torsdag 28. juli 2011

HIMMELSK # 43

4987378325_b77095bd20_b[1]God fredag morgen! Da er jeg klar med fotoutfordringen “Himmelsk” igjen! Jeg må ærlig innrømme at det har vært godt med en lang pause og selv om jeg ikke har fått tatt noe særlig med bilder i ferien, i alle fall ikke så mange som jeg hadde håpet på, så gjorde det godt å ha et avbrekk fra alt og holde på med helt andre ting. Disse ferieukene har rast avsted og jeg kan ikke tro at det er 4 uker siden jeg sist hadde et slikt innlegg på bloggen her. Jeg håper dere har fått tatt mange flotte himmelbilder i sommer og at dere er klare for “Himmelsk”??

For dere som ikke har vært med på denne fotoutfordringen før, har jeg skrevet et lite notat helt nederst i dette innlegget, under listen med deltakere, der dere kan lese litt om rettningslinjer for å være med her.

Himmelsk 002Geitrams i solnedgang! Selv om ikke sommeren har bydd på så mye finvær, spirer og gror det ute i skog og mark. Jeg syns Geitramsen er så vakker der den står i store klynger med sin rosalilla sommerdrakt på!Logo himmelsk





REGLER: Hver fredag (av og til torsdag kveld) legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste etter å ha postet et inlegg med bilder og litt tekst på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! På listen som du setter deg helt nederst her, er det viktig at du bruker en direkte link til akkurat det innlegget du vil vise oss og at du bruker samme navn som deltaker som det navnet du bruker når du skriver kommentarer. på For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER. Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER.

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.

31 kommentarer:

Millemilla sa...

Endelig er himmelsk tilbake! Jeg har savnet den i sommer:-)

anettesbokboble sa...

Hipp hurra, så glad jeg er for at du er tilbake <3

Leonora sa...

Jeg er klar, ladet med nye sommerbilder :-) Nydelig foto du har tatt her Petunia!

Monica o Jacob sa...

Härligt att du är tillbaka med himmelsk.
Rallarros säger vi på Svenska, visst är den ljuvlig där den står i klunga hög och fin.
Vi skulle ha målat lite utomhus men det har inte gått eftersom man inte vill måla in fukten i trät.
Ha en skön helg/KRAM

Malys krok sa...

Så vakkert bilde! Geitramsen er nydelig, der den står og pynter opp i naturen!
Fint at Himmelsk er tilbake, men det har vært godt men pause også. Vi har hatt myr godvær og da er en ikke inne og skriver kommentarer. Nå blir jeg med videre! Ønsker deg en fin sommerhelg! -Margit-

Berit sa...

Knallfint bildet! Her kaller vi den eldmerkje- den vokser jo ofte opp der det har vært brann... Hver sommer kommer Veivesenet med kanklipperen sin og meier disse ned, ofte før de er avblomstret- ren vandalisme! De mener de skaper trafikkfare, men det er usikkert om det er fordi det er VILLE blomster, eller fordi de hindrer sikten.. Vi får nyte så lenge vi kan! Fortsatt god sommer!

KRISTINE sa...

Stemningsfullt og vakkert bilde, Petunia! :D

RosMari sa...

Hei!
Sitter på PC i Frankrike og fikk ikke linket riktig bilde til "HIMMELSK # 43". Kan du slette nr.12 for meg, for jeg får ikke gjort det selv, også får jeg linke på nytt? Sommerklem fra ROSEN-sin

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Flott bilde. Det er ikke kvantiteten, men kvaliteten det kommer ann på og dine bilder er flotte :)

God helg!

Bente sa...

Så flott at du er der igjen med Himmelsk! Jeg har hatt kameraet med meg over alt i sommer for å finne himmelske bidrag.
Nydelig bilde du har i dag, skapte så fin stemning.

4U2! sa...

Tack för inbjudan! Din bild är fantastisk!

Gunilla sa...

Tack för din inbjudan! Det blev ytterligare en Oslobild eftersom det var där vi hade vår senaste minisemester.

Ha en skön helg!
KRAM

NatureFootstep sa...

välkommen tillbaka igen. Hoppas du ahft en skön ledighet. Du har i alla all fått en fin himmelsbild att bjuda på. :)

Hakrilas sa...

Kjempekoselig at "Himmelsk Fredag" er tilbake igjen!:) Så kjempefint bilde!:) Ønsker deg en kjempefin fredag, og en riktig god helg!:)

Erik "Semlan" sa...

Kul att fototemat är tillbaka. :-) Alltid lika roligt att delta.
Gillar ditt låga perspektiv på "havet av blommor". Vackert och stämningsfullt foto.

Inge sa...

Flot billede Petunia, og skønt at himmelsk er tilbage igen.
Hav en dejlig weekend.

Mandy Lou sa...

Bildet ditt er bare helt nydelig. Glad for at du er tilbake med Himmelsk igjen. :)

Ditte sa...

Som jeg skriver - tak fordi du igen lægger plads (og tid) til vores fotoleg :-)
Lækker stemning på dit smukke billede!

Mandelhjärta sa...

Fantastisk stemningsfullt bilde du viser idag! :)
Ha en god helg! Take care! :)

Pysselfarmor sa...

Mjölkört (rallarros är ett smeknamn på växten) är fantastiskt fin....på min gård här i Lappland finns det stora fält.

sigrid sa...

Så godt med Himmelsk midt oppi alt som ikkje er det..

klem

Anonym sa...

Beautiful flowers with a marvelous background! LG Tina

Goodies for a pleasant life sa...

Not anonym :)
LG Tina

Jorunns hage og hobby sa...

Nydelig bilde!
Jeg er litt sent ute.
klem

Marias Teater sa...

Skjønt og varmt bilde, Petunia. En klem!

Anne sa...

Sukk... savner litt den gamle Petunia jeg nå, som ikke holder en hel bloggverden i aksjon med alt dette... men men bildene dine får en da sett, og bak alt er du vel en plass du også vennen :-))

God helg videre til deg.

Beate - http://mittkreativegen.blogspot.com/ sa...

Velkommen tilbake!
Håper du har hatt en fin sommer :)

Klem Beate

Jorunns hage og hobby sa...

HEI!
Takk for kommentarene!
Hjertet jeg har dekorert med blomster er et stålhjerte med små ringer til å trè blomster gjennom.
Innerst er det dekket med Skjærsminblader,blomster med ca 8cm stilk , som ble skjult bak bladenene, ble satt rundt hele hjerte.

Ha en fin søndag!

annemarie sa...

Geiteramsen er fin den. Flott bilde. Koselig at himmelsk er tilbake.

anette sa...

Smukt billede :) Dejligt du er tilbage igen - men det er nødvendigt at holde fri fra bloggen indimellem :)

Irene sa...

Herlig sommerbilde, Petunia! Så akkurat at HIMMELSK er oppe igjen, og jeg slenger meg selvsagt på!

Håper du har hatt en fin ferie!

Ireneklem