torsdag 18. august 2011

HIMMELSK # 46

4987378325_b77095bd20_b[1]Snart fredag og snart helg!! Mer himmelsk enn det kan det vel ikke bli??

Har du tatt et bilde av himmelen eller et foto der en liten flik av himmelen er med, er du hjertelig velkommen til å være med på denne fotoutfordringen!! Det er bare til å sette deg på listen under her!

Jeg har hatt en travel uke så det er derfor jeg har vært så lite rundt og besøkt dere! Jeg satser på å gjøre det godt igjen denne helgen og jeg kommer garantert på besøk til dere som legger igjen noen ord her hos meg:)

Tirsdag morgenDette skuet stod jeg opp til tirsdag morgen. Solen var på vei opp i øst og tåken lå som små skumdotter nede foran huset mot vest. Himmelen var så klar blå, men luften bar et snev av høst i seg.

Tirsdag kveldOg slik viste himmelen seg i vest rett før jeg gikk og lå meg tirsdag kveld. I mellomtiden hadde vi opplevd alle årstidene bortsett fra vinteren, men den kommer… Den kommer!!!Logo himmelsk




47 kommentarer:

Inge sa...

Det er 2 flotte billeder du har valgt i denne uge.. Hav en dejlig weekend.

GAWO sa...

Like vakkert dagen lang er den utsikten hos deg. Nydelige bilder. Ønsker deg en strålende helg. Med sommervarme.

Mandy Lou sa...

Hørtes ut som en innholdsrik dag hva været angikk. :) Nydelige bilder begge disse. Ha ei super helg!

- ma - sa...

Dere har nå en vakker himmel i Bergen, uansett vær! Nydelige farger i kveldshimmelen. Ha en finfin helg.)

nattsyrransphoto sa...

SÅ vackert och så häftigt med dimman som ligger så långt ner. Ha en underbar helg=)

Rimkogeren sa...

Fra det ene til det andet vejrmæsigt. Dine billeder er fremragende repræsentanter :-)

Sommertid sa...

Nydelig på hver sitt sett. Ja, fremover nå så blir det ymse hva en kan få, men jeg tar gjerne flere slike solnedganger, de er såå herlige.
Go fredag og helg Petunia :)

sigrid sa...

WOW så flott!!

God helg!

Helene sa...

Så fantastiske bilder du har idag, Petunia! Blir vanskelig å matche dette;o)

Ønsker deg en strålende helg!

Heleneklem

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Skal si du har litt av en utsikt.Ikke mange forunt å ha tilsvarende ;:OD)
Ikke la vinteren komme så fort da ♥-lig fra Bjørg Nina

Goodies for a pleasant life sa...

Great skies! :) LG Tina

anettesbokboble sa...

Fantastisk vakre bilder! Denne gangen tyvstarter jeg også og legger ut bildet mitt i kveld :)

Hakrilas sa...

Så kjempefine og nydelige bilder du har lagt ut!:) Ønsker deg en kjempefin torsdags kveld!:)

Bente sa...

Så flott utsikt du har!
Nydelige bilder som alltid hos deg:)

Mathildes Eden sa...

Nydelig! Tirsdag, morgen og kveld, gav oss en fantastisk himmel. Jeg tok mitt bilde tirsdag kveld. Ønsker deg en riktig trivelig helg!

TorAa sa...

Så flott med både morgen- og aftenbilder fra samme dag.
Jo, vinteren kommer og våre katter lengter allerede til vinterboligen. Er de blitt pyser og ikke puser mon tro?

fjällripan sa...

Härlig utsikt och en vacker himmel!!

Pysselfarmor sa...

Så olika motiv, men läckra båda två!

Leovi sa...

Wonderful sky at sunset with beautiful warm tones in the clouds. Splendid photo.

Erik "Semlan" sa...

Vackert, så vackert. Gillar hur molnen blir färgade av solen som kryper mot horisonten.
Flott.
Du får ha en "dejlig" weekend.

Monica o Jacob sa...

Fina bilder, den första med speglingarna i vattnet var så läcker.
Ska himmelsk komma ut på torsdagar nu?
Ha en skön helg;-))))

Malys krok sa...

Her har dere virkelig hatt en vakker dag! Fra morgen til kveld ser himmelen like flott ut! Og så nydelige farger i solnedgangen! Vakkert det første der en tydelig ser at dagen blir fin! Tåkedottene forsvinner "som dugg for sola"!
Ønsker deg en strålende helg!
-Margit-

SigridfraEnget sa...

Nydelige bilder. Tror det første må være min favoritt. Er noe med disen og fargene. :-)
Ha en fortreffelig fredag!

Marias Teater sa...

Kjempenydelige bilder Petunia.Vakkert lys - deilig å ta slike vinnerfoto. Men ikke skrem med vinteren ennå, får iår tror jeg ikke at jeg overlever!

Bekka sa...

Nydelige bilder, spesielt himmelen i brann på det siste!!
Riktig god helg til deg :)

Bare lille elin sa...

Så fine bilder du har lagt ut... som alltid. :-)

Anbefaler forresten alle å gå innom Sommerutfordringa mi i dag. Det er siste sjanse før tiden går ut i morgen. :-)

Sissel sa...

Flotte bilder du har tatt! Ikke tenk så mye på at du må komme innom oss alle å skrive kommentarer. :) Jeg tror ikke det er mange som forventer det. Er bare så glad for at du avholder Himmelsk og for alle de flotte bildene du selv bidrar med. Ha en deilig helg!

Størstepia sa...

Fantastiske bilder Petunia!
Likte så godt variasjonene i det første, og de vakre fargene i det andre!
God helg til deg!
Klem fra størstepia

Grete sa...

Nydelig himmel, helt wow :))

annemarie sa...

Flott himmel, spesielt det siste bildet. Ja, luften har snev av høst, det er sikkert. Ha en fin helg:-)

SoF sa...

Vilka fantastiska bilder du visar idag Petunia!
Kan det bli vackrare?!

Önskar dig en fin och glad helg!

Ingrid Andrea sa...

Vakkert!

Super helg til deg, klem

Leonora sa...

Åh nydelig Petunia! Jeg misunner deg litt den utsikten altså :-) Ja nå er det himmelsk deilig at det er helg, innimellom blir ukedagene litt for travle. Kos deg i helgen!

naturglede/Randi Lind sa...

For en utsikt. Aldeles bedårende! God helg til deg!

Merete sa...

Så nydelig!

Petrine sa...

Flott bilder, Petinua.

Ja, vinteren kjem han også. Men no skal vi glede oss over hausten! Det er den eg likar best :))

Og eg gleder meg til alle dei flotte haustbilda frå deg ! Så berre knyt på deg haustskoa og gjer deg klar !!

Ønsker deg ei riktig god helg:)

Øyvind sa...

Utrolig flotte bilder Petunia! God helg! :)

ulla laiho sa...

Det är fantastiskt vackra bilder du visar!

Gitte - RAV OG KRAT sa...

Flotte billeder...
God weekend *SMIL* fra Gitte

Marias Teater sa...

Om du kan fortelle meg hvordan jeg skal bli kvitt denne idiotiske trekanten under innleggene mine så er jeg evig takknemlig. Jeg har slettet underskrift-gadgeten og da kom den. Vet du? Mase varme tanken for fredagskveld til deg, fortsatt fra vår ferien i Polen

MissMette sa...

Hei Petunia :)
Da var jeg også med i en ny himmelsk utfordring etter sommerferien ღ La også ut en link på Facebook siden min, Miss Mette om din flotte blogg og alle nydelige bilder som mange bidrar med her ღ Ønsker deg en flott fredagskveld og helg, klem fra Mette

Mama Zen sa...

Lovely pictures!

EliogBella blogg sa...

Hei, jeg hiver meg på dette jeg også. Utrolig masse flotte bilder og en spennende blogg. Ble bedt om å velge (select) et bilde, men det kom bare opp ett bilde, og det var headeren min. Hilsen Eli, litt utenfor Bergen, ha en fin helg.

Irene sa...

Utrolig flott utsikt ... og når en får se så flott himmel, får det ikke hjelpe om en får nesten alle årstidene på en og samme dag!

Ha en kos helg ... Irene

Melusine sa...

Fantastiske bilder du viser her, rart at været kan bli så omskiftelig at omtrent alle årstider kommer på en og samme dag!

Ha en fortsatt fin helg :)

Johanne sa...

hvor fant du den himmelen?

eileeninmd sa...

Wow, beautiful sky captures. The second photo is stunning!