onsdag 27. juli 2011

Fotokalender 2011 JULI

Fotokalender_2011_logo_thumb[2][1]_thumb[2][1]Hei! Det er på tide å ta opp bloggingen igjen... Jeg hadde planer om å lage flere innlegg fra sist helg, men etter det grusomme som hendte i Oslo og på Utøya, så ble alt som gjalt bloggen av mindre betydning. Jeg ble rett og slett helt satt ut. Nå har det gått noen dager, men hele hendelsen sitter som en stor vond klump i magen. Jeg tror det kommer til å være slik for mange av oss lenge fremover. Der for har jeg valgt å starte oppi dag med Fotokalender 2011 for juli måned og med et spesielt bilde.

JULI

Eihandholdei..._thumb3[1]

“En hånd å holde i”…Sterk preget at de siste dagers hendelser, har jeg valg dette bildet som mitt kalender bidrag denne måneden. For jeg tror at det er viktigere enn noen gang å ha en hånd å holde i. En hånd som trøster, en hånd som hjelper, en hånd som vi vet er der når vi trenger det. Sjelden har vi vel sett mer samhold enn i den siste tiden. I en sorg så stor at det er vanskelig å finne de rette ordene, er det en positiv ting å ta med seg fremover…

Litt om Fotokalender 2011: Har du lyst til å være med på Fotokalender 2011, så er det kort fortalt en månedlig utfordring her på bloggen min. I slutten av hver måned lager jeg et innlegg slik som dette og der dere kan være med ved å vise et bilde fra måneden som ha gått. Bildet kan gjerne være typisk for hvordan måneden har vært der du bor sånn værmessig, eller om det har vært en spesiell begivenhet for dere.. Når året nærmer seg slutten vil jo hver og en av oss ha 12 bilder som vi kan lage våre egne fotokalendere av og gi bort som gaver til familie og venner om vi vil.. Bildet må være ditt eget eller du må ha tillatelse av den som har tatt det til å bruke det.




28 kommentarer:

Inge sa...

Fantastisk smukt billede med stærk symbolik. Jeg sender mange tanker og stor medfølelse til alle berørte af tragedien på Utøya.

Tina sa...

We are also very shocked about the events in Norway. It´s terrible if I think about all the young peole and there families and friends.... xo Tina

Gitte - RAV OG KRAT sa...

Et billede der fortæller alt..jeg behøver vist ikke sige mere.

*KNUS* og varme tanker fra Gitte

Anki sa...

Världen kommer aldrig mer bli som förut, och vi behöver någon som tröstar oss alla.

Bare lille elin sa...

Takk for besøk og kommentar hos meg! Koselig! Flott bilde til kalenderen, vi er nok alle temmelig preget ennå.

Kalenderbidrag fra meg kommer, snart, en dag. :-D

Klem
~elin~

- ma - sa...

Nydelig bilde! Vi er mange som ikke har ord og som fortsatt er sterkt preget. Vi må bare sakte, men sikkert, komme oss i gang igjen. Ta tilbake livene våre, tryggheten og alt vi tror på! Den beste straffen vi kan gi, er vel å gi ham det samfunnet han ikke vil ha!?

Sommertid sa...

Flott bilde, som sier meget.
Vi trenger alltid en hand å holde i, men i særdeleshet i disse tunge stunder som mange har i Norges langstrakte land i disse dager.
Sammen skal vi ta hverdagene våres tilbake og minnes de som ikke lenger er med videre.

*klem*

4U2! sa...

Väldigt passande bild. Det är svårt att förstå att det hela har hänt- så brutalt- och man hoppas att alla berörda, speciellt anhöriga, får all hjälp och stöd som behövs!
En galnings verk.

Malys krok sa...

Bildet ditt sier alt! Sammen skal vi leve...
Det er bare så ufattelig trist å tenke på alle som sitter i sorg etter dette.
Jeg skulle egentlig ha et helt annet bilde for juli, men måtte forandre!
-Margit-

mona.z sa...

Her passer virkelig ordtaket: "et bilde sier mer enn tusen ord" god klem fra meg:)

Anette sa...

Smukt og meget symbolsk billede! Også jeg sender mange tanker mod Norge i disse dage - det er umuligt ikke at tænke på de berørte. Klem

Mary-Anne sa...

et nydelig og ikke minst symbolsk bilde

Mary-Anne sa...

ps: det er forresten meg Marya, fra "marya's verden/krypinn" ... skal legge ned bloggen og kun ha en enkel fotoblogg ;)

anettesbokboble sa...

Nydelig bilde! Og tusen takk for den koselige kommentaren hos meg! Gjett om jeg jublet da jeg leste at "Himmelsk" er tilbake i morgen, hurraaaaa :D

Gunilla sa...

Min bild talar om ert land, alla kroppar och en sammansmältning...
http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/2011/07/manadens-foto.html

Varma kramar Gunilla från Sverige

4U2! sa...

sv: det kanske inte är så dumt: träffa många motionärer som får en att öka tempot ... inte dumt alls! :)

Mio sa...

Nydelig og symbolsk bilde.
Klem Mio

Bestemor Drillo sa...

Et uendelig vakkert bilde Petunia.
Klem fra bestemor!

Ellen sa...

Flot symbolik til en tid med mange tanker.

Ditte sa...

Smukt og stærkt billede, Petunia.
Jeg tænker meget på dig og andre norske (blog)venner i disse dage og beundrer den måde det norske folk har taklet grusomhederne på. I har, som jeg læste et sted, holdt hovedet koldt og hjertet varmt!

Leonora sa...

Veldig vakkert og symbolskt Petunia. Jeg velger naturen, det er dit jeg flykter for ro og ettertanke. Klem til deg.

Elisabeth sa...

En bra bild. Visst måste man ha någon att hålla i handen/ något som ger en styrka, när tragiker sker. Fortfarande är det svårt att ta in det hela.
Ha dé!

garnkurven sa...

Kjempefin symbolikk i bildet ditt Petunia.

Marita sa...

Fint bilde du har valgt! jeg har valgt en annen fokus som fortsatt er hage og sommer og koselige dager.

Irene sa...

Nydelig symbolikk i bildet .... selv har jeg valgt noe som ikke minner om de grusomme hendelsene .... nå er det godt å glemme verden litt, midt inne i ei blomsteng!

Irene

Mona sa...

Stark symbolisk bild.

Birgitta - foto CHIP sa...

Vilken vacker detalj på statyn :)

Gunsside sa...

Flott bilde for juli Petunia,
blogging har vært litt "ute" men her er endelig min juli-kalender ;)