søndag 21. august 2011

Globetrotter jeg??

Å kalle meg en globetrotter, ville være en meget stor løgn. Jeg har faktisk i mitt 46 år lange liv bare vært utenlands en gang. Da var jeg 6 år og var med mine foreldre på jobbreise til Västerås (Hello Sweden!!). Etter det har jeg ikke vært lengre øst enn Elverum, lengre sør enn Kristiansand, lengre nord enn Nordfjordeid eller vest enn Sotra… Faktisk er det steder her i Bergen jeg aldri har besøkt også.reiseeffekter 3

Jeg har kommet frem til at jeg har reiseeffekter som er mer bereist enn meg etter at jeg villig har lånt dem ut til familie og venner. Fotointeressen har definitivt vekket reiselysten i meg, så det er kanskje på tide å ta kofferten i en annen hånd og dra ut i verden….?

20 kommentarer:

marit´s,,, sa...

Hehe du har alle muligheter til å pakke med deg det du måtte trenge.
Herlig bilde ,Marit.

(god tur hvis du drar da)

GAWO sa...

Klart du må ut. Trenger ikke sette så store mål sånn med det samme. Kanskje strekke det litt lenger enn Nordfjordeid og et par stopp lenger langs sørlandskysten. Men først så kan du jo oppsøke flere steder her i nærheten som du ikke har vært på. Kan godt bli med deg jeg om du vil ha turfølge :-) Hvor vil du aller helst dra, ja det lurer jeg på.

Anne sa...

Gode GAMLE Petunia :-)))) ikke du altså, men innlegget jente :-)

Jøjje min, no smile æ :-)

Kom hit da vel! pakk kofferten og kom hit :-) just ikke akkurat syden men..., vi kan jo sette oss ved en vedovn, fyre til gangs og drikke bitte litt vin :-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Det er så godt å komme hjem etter en tur bort, kort eller lang. Nærturer er flott det også. Det er så mye å velge i her i landet vårt hvis en velger det. Ellers er ikke verden så stor lengre heller.

Enig med det du kommenterte til meg: å kjefte oppover er ugreit. Må passe på å posisjonere seg øverst i trappa e.l. da :)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

PS. Vi tar godt imot deg hvis du pakker kofferten og kommer hit på gamle trakter;)

ninabakke sa...

Pakk kofferten, det er så utrolig masse herlig å se! :)

Norge, rett over grensen til sverige, eller langtur til Cuba - det er så mye fantastisk overalt! :)

sigrid sa...

Nesten som eg er meir bereist enn deg.. til London på studietur og heile tre (3) gongar til Sverige.
Har bodd både i Oslo og Trondheim..og endåtil sett midtnattsola i Finnsnes..
Og eg føler meg IKKJE bereist!!
Trur du må lufte deg litt ;-)
Koffertar har du iallefall!!

klem

Petrine sa...

Herlig flott bilde !

Eg har vore i to land, Spania og Sverige :)) og er titt og ofte i Drømmeland :))

klem

Marianne sa...

Hensikiten med reising er opplevelser og perspektiv.
Nå er jeg imponert over din evne til begge deler,jeg var sikker på at du var en globetrotter. :)

Helene sa...

Ja, kom deg ut i verden! ..du lider ikke av flyskrekk, vel, hi hi! Det gjorde jeg, men har blitt kurert:o)

Flott bilde av gamle bereiste kofferter!
Heleneklem

Elisabeth Augusta sa...

Jeg kan ikke akkurat skryte på meg å være bereist jeg heller, men litt har nå koffertene fått lufta seg. Men jeg har ikke så mange fine kofferter som deg, da. Borte bra, hjemme best er det jeg konkluderer med hver gang jeg har tatt ut på tur. Du må ellers gjerne komme en svipp til Stord om du vil ;-)

Turid sa...

Hvorfor reise så mye, når alle sier at hjemme er BEST!
Det er noen som aldri finner det de søker....

Ønsker deg en superfin dag!
Klem fra en annen "globetrotter" :)))

lisa sa...

Dra ut Petunia, dra ut!!
Du aner ikke hva du går glipp av!
Du med ditt blikk for motiver kommer til å gjøre det stort med foto! Det er bare til å pakke og dra avsted:)

Anonym sa...

så flotte bilder :-) kan jeg spørre hvor du redigerer,hvordan får du slike rammer,og er det mulig for meg å få logo på bildene mine også,i tilfelle hvordan gjør jeg det? jeg er blitt veldig begeistret for bloggen din,så den må jeg se på hver dag :-))) mvh Elise

Petunia sa...

Hei Elise! Jeg kan ikke kommentere på bloggen/hjemmesiden din siden du ikke har lagt inn noen adresse jeg kan besøke, men jeg svarer deg her.
Jeg redigerer ikke bildene mine så mye. Stort sett gjør jeg dem bare litt mørkere for det gør dem mer synlig på min nye blanke skjerm (som jeg hater!!). Når jeg redigere, så bruker jeg to gratisprogrammer som heter:
Picasa. Du kan laste ned her:
http://picasa.google.com/
Her kan du også legge på logo og slikt.
Det andre programmet jeg bruker blant annet til å legge på ramme er PhotoScape:
http://www.photoscape.org/ps/main/download.php
Rammen jeg bruker heter Cali 09.
Begge programmene er greie å bruke og Picasa er greit å ha på PC-en egentlig. Lett å søke opp bilder fra mappene man har på maskinen.
Håper dette var til hjelp! Lykke til :)

Merete sa...

Borte bra men hjemme best :-)

Mama Zen sa...

Lovely shot!

Vilt og vakkert sa...

Heisann ... artig bilde - og jeg anbefaler absolutt at du tar deg en tur ut i den vide verden ;:OD)

Marias Teater sa...

Jeg liker bildet ditt, Petunia. For å være lykkelig MÅ du ikke ut.
Vær der du trives!

Bare lille elin sa...

Flott bilde! Jeg er også ytterst lite bereist, men har dog frekventert Elverumstraktene grundig... :-D

Hva skal man reise så fælt for, sier nå jeg. ;-)

Ha en strålende dag!