jeg om jeg har blitt inspirert av disse himmelske fredagene, men det er meget mulig :) Gi meg beskjed om dette bryter reglene, så tar jeg det selvfølgelig bort og erstatter med et annet himmelsk bilde. Har mange av de liggende på harddisken :)

Ønsker deg en deilig helg:)

Beate

Bekka sa...

Flott bilde, og morsom idé med Beffen sekund for sekund, kommer nok mer av sånt ;)
Riktig god helg!

Marya sa...

kjempefint bilde :D

Tove `blogg verden sa...

Prøver å være med på denne også, men kommer opp en Frosk (???) der bildet skal være :D Mange nydelige bilder å se hos deg!!
Jeg ville ha med bilde nr 2. i dette inlegget http://tovesbloggverden.blogspot.com/2011/06/ferie.html

Ha en flott helg
klem Tove

Erik "Semlan" sa...

I Stockholm har vi den vita segelbåten (även vandrarhem) af Chapman, som ligger vid Skeppsholmen. Har inte besökt Bergen, men det ser fint ut där i hamnen. :-)
Det är väl inte Hurtigruten som åker där framför segelfartyget? ;-)
Ha en skön helg alla, vare sig ni firar midsommar eller inte. :-)

Leovi sa...

A beautiful view of the harbor.

Laila -Karin sa...

Flott bilde Petunia.
Morsomt med Beffen.
Ble mange turer med den
da jeg i min første jobb
var bud, yngstedame på skipsmeklerkontor.
Ha en super helg
Klem

anne-linn sa...

Det skjedde noe rart da jeg skulle legge til mitt bidrag i Himmelsk. I stede for bildet kom det et tegneansikt...

naturglede/Randi Lind sa...

Hei du.Her var det livlig som alltid. Herlig bilde du hadde og morsom med den lile Beffen da! Ønsker deg en knakende god helg!

sigrid sa...

Å så flotte bilete!

God Jonsokdag!

Kristine sa...

Det er et fantastisk nydelig skip, Petunia! Vakkert bilde! :D

Anette sa...

Fantastisk billede. Jeg elsker billeder at båd og gerne lystbådehavne. God weekend.

Leonora sa...

Kjempeflott bilde! Den hvite stoltheten er utrolig vakker, og den minste er jo sååå søt :-) Ha en fin helg Petunia - her ligger det faktisk ann til sol!!!

Mandy Lou sa...

Flott Bergens-bilde! Artig liten båt den der Beffen. :)
God midtsommerhelg!

Maria G sa...

Härlig och mycket fin bild!
Glad midsommar!

Bare Mio sa...

Nydelig bilde!
Ønsker deg en fin helg.
Klem

Lilli@Home sa...

Nydelige bilder, og en utrolig flott blogg du har. Jeg legger meg til som følger. Bor i Austevoll som jo ikke er så langt fra Bergen. Hilsen Lilli.

Lilli@Home sa...

Snakk om sviming...jeg var jo følger fra før. Nå er jeg dobbel følger. Hilsen Lilli

Ditte sa...

Dejligt billede af to fine og helt forskellige skibe. Det er da en rigtig sjov idé med Beffen-filmen :-)

Fotokarusellen sa...

To fantastiske stoltheter i en vakker by. I denne omgang holder jeg en knapp på Beffen. Statråd Lemkul taler jo for seg selv.
Videoen av Beffen var bare helt herlig.
Virkelig et flott bilde du viser oss.