onsdag 3. august 2011

Frøken Pus

13Dette er frøken Pus, en liten kattunge som har vandret i nabolaget her en stund. Flere av naboene har gitt henne mat og kost med henne og det har også blitt hengt opp  “funnet - plakater” i håp om å finne eieren…

12Men for litt over en uke siden, var det et forferdelig tordenvær, og hun stod og skrek ute på trappen hos oss.. Vi hadde ikke hjerte til å la henne være der ute… Frøken Pus flyttet inn!!

Her er nok av andre beboere som også har et ord med i laget i denne saken.. ikke alle var like happy for dette.. Kattene våre, Todd og Silver, som har vært med på de fleste familieforøkelsene her i huset, hilste henne ikke akkurat velkommen.. De syntes nok hun var litt for mye prinsessen på erten… 7

Det er mulig de har rettSmilefjes som blunker 

6Men må man dele maten, så må man dele maten! Det gjelder bare å være først i matfatet, så blir en mett!!

3Og man blir egentlig ganske trøtt av å være sur og grinete hele tiden og da merker man ikke at en liten kattefrøken sniker seg opp i sofaen og sovner der hun også…

9Siden vi har annonsert både i avisen og på nærbutikkene at vi har funnet en liten hjemløs pus, så vil vi jo ikke at hun stikker av igjen. Hun liker ikke så godt å være innestengt på et rom helt alene, så når vi må ha altandøren og vinduer oppe på grunn av varmen, plasserer vi henne i det store bilburet til Jølle. Eller plasserer og plasserer..  Også når hun kan vandre fritt i huset, går hun inn i buret og legger seg og sover. Det er nesten som en liten hybel med plass til en liten spisekrok med vann og matskål, toalett (tissekasse) og en god myk seng!!

10Av og til stikker hun på besøk inn på hybelen ved siden av!!

11Marsvinet Luke synes alltid det er koselig med besøk på hybelen!!!

5Han er som dere allerede vet, et skikkelig kosemarsvin!!

2Luke og Jølle er de som er mest fornøyd med gjesten vår. Jølle vet at når hun er ferdigforsynt er det lov å “støvsuge” etter henne!!

1Hun var veldig skeptisk til Jølle det første døgnet, men med noen godbiter og kos, så løste det seg…  Jølle er litt “onkel politi” også som kommer og gir beskjed når hun gjør ting som hun ikke har lov til.. Som å kvesse klørne i sofaen… Todd og Silver sitter helt forferdet og ser på at hun gjør det, eller er det skadefryd jeg skimter i øynene deres?? “Fy-flasken” (spruteflaske med vann) er ikke langt unna da nei, og jeg synes jeg hører den hånlige latteren til de to andre kattene når de går klar av dusjen!!

4

Men stort sett er hun bare en liten pusekatt som er langt borte hjemmefra og som camper midlertidig her hos oss…

Bor i du Bergensområdet og vet om noen som savner kattungen sin, vis dem disse bildene, så kanskje hun får komme hjem snart….

PICSTORY

37 kommentarer:

Geli sa...

... Jeg ser du elsker dyr, Petunia, og jeg skjønner at du er en dyreelsker og jeg er glad og den nye lille katten vil nyte deg selv og kanskje finne henne hjem igjen, eller bli med deg ... varme hilsener Geli

Anne sa...

Å hæle dussan for noen søtnoser, go den nyankomne ikke minst :-)

Snill du ja vennen som gir husrom til en som trenger det. Vil aldri flytte den der NÅ kan du skjønne,
he he

TurboLotte sa...

Næmmen å da!! Så skjønn!!
Heldig er hun som fikk komme inn til dere da. Har dere sjekket om hun er chippet? Det kan jo være.
Men lite trolig, hvis hun har gått rundt en stund alene.

Nydelig pus. Håper eieren blir funnet da, hvis ikke så ser det jo ut som hun trives strålende hos dere.

Qehenne sa...

Det er rart med det, når en er glad i dyr, får en plutselig flere dyr.Jeg har tatt til meg flere pusekatter som er kommet på døren, og omplasseringshund. Og de innretter seg ganske fort,både i heimen og med de andre dyrene.
Nydelig var den, og ser ut til at den trives fortreffelig hos dere :-)
L

Mia Folkmann sa...

Hvor er det godt, at du og resten af familien kan passe godt på den lille pige. :-)

Havfruen sa...

JEg dåner.....nesten:) FOr noen herlige bilder og jeg humrer godt også, for du skriver godt:))))) Enn at noen ikke savner denne prinsessa?? SKulle så gjerne hatt en pus selv men er en smule skeptisk på kaoset med Major de første dagene. Tror ikke han kommer til å gjøre katten noe, men han er en smule aktiv da...synes jeg ser kattungen oppgjennom gardina og M;ajor etter...?
Bra det finnes dyrevenner Petunia...vi burde vært i hopetall!!!
Klemmings:)

sigrid sa...

Så skjønn :-)

Morten Pedersen sa...

Fin pus dette. Bildene er også supre spesiellt det første.

Ingrid Andrea sa...

Å nei, jeg vil ikke at andre sier de eier Frøken Pus! Hun må få lov å bli hos dere Petunia, pliiiiis! Ser jo her at hun kan ikke ha det bedre...hos deredyrekjære mangler hun ingen verdens ting. Og dessuten matcher hun jo sofaen din;))Vakre pusen.

REJEN sa...

Hvor er det dejligt at hun har fået lov at komme ind i jeres hjem, og dejligt at de andre alligevel accepterer hende...Rigtige dejlige bileder af frk. Pus..Klem

HeklePinne sa...

Hehe morsom lesing, koselig med mange dyr da :-)

Håper eieren melder seg, men hvis ikke ser det ut som hun har funnet et flott hjem hos dere.

Klem Ane

Leckeres für Mensch und Katze - Goodies for a pleasant life sa...

This is so cute!!!! Would you not like to share this on PicStory please?! You are warmly invited! LG Tina

Anki sa...

En trevlig bildberättelse. Tur för kissekatten att ni släppte in henne.

Med kjæleik til livet sa...

rett og slett Hærlige bilder -- digg digg ;)

håper at eieren dukker opp,
klems fra monika

ps... har du fått hjelp på mandagstema ?

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Håper jo at hun finner hjem, men kan ikke tenke meg at hun lengter dit, så bra som hun har det med alle nye vennene sine :)

Anne-Berit sa...

Bra det finnes mennesker som deg som er snill og tar deg av det lille nurket.Så jo ut som hun har slått seg godt til ro hos dere og koser seg sammen med resten av flokken:)

Tina sa...

Thanks for linking up. I love this photos! :) LG Tina

Fossestua sa...

Smelt smelt :)
For et herlig innlegg, og for noen sjarmtroll dere har! Lille pusefrøken ser ut til å storkose seg i pensjon hos dere :)

Mandy Lou sa...

For ei skjønn lita frøken og så herlige bilder av alle dyra. Helt utrolig der hun lå sammen med marsvinet. Så det spørs om ikke hun har funnet sitt framtidige hjem allerede. ;)

Marita sa...

Du vet at mennesker velger ikke katt; katten velger mennesker. Og denne skjønnheten har helt tydelig valgt deg og dine samboere - både to -og firbente. Synes dine firbente er utrolig tålmodige og tolerante som tar en sånn fremmed frøken inn sånn uten videre! Tror hun har kommet for å bli...

Bjørg 47 sa...

Hellenussen, da. For en skjønn katt, og ikke minst hele serien av bilder, hele historien. Jammen er du flink og god !!

Nordingården sa...

En eloge till dig som tog hand om lille Fröken Pus! Vilken goding hon är och så fina alla andra djuren är! Kul att se att de är vänner med både hund och marsvin =) och att de delar maten så tacksamt, de har en GOD matte och ett trevligt hem!

( pst, jag fick tips för flera år sedan att katter dricker mer vatten om vattenskålen står i en annan hörna än maten, för i verkliga livet tar de byten på ett ställe och går till bäcken för att dricka vatten i ett annat ställe, och det stämmer verkligen har jag sett=)

Lindaen sa...

Du har vel bare et hjerte av gull!

karna sa...

Så nydelig katt, dette er liksom kattefargen ifl mannen her og for et herlig innlegg fra heimen.
Håper det går bra men henne.

KRISTINE sa...

Herlighet så skjønne dyr! Også så morsomme bilder av pusen og kaninen! De har det godt, de dyra dine. :D

Når det kommer til spørsmålet om å overta stafettpinnen i mandagstema, så tror jeg ikke jeg er den rette personen. Dessverre. Jeg er for ustabil, rett og slett, og mister i perioder all lyst til å være på nett, siden jeg da finner andre ting å gjøre. Mandagstema vil kreve for mye av meg, så jeg skjønner deg veldig godt, bare så du vet det. Håper likevel det melder seg noen andre til å overta - det ville vært utrolig flott! :D

Anette sa...

Sød lille frk pus :) Jeg håber hun finder hjem igen. Jeg er imponeret over Jølle. Hvor er han dygtig til at holde opsyn med de andre dyr ;)

Leonora sa...

Dere er sanne dyrevenner Petunia, det er ikke vanskelig å skjønne. Så søt hun er, hehe ja det er godt å ha en marsvinvenn med eget bur :-) Mandagstema, min venn - jeg skjønner godt at du er lei. Du skal ha tusen, tusen takk for alt du har laget for at vi andre skal ha det gøy! Legg den ned med god samvittighet, du har sannelig gjort mer enn nok for oss andre. Desverre vet jeg at min blogglyst fort dør hvis jeg tar på meg noe slik. Klem til deg for å ha holdt den i live så lenge.

Cecilia Artista sa...

Underbara djur och underbara bilder! Jag njuter!

Hakrilas sa...

Åh for noen kjempefine bilder!:) Jeg elsker alle bildene dine!:)

Ønsker deg en kjempefin torsdags kveld!:)

9na sa...

Så nydelig hun er, lille frøken pus. Hun likner til forveksling vår tiger. Hun får vel bo hos dere???

Helene sa...

Åååå! Jeg blir helt varm om hjertet av disse koselige bildene!

Frøken Pus minner meg veldig om Dennis-pusen min! Samme farger:o)

Heleneklem

Mandelhjärta sa...

Så koselig hverdagshistorie! :)
Du har et stort hjerte!
Ha en riktig god helg!
Håper det ender godt, og at pus finner sine eiere.

Mona sa...

Så många underbara bilder!!!

Turid sa...

Guri så mange herlige bilder!

Tenker Pus gjerne ville blitt hos dere i evig tid! Men skjønner at det kan bli fullt hos deg og;)

Her er så tomt...kanskje på tide med nytt dyr snart.... Vi får se;)

Ønsker deg fine dager og at Pus sine eiere snart kommer hjem fra ferie;)
KLEM

Leckeres für Mensch und Katze - Goodies for a pleasant life sa...

Congrats! You are voted # 1

Tina sa...

Did you see this post?
http://leckeresfuermenschundkatze.blogspot.com/2011/08/best-of-picstory-09-your-best-post.html

Synnøve. sa...

Vad är det man säger....
Finns det hjärterum, finns det stjärterum.
Hon kommer inte vilja flytta ifrån er. Inte när hon blitt så kompis med Jölle, Tod och Luke...
Så nå trur eg dere må regne med at dere fått ei til i familjen.
Glad det finnes flere som deg der ute.
Klems Synnöve.