mandag 29. august 2011

Frøken Pus; En liten oppdatering

DSC_0207Jeg har lovet dere en oppdatering om frøken Pus. Hun har nå bodd hos oss i over en måned og selv om vi har annonsert både her og der etter eierne, så har vi ikke klart å finne dem. Vi har dessuten hatt henne til dyrlege for å se om hun hadde en chip i nakken og vi har hatt kontakt med dyrebeskyttelsen om de har fått noen etterlysninger.. I fem uker har vi hatt henne i kosten og hun har jammen vært et” prøvelse” så langt!!! P1070016DSC_0231

Hun har elget seg inn på kattene her og der de er, er ikke hun langt unna. Todd som egentlig er litt kongen på haugen i nabolaget, har nok møtt sin “overmann”!!  Hun er ikke skvetten for å gi han en dask med labben! Men ingen er så god å krype inntil som Toddelotten!!

P1070068Todd og Silver synes dessuten hun er skikkelig grådig i matfatet og det ender som oftes med at hun står alene igjen og spiser. De gidder ikke høre på “ brummingen” hennes og venter til hun er ferdig.

P1060974Helt fra den dagen hun smøg seg mjauene inn gjennom døren, har hun slitt med diaré. Og det til alle døgnets tider. Ormekur og antibiotika er utprøv og først nå seg det ut som vi har funnet riktig kombinasjon av medisin. Men endelig nå som magen har ordnet seg, så har hun fått sin første løpetid. Og jeg sier bare Gudbedre!! Siden vi har vært usikker på alder og om hva som kom til å skje med henne, har hun ikke fått p-piller eller blitt sterilisert! Hun holdes derfor inne og alle vi andre to- og firbente holder på å gå på veggene av all mjauingen hennes. Todd og Silver er to kastrerte konsulenter som ikke aner hvilket spill dette er. Jeg tror at hun har forsøkt alle triks på å forføre dem i helgen!! Jeg bare får Todd sitt frustrerte blikk med en bønn om å skru henne av!! Jølle har også blitt flørtet med!!! P1070176“Herregud, går det ikke an å skru av lyden på den kattejenta???”

Det første døgnet hun var hos oss, bare sov hun. Hun var totalt utmattet og utsultet. Det tok faktisk over to uker før hun ville leke med ting. Nå er hun aktiv som en vanlig kattunge!!DSC_0217

Vi har ikke gitt henne noen ordentlig navn enda. Det går i frøken Pus eller Lillepusen. Man skal jeg si noen navn som måtte passe, så er det Tussi (for hun er for tiden spinn hakke gal) eller Lille My (for dette er en frøken som vet hva hun vil!) og det ser nok ut som hun blir værende her…

P1060977…for hun har satt sine spor!!P1060980

Og som unger flest er jo hun bedårende når hun sover!! Da er tømming av tisskasse ørten ganger dagen og løpetid glemt og man bare nyter synet av henne!!!

28 kommentarer:

Inge sa...

Åhhh nogle dejlige billeder af jeres dyreflok. Jeg tror lille frk. My har valgt sit nye hjem med omhu, hun er jeres og I er hendes.. :-)

GAWO sa...

Hun er nå søt da :-) men at du skulle få så mye arbeid... ja jeg tipper at du hadde åpnet dørene uansett jeg, om du hadde visst om alt du må igjennom. Den søte frøkena roer seg vel litt etter litt, og blir frisk og fin. At hun blir boende hos dere nå, ja det kan vi vel bare regne med. Det bilde der hun står og "hyler" utenfor døren er bare helt knall. :-)

Bare lille elin sa...

Søte, søte pusen! :-) Den nye dronninga i huset ser det ut til.

Katter med løpetid ja.. hau!!!

Havfruen sa...

Hun er jo bare såååå søt da. Men sannelig har du fått prøvd deg i dyreverdenen:) Det jeg undres over, er at ingen savner henne. ER ikke det utrolig??? Sier litt....
Jeg har veldig lyst på en katt...men er spent på Major`s reaksjon.
Ønsker deg lykke til:)

Helene sa...

Herlige lille pusen! Ser hun har vært ute i hardt vær - et lite rift i øreflippen:o)

Heleneklem

Anne sa...

I mitt neste liv vil jeg være katt hos deg, kan jeg det?

:-)

Leckeres für Mensch und Katze - Goodies for a pleasant life sa...

What a cute cat family :) Would be perfect for this weeks PicStory - animals! So if you like... LG Tina

Maria sa...

Jer er bare forelsket i henne og meget takknemlig på at det finnes mennesker som deg, som tar seg av andre dyr med kjærlighet og respekt.
Dine fortellinger er nydelige og meget levende. Ha en fin uke, Hilsen fra Maria

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Så nydelig da. Både Sia og jeg savner Nøste ♥ fra meg!

Mandy Lou sa...

Der har dere helt klart fått en dronning i huset som har røska skikkelig opp i tilværelsen med løpetid og sjefsnykker. Hehe! Fint å få høre nytt om henne. Og så artig det bildet var hvor hun står og kikker inn.

Bente sa...

Herlig historie!
Det høres jo travelt ut, men Frøken Pus har visst sjarmert både firbente og tobente i familien din synes det som.
Lykke til med pusegjengen:)

Anki sa...

Kan det vara så illa, att den förra ägaren tröttnade på Fr Pus och vill absolut inte ta tillbaka henne. Sånt har hänt förr. Men söt är hon.

Linda sa...

Så søt hun er :)..selvom hun har nykker og lager rabalder :))

Hakrilas sa...

Så utrolig kjempefine bilder!:) Har bare sittet og sett og sett på dem!:)

Ønsker deg en kjempefin tirsdag!:)

Angelo sa...

Gosh, jeg sitter her med tårer i øynene etter din flotte historie og dine alltid supre bilder om frøken Pus. Jeg håper dere holder ut med henne og gir henne det hjemmet hun fortjener. Hun har tydeligvis hatt en hard start på livet, stakkar. Jeg krysser fingrene for at hun får et langt og lykkelig liv, sånn som alle de andre dyrene deres.

Varm klem, Kristin :-)

Heidi sa...

Når Frøken Pus har bestemt seg for at hun har funnet et nytt hjem, så må nok alle andre gi seg :-) Lykke til med ny Pus ;-)

Melusine sa...

Hun er da søt, til tross for barnefakter! Høres ut som en pus med en egenrådig personlighet :)

RAV OG KRAT sa...

Dejlige billeder af jeres katte, for jeg tror bestemt at hun befinder sig godt hos jer ;-)

VandaQC sa...

Compliments!!! Beautiful cats and photos !!!
Vanda

sigrid sa...

Så søt!
du er snill du :-)

linsky sa...

Hun har gjort rett i å velge dere ser jeg! Fine pusene. :)

Deborah sa...

Hun er da helt bedårende. Jeg smelter helt!!! Jeg savner min misling, som jeg mistede tidligere på året. Men vi fik 18 år sammen.

Stort tillykke med hende.

wenche`s hage/ hobby sa...

Søte puser.Den røde er helt lik puse vår :)

Linda sa...

Som katteier til 2 gutter skjønner jeg hvordan dere har det:) Jeg skulle bare bli med å se på kattunger jeg og dermed fikk gamle pus på 12 år en hinsides rampete bror hehe. Kjenner igjen historien med plagsomme små og lange blikk-la meg slippe.
Hærlig pusefrøken dere har og lykke til:)

Benita sa...

Vilka fina bilder på söta katter.

TorAa sa...

Bedårende - Miuoiew - puuur - puuur

Hanne Bente sa...

Super flotte billeder af dine søde dyr.
Ønsker dig en god fredag aften.
Knus Hanne Bente
www.finus.dk

Marias Teater sa...

Petunia - jeg elsker hvert ord i denne historien din om Frøken Puss. Bildene er skjønne!
Jeg begynner å skjønne at du ikke har særlig anledning til å reise fra dyrene dine, det er ikke så veldig rart heller.
Frøken Puss var i kamp - et arr på nesa synes på alle bildene. Måtte den som kastet henne ut stekes lenge i helvete!