torsdag 30. juni 2011

HIMMELSK # 42

Himmelsk logo Helg og ferietid nærmer seg med stormskritt. Juli måned ankommer i regnklær her på min kant av verden, men jeg håper at den også har pakket med seg litt sommerklær! Været er det lite å gjøre med.. Det gjelder vel egentlig bare å tilpasse seg, men jeg merker at ruskevær ikke gir den samme inspirasjonen til å ta bilder. Selv jeg med et lite vanntett kamera, lett å putte i lommen, lar det bli igjen hjemme når det er øs pøs!

VIKTIG!! Dette blir det siste HIMMELSK på et par - tre uker. Jeg trenger en liten ferie fra de faste bloggprosjektene. Misforstå meg ikke, jeg liker å holde på med dette og setter så enorm pris på at dere henger dere på, men det er ikke til å nekte for at det tar veldig mye tid og at jeg kanskje har lagt listen litt for høyt for meg selv ved å ønske og kommentere hos hver enkelt deltaker hver gang, svare på alle mail og spørsmål og hjelpe folk i gang osv. Litt av luften har gått ut av meg og lysten til å blogge har vært dalende.  Så nå skal jeg nyte noen late blogguker og bare blogge når jeg har lyst og kanskje om du stikker inn på bloggen min, kan være med på noe annet enn Mandagstema, Himmelsk eller Fotokalender 2011 hvor du kan delta. Ideene er der, men tid og lyst har manglet litt de siste månedene..

Jeg har tenkt å starte opp igjen som følger: HIMMELSK 28. juli, Fotokalender 2011 JULI 30. juli og Mandagstema 1. august! Så legg det inn på kalenderen!!!! Dere blir vel med videre??

Tusen takk for alle koselige kommentarer, positive og negative  tilbakemeldinger (det er kritikk som gjør at vi kan forbedre oss) og tusen takk til alle dere som av og til ,eller hver uke ,henger dere på mine fotoutfordringer!!

Vi blogges!!

God sommerHa enLogo himmelsk fin sommer!!!!




44 kommentarer:

Tone's dager sa...

Ønsker deg en kjempefin sommerferie og bloggeferie :) Her blir det rolige dager og litt jobb. Håper været blir ok så man kommer seg ut på tur :)
klem fra Tone

GAWO sa...

Jeg synes det er helt utrolig at du klarer å ha så mange blogg baller i luften på en gang. En ferie nå er tingen. Jeg tror det er lurt å ha noen blogg frie stunder. Ønsker deg en riktig god sommer, og selv om det blir lite blogging for meg skal jeg nok stikke innom deg her og hilse på.

Beate - http://mittkreativegen.blogspot.com/ sa...

Høres ut som en bra plan og ta fri noen uker! Siden du kommenterer alle innlegg, er det ikke det minste rart at dette er tidkrevende. Kanskje du kan kutte ned på den biten?

Uansett; Ønsker deg en riktig god og avslappende sommer - vi sees snart igjen!

Klem Beate

Med kjæleik til livet sa...

tjo hooo....
her er det ull lesta og capribukser - og eg lurer så fælt på kven som har tatt sommeren vår
;( - liker ikkje alt dette regnet eg .

kos deg i sommer - klems fra monika

Mandy Lou sa...

God sommer, Petunia!

Leonora sa...

Klart jeg blir med videre, gleder meg allerede til vi starter igjen :-) Ha en fin sommer Petunia, nyt ferie, sommer og sol!

Bekka sa...

Oi, for et bilde, den så utrolig diger ut!!
Ha en kjempefin sommerferie, gleder meg til å delta på Himmelsk igjen i slutten av juli :)
Klem

Berit sa...

Vet du, jeg har faktisk tenkt på dette at du helst vil kommentere alle bidragene, men kanskje det hadde gått an å gjøre en vri? Alle synes jo det er hyggelig med tilbakemeldinger, så kanskje det kunne være en "regel" som sier at hver enkelt kan legge igjen hilsen/kommentar hvor man vil, men at man (minst) bør kommentere hos f.eks de tre eller fem som ligger foran en selv på lista? Da får jo alle noen kommentarer, og alle blir glade;)
Kos deg med sommer, sol og ferie; la humla suse!

Størstepia sa...

Ta deg en velfortjent sommerferie og bare nyt! Vi er her når du kommer tilbake;)
Sommerklem fra størstepia

Leckeres für Mensch und Katze sa...

Wonderful shot! :) If you like, share some flowers with me today. My meme will start in 4 hours and 20 minutes :) LG Tina

Mona sa...

Kanonbild på humlan! Önskar dig en riktig skön sommar med härlig avkoppling. Hoppas du får lite sol också inte bara regn. Kram

Inge sa...

Kære Petunia. Du ønskes en dejlig juli måned, håber I får masser af godt vejr, I har vist fået juli vandet i juni.. :-)
Vi blogges ved sidst på måneden igen.

Anelias hantverk sa...

Häftig bild på Humlan!
Önskar dig en riktigt skön och avkopplande sommar!
Kram!

Marya sa...

ha en flotters sommerferie & bloggpause :)
artig bilde av den lille krabaten :)

Malys krok sa...

Det er vel vi som skal takke deg, du som hele tiden står på, og gjør det mulig for oss å være med på så mye flott og morsomt! Ønsker deg en fin ferie, men ser jeg at det skjer noe her inne så er jeg nok der! Jeg skal ellers nytte de fine dagene godt. Håpet er å klare noen fjellturer denne sommeren også.
Ditt himmelske bilde er jo helt supert! Du ser de små du!
God Juli til deg! -Margit-

Rimkogeren sa...

Nyd sommeren. Vi ses.
Uha, hvor er jeg glad for at det er et makrobillede og ikke biens naturlige størrelse.
Tak for din store indsats.

naturglede/Randi Lind sa...

Skjønner godt at du tar litt fri.Det gjør jeg også ganske snart.Ønsker deg en fantasisk sommer. Håper du får masse fint fotovær. Klemsiklem. Tastes :)

REJEN sa...

Hej Petunia, en rigtig god sommer til dig, håber du får lidt energi til at blogge igen..;-D

Sommertid sa...

Ja, nå tar vi en velfortjent sommerfri fra fotoutfordringer og blogging. La humla suse og gjøre akkurat det man har lyst til. Idag skal vi feire datter's bursdag og grandtante sine 80`s, derfor blir jeg ikke med dere idag, skal ha det Himmelsk sammen med mine kjære :))

Ønsker deg en riktig God Sommer !
*klems*

Lairama sa...

En underbar bild på den söta humlan.
Ha det bra under din ledighet, det är du verkligen värd.
Vi är många som är tacksamma för den tid du lägger ner på fotoprojekten.

Tack och trevlig semester!

weekendophold København sa...

Også en god sommer herfra :)


Sommerhilsen

Lauge
http://weekendopholdikøbenhavn.dk/

Leovi sa...

Excellent Macro. Beautiful colors, interesting textures.

Bare lille elin sa...

Ha en flott sommer!

NatureFootstep sa...

snyggt macro på humlan med blå himmel bakom.

Jag får önska dig en skön sommar. Ha det gott!

Mio sa...

Fantastisk bilde!
Tusen takk for de herlige utfordringene du gir oss!
Ønsker deg en fin ferie, nyt den og kos deg masse.
Sees snart igjen!
Sommerklem fra Mio

Mandelhjärta sa...

Flott humlebilde! ;)
Ha en riktig fin sommer!
NYT DAGENE!! :)

annemarie sa...

Og en himmelsk fin ferie til deg. Du har absolutt fortjent ferie! Jeg stikker nok innom bloggen din i løpet av måneden. Selv skal jeg jobbe frem ti 26 juli, så blir det en ukes ferie. Jeg blir nok med videre når mandagstema og det andre starter opp igjen, selv om det tar mye tid å kommentere hos andre, men det er en koselig avkobling og se på andres bilder. Ha det fint.

Erik "Semlan" sa...

Vilket fint foto! Humlor tillhör mina personliga favoriter bland alla olika insekter som surrar runt i sommaren. :-)
Tack för ditt fina arbete med både "Himmelskt" och "måndagstema".
Du är verkligen värd att få ha ledigt Petunia. :-)
Hoppas du också får njuta av sommarsolen.
Må så gott.

Monica o Jacob sa...

Ha en riktigt skön semester;-)))
Vilken söt liten humla;-)

Anette sa...

Ønsker dig en rigtig god sommer :) Det er skønt at være med i dine fotolege :)

Birgitta - foto CHIP sa...

Vilken sanslöst skön semesterbild Petunia!!!!
Jag känner tyngden av humlan när den slappar på räcket :)
Super bild!!!!
Skön semester på dig!
kram

Øyvind sa...

God sommer! :)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nå fortjener du sannelig å la humla suse ei tid framover :D Og la bloggen leve sitt eget liv. Heldigvis er ikke den avhengig av daglig pleie, men tåler godt noen dagers pause.

Kos deg med ferie og så skal jeg prøve å sende litt godvær vestover. Det er bare det at vi har ikke none sånt å dele på akkurat nå. Men juli har akkurat begynt, så enda er det masse håp.

GOD SOMMER!

Fotokarusellen sa...

Lekkert bilde + vakre farger + fantastiske detaljer + flott komposisjon = Perfekt.

Du har fortjent noene ukers pause nå.
God sommer.

sigrid sa...

Den flottaste humla i Noregs land :-)

God sommar og bloggferie!!

Vilt og vakkert sa...

Heisann1
Kun litt gjenskinn av himmel på bildet mitt, men det er dersto mer trolsk og magisk motiv.
Regn og skodde kan være gode fotomotiv hvis kameraet tåler det!
Ønsker deg en riktig god sommer og late feriedager ;:OD)

PS har laga himmelsk hyllblomstsaft i dag!

Irene sa...

Kjære Petunia ... jeg unner deg en deilig ferie. Det ville være svært så ille om du ble utbrent og ikke ville være med lenger ... så ta deg en velfortjent hvil i bakken! Vi blogges :)

Stor sommerklem fra Irene

TorAa sa...

Riktig god sommer. Flott sommerbilde

- ma - sa...

Så flink du er til å fotografere de små! Mange ganger har jeg tenkt på hvor utrolig flink du er som tar deg tid til å kommentere hos alle hver gang! Synes Berit over her har et bra forslag til løsning. Bedre at du legger listen litt lavere etter ferien, så vi kan "beholde" deg her, enn at du sliter deg ut/går lei. Ha en kjempefin sommer! Hørte nettopp at det skal bli bedre vær på dine kanter til uka ;)

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Ønsker deg, Petunia, og alle her inne en avkoblende, fin og frisk sommer! Blogge når man føler for det!
Og så istemmer jeg Berits forslag ovenfor, vedr. kommentering. Med så stor tilhengerskare som disse utfordringene dine har, Petunia, blir det altfor mye å gape over, om du må gå runden til alle deltagere hver gang. Kjempehyggelig og inspirerende å FÅ kommentarer, men også å gi - vel å merke så fremt det kjennes lystbetont. En oppfordring til deltagerene om å kommentere X-antall av de nærmeste i "galleriet" vil avlaste den ene og inspirerer alle til å besøke flere/forskjellige/nye blogger fra gang til gang.

Får krysse fingrene for at Petunia klarer å finne tilbake til gleden ved å inspirere, underholde og glede oss videre med blogg og utfordringer, etter en velfortjent pause!

Marie sa...

GOD SOMMAR:) Synest du er god eg som styrer med alt dette! Sjølv har eg falt av lasset for lenge sidan, hehe. Det går litt i "gå sakte"-blogging hos meg fortida. Synest framleis det er kjekt da, men som du seier tar det masse tid.

Ta deg ein velfortent ferie og slapp av og kos deg!

Klem frå Marie:)

Marias Teater sa...

Makroen din er perfekt - men ingen bilde deretter slår ditt junibidrag. Ønsker deg en fantastisk sommer, men må innrømme at når det gjelder været så er Østlandet et hestehodet foran.Jeg synes at du er veldig flink og utrolig sosial, som samler så mange mennesker under 3 tak. Bravo, Petunia - vi blogges!!

Mokomoko sa...

Litt sent, men jeg er med. En liten tur reportasje, mne en himmelsk tur og med himmelsk solnedgang! God sommer Petunia.

Melusine sa...

Et nydelig bilde du tar ferie med,
og ja! klart jeg blir med etter ferien!

God sommer :)