fredag 8. juli 2011

Geniale tips!!

Ingen pusser opp som oss nordmenn og de første ukene av ferien her hos meg, blir brukt til å gjøre nettopp dette. Her males, snekres, mures, flislegges og vi bor blant plankebiter, malerkoster og sagspon, men hva gjør vel det når man bare gleder seg til det ferdige resultatet.

Og når man holder på med slike ting som dette, så er det alltid kjekt å oppdage ting som gjør jobben litt lettere…

TIPS nummer 1

Tips 1Denne lille klypen er helt genial!!! Bare se under her…

Tips 2

På magneten fester man malerkosten og du kan legge kosten fra deg hvor som helst!!

tips 3

Klypen kan festes på malingsboksen og man unngår at penselen drukner!!! Og bak på klypen er det en malingspann- åpner!! Jeg kan ikke forstå hvordan jeg har klart med uten denne i alle disse årene;)

TIPS nummer 2

Har du forsøkt å påføre kvistlakk i taket med pensel?? Det er et rent hevl… Kvistlakken renner og det blir bare gris av det hele.

tips 5tips 4

Denne lille skumrullen er løsningen!! Ta ut innmaten og putt selve skumdelen ned i flasken som vist på bildet og du “dytter” kvistlakken der den skal!! Minimalt med søl!!!

Oppussing betyr mye arbeid, men det å kunne gjøre arbeidsoppgavene enda litt mer lettvint, er jo bare en fordel!

Har du et oppussingtips du vil dele?? Skriv en kommentar her og jeg (og sikkert mange andre) kommer på besøk!!!

20 kommentarer:

Inge sa...

Den der magnet pensel holder er genial.. Den har jeg aldrig set før.. Tak for tipset :-) Jeg håber vi kan få dem i DK også.

Fies notiser sa...

Steike ta, så smart :-D

Her i huset pusses det ikke bare opp, det restaureres! uææææh - heldigvis har man ikke hastverk...

Kos deg med kostene!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Kjempesmart! Er det noe furupanel som får "gjennomgå" om dagen? ;)

Petrine sa...

Så genial denne kosteholderen er ! Eg maler litt kjøkkenet og er det noko eg kan trenge så er det ein slik, fordi eg roter så fryktelig når eg maler.

Neste steg er å sy ei lita gardinkappe og det gruer eg meg fryktelig til. Eg har heldigvis kjøpt rutete stoff og da blir det lettare å følge rutene når eg skal sy på den nye symaskina vår. Vi er blitt litt kjent.

Men dette var ikkje noke oppppusssingstips. Jau, dette med rutene.

Lykke til med prosjektet :)

Turid sa...

Sånn "klype" MÅ jeg kjøpe;)
Takker for tipsene!

Lykke til med alle prosjektene;)
Ønsker deg en fin dag!
Klem;)

strikkegal sa...

Så smart tips!!! Kan jeg spør hvor du kjøpte denne klypen? Jeg har *litt* å male på i sommer, så snart veggene er oppe igjen, hehe, drastisk renovering på gang!

Petunia sa...

Jeg fant penselholderen hos Flisekompaniet. Den kostet ca 40kroner, men de var ikke helt sikkert, så jeg fikk den.
Jeg kjøpte fliser til badet der da, så det ble litt vinn vinn for begge;)
Jeg har ikke sett den andre steder, men skal nok gå rundt i mange malings- og byggvarebutikker de nærmeste dagene, så jeg kan holde øynene opp. Om du ønsker en slik, kan du jo printe ut et bilde fra bloggen min og ta med i nærmeste byggvarebutikk!!

RosMari sa...

Geniale tips, særlig nr.1...

Linda sa...

Takk for gode tips! Kostholderen var genial, trenger noe sånt så mye som jeg maler og så mye som jeg da roter med koster og malingssøl ;)

Vi også brukte ferieuken til oppussing. Malte utvendig murer på huset, gjerder, vinduer, dører. Gøy å gjøre dette når resultatet blir så bra!

Ha en fin helg - og god arbeidsøkt!
Klem fra Linda

orvokki sa...

Loistavat ideat, kiitos ! Ja hienosti kuvasit.

Hyvää viikonloppua :)
Terveisin, orvokki.

Lenelene sa...

Så morro tips! Jeg skal pusse opp nå og de tipsene var bare fantastiske :) Takk

Anne-Berit sa...

Du verden så smart.Sånn klype skal jeg annskaffe meg,det er sikkert.Tusen takk for supre tips.
God helg:)

Anne-Berit sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
- ma - sa...

Supre tips! Og jeg gikk rett på klypene på Jernia i går, 49,- kr! Kjøpt! Fortsatt fin ferie, Petunia!

dagdrømmeren sa...

Smarte tips!
Klem Tonje

9na sa...

Lurt! Særlig klypa var genial. Kvistlakkgreien også men funker vel ikke i taket :(

Koselig koselig sa...

Den klypa vil jeg ha! Vi har ørtenfjørten lister og vinduslister som skal males her... aj aj aj

tips fra meg? Unngår oppussing i grunn ;)

Margareth sa...

Den penselholderen var jo rett og slett bare genial!! Det er definitivt noe som må innkjøpes før neste maleprosjekT Godt det finnes slike som deg som deler smarte ideèr med oss andre :-))

Sissel sa...

Tusen takk for geniale tips!

AnnetteK sa...

Så utrolig smart ut!!
Takk for tipset :)