torsdag 4. august 2011

HIMMELSK # 44

4987378325_b77095bd20_b[1]Det er ganske himmelsk i seg selv at det har blitt fredag igjen!! Og snart er høsten hee, min favoritt årstid!! Hehe! Ødela jeg helgen for dere nå?? Neida, vi har enda en hel måned med august å kose oss med og mange fine sommerhimler å vise frem!!! Men det gjelder å nyte dagene… Tiden går så fort så fort!!Himmelsk 44Ikke akkurat den fineste sommerhimmelen jeg byr på denne gangen… Du kan se et gløtt av den i det ene store vinduet, men bildet viser hva jeg har drevet med i sommer. Med god hjelp har jeg malt furutakene i huset hvite… Det er i alle fall himmelsk for meg. Du verden for en forskjell!!!  Nå kan høstmørket bare komme. Her er det lyst !!! På grunn av lav kveldsol ser det ganske gult ut på bildet, men tak, lister og karmer er malt i “Eggehvit” og veggene er malt i fargen “Visjon”.

Logo himmelsk




30 kommentarer:

Petunia sa...

REGLER:Hver fredag (av og til torsdag kveld) legger jeg ut et innlegg på bloggen min med temaet HIMMELSK. Her kan dere sette dere på en linkliste etter å ha postet et innlegg med bilder og litt tekst på deres egne blogger. Bildene må ha noe med himmelen å gjøre enten det er en nydelig solnedgang, utsiktsbilde med blå himmel, regnværsskyer, skyer med rare fasonger, fugler, fly, luftballonger… Ja, det er uante muligheter! Bruk øynene, bruk fantasien, BRUK KAMERA og vær kreative!! På listen som du setter deg helt nederst her, er det viktig at du bruker en direkte link til akkurat det innlegget du vil vise oss og at du bruker samme navn som deltaker som det navnet du bruker når du skriver kommentarer. på For hjelp til å bruke linktjenesten, INLINKZ, se HER
Hvordan man linker dirkete til et bestemt innlegg, kan du lære HER. Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.

Inge sa...

Ja det lysner så flot, at male lofter, men det er jo et kæmpe arbejde. Flot ser det ud. god weekend.

Petunia sa...

VIKTIG BERSKJED TIL ALLE MANDAGSTEMA BLOGGERE: Les HER...

Monica o Jacob sa...

Fint med lite ljusa färger i höstmörkret.
Ha en skön helg;-)))

Malys krok sa...

Litt av en jobb dere har utført! Ikke den letteste! Men du verden så flott det er blitt! Nå kan du virkelig "se lyst på" høst og vinter! Ha en flott helg! -Margit-

NatureFootstep sa...

det blev nog bättre med en vit inramning tll himmelsbiten. Hoppads du inte fick allt för ont i rygg och nacke under arbetet. :):)

REJEN sa...

Dejligt at få malet og især med lyse farver..Flot billede fint med en bid af himmelen..;-D

Marias Teater sa...

Hei! Gratulerer med flott resultat. Jeg er for å male alle tak hvite, og til og med blanke! Dette ble en strålende resultat - bra for øyne og sjelen!

Jorunns hage og hobby sa...

Jeg er så svak for rom der det er høyt under taket!
Høsten er også min favoritt årstid!
Tenk for en fargeprakt høsten bringer med seg!
Ha en fin helg!

Leonora sa...

Så flink du har vært! Hehe ja nå er du visst ute av furuhelvete, deilig følelse kan jeg tenke meg :-) Åh jeg liker høsten jeg, beste årstiden. Og jeg gleder meg til flotte fotofarger, blir alltid litt lei sommerens blå bilder :-) Vel, i år har de vært endel grå også da... Kos deg med helgen Petunia!

9na sa...

Flinke-petunia som har malt og malt og malt og malt :)

Hakrilas sa...

Det var et kjempefint bilde!:) Ønsker deg en kjempefin fredag, og en riktig god helg!:)

Irene sa...

Wow, så flinke dere har vært! Kan skjønne det det ble lyst og flott! Gjorde det samme selv da vi tok over huset for 5 år siden. Litt av en jobb, men så herlig at lyset ikke slukes av gammel og mørk furupanel lenger.

Ha en toppers helg ... du fortjener virkelig malefri nå :)

Klem fra Irene

4U2! sa...

Fin bild med himlen som syns så vackert!

Bekka sa...

Så gøy at Himmelsk er i gang igjen :)
Og så herlig å få lysnet på takfargen - det vil dere nok merke stor forskjell på utover høsten og vinteren ja!
God helg :)

Birgitta - foto CHIP sa...

Så flitig du varit! Hjälper säkert till att lysa upp höstmörkret :)

Erik "Semlan" sa...

Verkar som målandet gått bra. Men färgen ville kanske inte torka? :-)
Men lite svårt uppfatta de vita färgerna på ditt foto.
Lite himmel genom fönstret. Det är läckert.
Stugan ser fin ut, ljus! ;-)
Hoppas du finner någon som vill ta över "Måndagstemat", jag har tyvärr inte tid själv.

Melusine sa...

Ser flott ut med hvitt tak, trepanel har en tendens til å gulne veldig ettersom årene går. Vi har gjort det samme, men ikke helt hvitt. Mer slik at en ser treverket litt gjennom.

Anki sa...

Det är lustigt hur färger kan ändra sig efter vilket ljus det är. Ditt tak ser mer gulbrun ut än vit på min skärm. Kul vinkling med himlen.

- ma - sa...

Så flink du har vært! Og så deilig når den "gule" panelen blir hvit ;) Visjon er bare nydelig, har den selv på kjøkkenet og er kjempefornøyd med den. Ha en fin helg, klem:)

sigrid sa...

Kjempeflink du har vore, men så får du no nyte det når mørket senkar seg..
Takk for at du driv Himmelsk!

God helg :-)

Helene sa...

Gratulerer med en "lysere hverdag" :o) Tenker du er glad jobben er gjort og at du nå bare kan nyte...

Heleneklem

Pia sa...

Det er et kæmpe arbejde at male loft. Og himlen ses fint :-)

Venke sa...

Så kjekt at himmelsk er tilbake. Å male mørkt treverk er skikkelig himmelsk, det blir så lyst og fint når det er ferdig :) Men litt av en jobb er det

Mandy Lou sa...

Himmelsk sommerjobb! :) Litt av et arbeid du har hatt. Tenker det er en stor forskjell i rommet nå som det har blitt så lyst i taket.

Mona sa...

Du har sannerligen arbetat flitigt under sommaren!

GAWO sa...

Gratulerer.
Tenk at vi likte så godt furu i sin tid. Nå er det deilig å ha det lyst. Litt av en jobb og få det malt, men godt når det er gjort. Hva blir det neste du kaster deg over. For du stopper ikke nå kjenner jeg deg rett :-)

RosMari sa...

Dører, lister og karmer er ferdigmalte hos oss og nå skal vi også igang med å male furutakene i huset hvite - i prosjekt mitt "Bort med furuen". Det skal bli himmelsk som ditt... Klem fra Rosen

naturglede/Randi Lind sa...

Så flott og lyst det ble. Nå kan du gå høstmørket i møtet med glede tenker jeg. Men først skal vi vel nyte august? :D Klemsiklem til deg. Her regner det idag :)

Mathildes Eden sa...

Hei Petunia! Slit`an med ny inne-himmel! Nå ble det jammen himmelsk i stuen! Godt å bli kvitt litt furu tenker jeg:-) Legger ved et par bilder fra vest-siden av Sotra. Fortsatt god sommer! (ignorerer at din favoritt-årstid er på vei)