søndag 3. juli 2011

Travle tider

Sommerbuffé Jeg pleier vanligvis ikke å mate småfuglene sommerstid, men juni har vært sur, kald og våt og da jeg fant en halvfull pose med solsikkefrø, la jeg noen håndfulle på altanrekkverket der “Petuniatreet” stod i vinter. Det gikk ikke mange minutter før det var full fest utenfor stuevinduet!!

Travelt  Det er travle tider for fugleforeldrene og mange munner å mette. I løpet av noen uker nå, skal de fostre opp et kull med unger og mange fugler får også flere kull i løpet av disse sommermånedene. LunsjDet kan jo være greit å få servert litt “fast food” også!

"Liker ikke"  Men fuglebarn er som unger flest.. Noen er ganske kresen og ikke all mat blir spist uten protester!! Jeg synes jeg hører samtalen der ute: – “Nå spiser du opp maten din”!!! - “Vil ikke!! Liker ikke solsikkefrø!! Vil ha flue!!Mamma!!Og som alle barn, skriker også disse små nøstene på mors og fars oppmerksomhet.  De vil jo aller helst få maten servert hele tiden, men de er ikke verre på det enn at…Klare selv  …når fuglemamma og fuglepappa ikke ser det, så finner de frø og spiser maten helt på egenhånd!!I ly for regnet Med det juniværet vi har hatt, så er det jo greit at grillen kan bli brukt til noe i alle fall…

Tidsfordriv Ja, det er også kjekt med litt tidsfordriv for alle på en kjedelig regnværsdag!!Fugledansen”Fugledansen” er jo ganske underholdene!! Dette er et bilde som jeg egentlig hadde tenkt å slette. Det er ikke av beste kvalitet, men etter å ha sett på det et par ganger, så synes jeg det er ganske så morsomt!! Gullungen Dette bildet  har jeg rett og slett kalt “Gullungen”!!! Er det rart man lar seg sjarmere??

Alle bildene er tatt gjennom stuevinduet på en skikkelig regnværsdag, så kvaliteten er så som så, men det er ganske så artig å sitte her inne og se på alt livet utenfor. Godt at altenen er litt i bruk denne sommeren;)

33 kommentarer:

Mio sa...

Så skjønne de er!
Nydelige bilder du har tatt!
Har vært på tur idag og tatt nye bilder av svartsvaneungene, er helt fortapt i dem.
Ønsker deg fine sommerdager (nå må vel sommerværet komme).
Sommerklem fra Mio

Med kjæleik til livet sa...

kult ;)

Anki sa...

Detta var en mycket trevlig bildberättelse om de små. Att de kunde se så ynkliga ut.

Mokomoko sa...

Artig innlegg, du kommer tett innpå de der. Jeg la også ut litt mat, tok ikke lange stunden før kjente stamgjester gjennom vinteren var tilbake gitt!bla
kjøttmeis, blåmeis, spurv og dompapp

Tone's dager sa...

Jeg syns kvaliteten på bildene egentlig er ganske bra, så disse bilden kan du være stolt av :)
Hyggelige bilder å se på, og de fikk frem smilet. Kjempesøte pippipper <3
mvh Tone

Linda sa...

Herlige bilder:)

Anne-Berit sa...

Du e no snill som mater småfuglene Petunia,selv om det er sommer.Nydelig bildeserie av de søte små.
Tror kattene i vinduet gjerne skulle vært ute en tur der ja,hehe:))

Pysselfarmor sa...

Åhhhhhhhh vilka ljuvliga bilder!

Marya sa...

jeg smelter fullstendig her jeg sitter :) elsker disse søte små fjærballene ... og ler meg fillete av innlegget ditt ;)

Mona sa...

Så många härliga bilder! Inte kan man ha tråkigt i regnvädret när man har så intressant skådespel att titta på.

REJEN sa...

Hvor er de søde og ja pyt med kvaliteten, her gælder det bare at fange de små fugle..;-D Håber I får bedre vejr...

Millemilla sa...

Ser ut som du kosa deg selv om himmelen var grå. Så nusselige søte små.
Og ei søt historie ble det.

Ha ei fin sommeruke, og håper sola titter fram der du bor:-)

Lairama sa...

Vilken fin bildserie! Vad glada de måste vara småfåglarna :)

Annelie Esseus sa...

Så fina dom är! Härliga bilder, jag gillar att du kommit så nära.

SoF sa...

Hihi.
Tack för en helt underbar bildserie och fin text.

Verkligen sött och charmigt skildrat om fåglarnas familjeliv.

Hoppas du har en riktigt skön och härlig sommarledighet Petunia!

VandaQC sa...

WoW ! Super ! Brava !
Happy after!
Vanda

Pialotta sa...

Härlig bildkavalkad du visar så här en morgon som denna. Bildkvaliten är inte så dum alls som jag ser det :) Jag var inom för att se om något Måndagstema var utlagt, men.. kanske du har semester från Måndagstema nu då? Trevlig semester på dig .. Tjingeling/Pialotta

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Bedre underholdning skal du lete lenge etter :)) Helt herlig.

Sissel sa...

Nydelige bilder av skjønne små!

sigrid sa...

Så herlege bilete...

sommarklem

Linda sa...

Koselige bilder av søte fugler!
Og stor underholdning for pusene ;)

mrsnesbitt sa...

Wonderful. x

Mio sa...

Hei igjen,
da har jeg lagt ut bildene av svaneungene hvis du vil se dem.
Ha en fin mandagskveld. :O)

mona.z sa...

Herlig med fugledansen, satser på sol i morgen:)

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Herlige bilder og fortreffelige replikker!

CSJ sa...

...un bellissimo set di immagini!!!
Complimenti sinceri!
Ciao
CSJ

Mama Zen sa...

These are fabulous!

ruth synøve sa...

Så mange nydelige fuglebilder. Mater de litt her og...syns litt synd på de,samtidig som det er koselig å ha de i hagen.

Berit sa...

Hoppsann! Sjarmerende fjærballer;) Her har vi hatt super underholdning med et linerlepar som har fostra opp fem unger på hylla over trappa- de tre siste ungene forlot redet nå i helga; rett og slett ubetalelig...

Fossestua sa...

Herlige bilder!

billedmager sa...

Det er er nogle søde fuglefotos du har vist. God sommer!

Fjällripan sa...

Så fina bilderna på de gulliga fåglarna :) Ha en fortsatt trevlig semester!

Marias Teater sa...

Det er lenge siden jeg har forelsket meg i dine småfugl. Disse er skjønne. Og nyt dagen idag - jeg har sett stor sol over Bergen! Sommerhilsen til deg fra Drammen