fredag 19. august 2011

- Jeg har vokst!

Sommeren er tiden for å vokse! Det meste som spirer og gror strekker seg alt de klarer mot himmelen i løpet noen korte sommermåneder. Ja, man kan faktisk se det med det blotte øye hvordan alt skyter i været…P1060967

Slik er det også med krapylet her i huset… Like etter jul sa jeg til Bulle at til neste sommer kom han til å ta meg igjen og være høyere enn meg… Så feil kan man ta!! Det ble denne sommeren… Nå har han akkurat passert meg og er noen millimeter høyere enn meg! Jeg er offisielt den laveste i familien..

P1060888P1060887

Målet hans er å bli høyere enn storebroren som må være over 190 cm… Som dere ser er det bare en ”dokrakk” igjen før det…

Jeg kom til å tenke på en episode da Bulle var 4 år. Han hadde stukket seg veldig den sommeren og alle i familien ropte over seg over hvor stor han var blitt!! Da han begynte igjen i barnehagen i august, spurte tantene hva han hadde gjort på i ferien..

- Jeg har vokst, svarte Bulle !!!

16 kommentarer:

En rosa fugl sa...

Haha! Virkelig morsom den siste greia! :) Bulle er kul! :)

Jeg er nest-lavest i familien min. Kun min 17-årige søster er lavere enn meg. Hun kommer helt sikkert til å klartre opp et par centimeter til, og slå meg. Kjedelige greier:P

Berit sa...

Det å vokse er en rar ting, og oppfattelsen av å vokse kan være enda rarere...
Jeg mente sjøl jeg var "ferdig utvokst", men da jeg traff igjen ei (betydlig mindre og yngre!) kusine etter en lang vinter på hver vår kant av landet, utbrøt hun spontant: NÆÆ- SÅ LITA DU HAR BLITT!!!
Ellers er det ikke så viktig hvor høy man er- det viktige er at man ikke mister fotfestet ;)

Mathildes Eden sa...

For noen skjønne sønner du har! Ja, se intenst på minstemann nå. Plutselig våkner du opp en morgen og spør deg selv: Hvor pokker kom den mannen fra?

Helene sa...

Ja, det var litt av et gullkorn:o) Morsomt!

Heleneklem

9na sa...

Hm, tiden flyr og saker og ting skjer helt uten at man merker det...

RuneE sa...

Gratulerer til Bulle!
PS Du får he ham synes synd på oss gamle som heller "gror nedover" :-)

lisa sa...

Så herlig!! De vokser fort disse søte små og det er bare til å nyte det mens de enda vil ha en klem av mor:)

Bente sa...

Herlig kommentar!!
Og flotte gutter du har :))

Donald sa...

Oh ja, hvad har du lavet i ferien? Det er det bedste svar han kom med.

Jeg skal love for at tingene gror her. Jeg skal ud og beskære og grave nu ellers går det helt amok :)

SigridfraEnget sa...

Det begynner å bli lenge siden guttene i huset vokste forbi meg, men ennå er dattera kortere enn meg... Vi får se hvor lenge det holder. ;-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Minst i huset jeg også. Det var et lite sjokk ;)

God helg:)

Anki sa...

Nu växer de på längden, sen växer de på bredden. Men - så är livets gång.

Petrine sa...

Flotte gutter du har, og søt historie !
Ja, det er rart det med å vekse i sommar for det har nemelig eg også gjort. Eg sjølv ser det ikkje, men buksene mine forteller meg det. Det må vere alle seigemennene og fløta på bringebæra. Ja, ja.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Unger er herlige ;:OD)

Det vokser og vokser, hadde det bare blomstra mer i steden for - i haven, spesielt rosebuskene.

Nå administrerer jeg tre blogger knytta til undervisning også. Den siste ble til på tirsdag.
http://stfglemmenkunstogformkultur.blogspot.com/
Her har jeg planer om at elever skal lenke sine blogger til, og gjøre det mulig å legge ut innleggene til elevene som på Himmelsk. Kan du fortelle meg hva jeg skal gjøre for å til det?
Forstatt go' hælj ♥ -fra Bjørg Nina

Marianne sa...

Herlig gutter! Pass på å beholde øyekontakt! ;)

anettesbokboble sa...

Flotte bilder (og jeg ser at bunaden er på ;). Her i huset har poden vokst meg over hodet og det er han veldig fornøyd med. Spørs om ikke lillesøster også fyker forbi snart, men mer kan jeg vel ikke vente med mine 156 på strømpelesten. Klem fra Anette ;)