mandag 8. august 2011

♥ MANDAGSTEMA♥

Mandagstema ny logoDet er litt rart å sitte her og legge det ut det siste Mandasgtema fra min blogg.. Det kjennes vemodig, men litt godt også. En lettelse kanskje! For nå som beslutningen er tatt, en ny “Mandagtemasjef” er utnevnt, så kjenner jeg meg på en måte fri. Og det beste av alt, selv om jeg har gitt slipp på det, er at Mandagstema er der om jeg vil være med som deltaker så kan jeg det!! Og dere kjære Mandagstema- bloggere, er fortsatt der ute og det blir på en måte vinn vinn!!

Nå er dere vel litt spendte på hvem som skal sysselsette dere fremover. Mitt valg falt på HELENE med bloggen “Alt som er vakkert”!!! Fra neste mandag finner dere Mandagstema inne hos henne, men dere kan jo kanskje titte innom allerede i dag. Lykke til Helene! Jeg er her og hjelper deg i gang!!

Men det er altså siste tema hos meg i dag og ordet jeg kunngjorde før helgen var:

MOBILKAMERABILDE

Grunnet til at jeg valgte akkurat dette ordet er at jeg synes slike fotoutfordringer som Mandagstema og Himmelsk skal være for oss som liker å ta bilder, men ikke har så god greie på redigering og tekniske innstillinger. Vi tar bilder av ting vi synes er fine, ting vi vil vise frem og ting vi plutselig snubler over uten å bry oss så veldig om hvor god teknisk kvalitet det er på bildet! Dessuten, hvor mange ganger har ikke det at det går an å ta bilder med mobilen, reddet oss fra å gå glipp av et motiv rett og slett fordi vi har lagt det “ordentlige” kameraet fra oss hjemme??? Slik var det i alle fall for meg på lørdag:

06082011143

En liten tur innom Bohus (møbelbutikk) for å se etter noen lamper og jeg snublet over disse bokstavene som ikke var helt tilfeldig satt sammen!! Til dere mine bloggvenner som ikke kan alle ord på norsk, kan jeg oversette dem til engelsk: PRUMPE (prompe) – FART og RUMPE (rompe) – BUTT – altså blir det “FARTBUTT”!! (Fant nok ikke noen O’er og brukte U i stedet for) Hehe! Jeg er ikke eldre enn at jeg flirer litt av dette!! Det er nok noen unger som har vært med mor på shopping og kjedet seg litt!! Jeg lover at det ikke er meg!!

Min mobiltelefon er en Nokia N8. Om du ønsker deg denne telefonen for å ta bilder, så kjøp deg et lite kompaktkamera i stedet for… Og om du ønsker deg denne mobilen for å ringe, så finn deg heller en annen telefon. Mer er det ikke å si om den saken!

♥ Vel, dette var Mandagtema fra min blogg!! Jeg sier takk for alle som har deltatt, alle fine bidrag og ikke minst alle de utrolige hyggelige kommentarene fra dere alle!! Tusen takk for meg ♥




44 kommentarer:

Rimkogeren sa...

Kære Petunia.
1.00.000 tak for din store indsats som Mandagstema-leder. Du har klaret opgaven superperfekt.
Nu vil jeg ønske dig et godt liv som Mandagstema-pensionist :-D

Tina sa...

I wanne say same like Rimkogeren! It was always a challenge to be part of Mandagsteme. It´s one of my must-share-memes :). Thanks for hosting this. Will miss you! :) xo Tina

4U2! sa...

Min bild är tagen med en vanlig mobil som jag gillar för att den är både bra att ringa med och klassad som "gröntval". Mycket prisvärd.
Tack för att du sköt detta tema, jag har varit med kort tid men njutit varje gång! Lycka till med allt annat du har som också kräver sitt!.

anettesbokboble sa...

Ha ha, for et fornøyelig bilde! Ja i slike tilfeller er det bra man har mobiltelefonen med! Tusen takk for at du har gjort mandagen til en topp dag i alle disse ukene, kjære Petunia! Det er en nydelig blogg du har valgt som din etterfølger og jeg gleder meg allerede til neste mandag :) Klem fra Anette :)

Mona sa...

Tack för tiden du lagt ner på Måndagstema. Jag unnar dig verkligen friheten du nu får på måndagar. Men vi ses fortfarande på Himmelsk på fredagar! Kram

REJEN sa...

Kære Petunia, det er lidt trist at du stopper, men forståeligt nok..Det skal være sjovt og man skal have tiden til det, så det ikke bliver en sur pligt...Tusinde tak for alle de søde kommentarer, jeg er glad for at du fortsætter med himmelsk...;-D

Qehenne sa...

Jeg følger siden din fremover også. Har følgt deg siden jeg begynte å blogge, og lenge før du begynte med temaene dine. Den gangen falt jeg for alle de morsomme og fine bildene som du har lagt ut. Regner med at bloggen din fortsetter :-) Du har tilført så mange gøyale meme'er.

Sommertid sa...

Alt har sin tid og æra, men litt trist er det nå da. Syns du har gjort en fenomenal jobb og gjør det fortsatt med Himmelsk videre. Artig bilde du viser, her har nok noen unger lekt seg litt. Å leke med ord er skøy !
Ha ei fin mandag videre. Jeg kommer til å følge bloggen din videre jeg, du tar så mange fine bilder og skriver godt.
Klem

Malys krok sa...

Må si det er litt og rart at vi ikke skal inn her på Mandagstema me, men blir sikkert fint hos Helene også! Tusen takk for alle de gode temaordene du har gitt oss og for fine kommentarer. Takk for din alltid flotte innsats!
Artig innlegg hos deg i dag! -Margit-

Hakrilas sa...

Tusen hjertelig takk for kjempeflotte mandagstemaer som du har hatt!:) Hjertelig tusen takk for kjempeflott innsats!:)

Kjempeflott at du har funnet Helen som fører mandagstema videre, for det motiverer i hvert fall meg som amatørfotograf å ta bilder som jeg kan legge ut på bloggen min!:)

Det var kjempeartig å bla igjennom mobilen min for å se hvilke bilder jeg kunne legge ut under dagens mandagstema!:)

Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei riktig god og fin uke!:)

Leonora sa...

Tusen takk kjære Petunia, for at du har laget Mandagstema så lenge, for at du har funnet en ny vert, for alt du har gjort for oss i bloggland! Jeg boikotter ikke Mandagstema i dag, men jeg får ikke vært med for kamera på mobilen min virker ikke. For mange år siden gikk det istykker og siden jeg har et slikt lite lommekamera så jeg ingen grunn til å bytte hele mobilen pga et allikevel dårlig kamera som aldri ble brukt. Ønsket om en Iphone ligger og lurer og modnes, så når den nye kommer til høsten så kanskje... :-) Ha en fin uke, og selv om det er mandag - ha en fin dag!

Birgitta - foto CHIP sa...

Tack för ditt jobb med trevliga Måndagstema Petunia!
Hoppas din inspiration återvänder och vi "ses" i Fotokalendern :)
Må så gott!

Helene sa...

Hi hi! Artig bilde:o)
Tusen takk for all innsats du har gjort i Mandagstema! Og lykke til videre med dine andre prosjekter!!
Håper du nå får bedre tid, og at blogglysten er på topp:o)
Takk for at du vil hjelpe og støtte meg i den første tiden som ny "Mandagstemasjef" ;o)

Heleneklem

Bildgatan sa...

Tack själv och det har varit roligt att vara med här på måndagstema speciellt när måndagarna känts extra tråkiga och jag behövt något att muntra upp mig med.

Nu fotar jag aldrig med min mobil, bara av misstag har det skett någon gång. Jag har däremot alltid en liten kamera med mig var jag än går. Har aldrig överfört en bild från kameran till mobilen, men däremot tvärtom. Därför blir det inget deltagande från mig idag men jag hoppas att jag får se dina bilder även i framtiden och förstår att det tar otroligt mycket tid att hålla igång alla dessa teman samtidigt som du är ganska låst genom tidsperioden, varje måndag oavsett var du befinner dig.

Ha det gott och hoppas att hösten lockar till många nya foton.

Kerstins foto sa...

Vill bara säga tusen tack för ditt engagemang och att du hållit i Måndagstema. Önskar dig en fin vecka.

Siv sa...

Hehe for et hærlig bilde.
Tusen takk for perioden du har holdt oss opptatt med mandagstema. Det har virkelig vært en inspirasjon. Håper du finner tilbake gleden med blogging nå som du har en mindre ting som må gjøres.
Klem fra Siv

Monica o Jacob sa...

Kommer att sakna dej på måndagar
;-(men vi ses i himmelsk på fredagar.
Du har ju varit utöver det vanliga eftersom du gett dej tid att kommentera hos alla deltagare;-)))
Ha en bra vecka/KRAM

Erik "Semlan" sa...

Kommer verkligen att sakna dig framöver på måndagarna Petunia. :-)
Tack för ditt fina arbete, du har skött fototemat bra.
All lycka med vad du företar dig framöver. :-)
Labilt mobilförsök. ;-)

Rimkogeren sa...

Jeg griner min røv (=rumpe) i laser...

Anette sa...

Tusind tak for dit store engagement i Mandagstema! Det har været så hyggeligt at være med og du har virkelig lagt meget tid og arbejde i det. Tusind tak for alle dine kommentarer. Skønt at du nu kan deltage når du har energi til det og lade være hvis du ikke har ;)

Marias Teater sa...

Helt enig med deg Petunia. Promp er fortsatt morsom! Stor klem!

annemarie sa...

Artig bilde.Selv har jeg ikke noe mobilbilde så jeg avstår denne gangen.
Ses på Himmelsk.

Petrine sa...

Tusen takk Petunia for storveis innstats !!

Artig mobil bilde !

naturglede/Randi Lind sa...

Hjertelig takk for din innsats for mandagstemaet. Det har vært utrolig gøy. Men skjønner at du må gi "stafettpinnen" videre. Takk og takk igjen :)

- ma - sa...

Takk for innsatsen du har lagt ned i Mandagstema,Petunia! Stor forståelse for at det har blitt mye, men er samtidig vedig glad for at du fortsetter med Himmelsk og Fotokalender! Skal se vi blogges både her inne hos deg og hos Helene etter hvert! Klem:)

Melusine sa...

Hehe, skikkelig godt fanget, Petunia, i slike stunder er det bra med kamera på mobilen!

Takk for inspirerende og engasjerende tema, en dag jeg alltid ser frem til med spenning over hva som er ukens ord. Vi sees kanskje hos den nye Mandagstema-verten :)

Pysselfarmor sa...

Tack Petunia för ditt engagemang. Har förstått att du fortsätter med Himmelsk och Fotokalender 2011...och det är mycket arbete att driva flera teman.

Min bild är tagen kl 21.00.....

Marit sa...

Din siste med mandagstema = min første! Litt tilfeldig deltagelse fra min side, men jeg er stadig innom å ser og leser :)

Veldig trivelig med disse temadagene/prosjektene!

Sjelden jeg drar ut uten kamera, men søndag skjedde det. Passet godt akkurat nå..

Irene sa...

Kjære Petunia, takk for innssatsen! Du har gjort en fantastisk jobb .... jeg fortsetter som før, er med på MANDAGSTEMA, besøker deg og sikkert mange andre også!

Vi blogges!!!

Klem fra Irene

(som egentlig ikke har tid til å blogge om dagen ... men jeg kommer sterkere tilbake)

Vilt og vakkert sa...

Heisann Petunia!
Men himmelsk fortsetter....Jeg har også vært litt bakfot i ferien. Får ikke tid til alt som det var planer om å gjøre.
Jeg henger med over til Helene. Vil bare ta et bilde med mobilen først. De andre er neimen ikke sene med å legge ut. Blir rent 'svett' jeg ;:OD)

Fotsatt go' sommer ♥

SigridfraEnget sa...

Endelig!! Nå har jeg prøvd i hele dag å legge inn kommentar på bloggen din. Måtte gå inn via omveier, men nå ble det. Puh.
Vil takke deg for mange supre Mandagstema, Fotokalenderen og Himmelsk. Himmelsk var den første fotoutfordringen jeg kastet meg uti, og fotohobbyen skjøt fart med det. Supert! Koser meg sånn med å ta bilder, redigere, og ikke minst bli inspirert av alle de dyktige fotografene, proffer og amatører, her på blogg.
Temaet i dag var midt i blinken, og bildet ditt er suverent. Et typisk motiv for mobilkameraet; det morsomme og uventede.
Takk for jobben du har gjort! Vi sees på Himmelsk så lenge du gidder!
Sånn; da fikk jeg visst sagt det jeg skulle. God natt!

sigrid sa...

Så artig eit bilete!
Tek oftast bilete med mobil eg :-)
Er som regel den eg har for handa.

Glad fordi du fortsette med himmelsk!

ps: vi har hytta vår rett oppom der eg viser bilete frå på siste Himmelsk ;-)

lise sa...

Der klarte jeg jammen å hive meg med, siste gangen din.. Men bedre sent enn aldri, hva..?

Anki sa...

Många tack Petunia för den här tiden! Har gillat måndagstemat och dina bilder samt de många roliga kommentarerna. Hoppas få se dina bilder även framöver. Anki

TorAa sa...

Festlig obeservasjon
-- og takk for innsatsen

Leonora sa...

Hehe Petunia, den gamle mølla har en dør som står oppe så det var ikke såååå spennende :-) Det er nok ikke så mange som har vært innom tror jeg, den ligger ganske skjermet til med brennesle i meterhøyde rundt veggene. Og masse mygg :-) Men litt skummelt er det å være der, såpass skummelt at jeg måtta ta med en fotovenn da jeg reiste andre gangen :-)

Erik "Semlan" sa...

Tack för din kommentar. Trösterika ord...
Ja utvecklingen springer ifrån oss (känns det som). ;-)
Ta hand om det viktiga och klura ut något... när lusten kommer tillbaka. Jag kan vänta. Men "himmelsk" fortsätter väl?

Mary-Anne sa...

festlig bilde hee hee ;)
og mangen flotte bidrag her, som alltid. trist at du ikke skal fortsette med mandagstema :(

garnkurven sa...

Tusen takk for fin innsats med Mandagstemaet, slev om jeg ikke har fulgt med så lenge.. Jeg kommer nok til å kikke innom bloggen din likevel. :)

Erik "Semlan" sa...

Tack för ditt lugnande svar. Förstår precis hade själv en svacka för dryga året sedan, med bloggandet. Att ha ansvar för ett tema, uj. Förstår att det tar tid. (Det var därför jag avböjde själv.)
Så sant, det ska ju inte bli en stressfaktor.
Bara "slappa" lite...
Må gott Petunia. :-)

Ditte sa...

Herligt billede - det er den slags man MÅ ha' med hjem i mobilen. Tusind tak for denne gang, Petunia :-)

Johanne sa...

så fine bilder og flott blogg! Artig å lese andre blogger bra bergen;) i will follow!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Takk for denne gangen, Petunia. Du har gjort en strålende jobb. Jeg klarte å levere denne gangen også. litt sent som vanlig, men godt, synes jeg!Kvaliteten på bildene er så som så, men hva betyr det?
Ha det godt, vi treffes i Himmelsk ;:OD)♥-lig hilsen Bjørg Nina

Inge sa...

Kære Petunia
Tak for din store indsats med Mandagstema, det har været en fornøjelse at lege med.
Vi ses fortsat på Himmelsk og Fotokalender 2011, som du forhåbentlig fortsætter med.
Kh Inge