mandag 1. august 2011

Sammen i Mandagstema

Mandagstema ny logoDet er mandag og slutt på ferien for meg. I dag er det tilbake på jobb om jeg vil eller ikke! Det er også tid for et nytt ord/tema her på Mandagstema og jeg synes ordet “SAMMEN” (together) kunne passe bra etter ferien for sommermånedene er ofte tiden for at vi søker sammen med familie, venner og bekjente. Vi ferierer i små hytter og hus og bor tettere på hverandre enn godt kan være!! Likvel gjør vi det om igjen og om igjen år etter år!! Ferien er tiden man som familie gjør ting sammen også. Ting man ikke har tid til ellers i året.
Vis meg bilde(r) og skriv litt tekst om hva du tenker på ved ordet  SAMMEN…31072011122

Jølle og frøken Pus koser sammen en søndag morgen. For noen dager siden kunne de ikke være i samme rom uten at det ble bråk.. Men mye kos og godbiter førte dem sammen. Hvem frøken Pus er, skal dere få vite senere i uken…



36 kommentarer:

REJEN sa...

Hej Petunia, velkommen tilbage fra ferie...Dejligt billede af Jølle og Frk. Pus, glæder mig til at høre mere om den lille frøken..God mandag..;-D

bea's blog sa...

Hva en søt bilde; vi er alle svært nysgjerrig hvem frøken Pus er!
Har en fin ny uke tilbake på jobben,
Beatrice

SoF sa...

Vilket sammanträffande Petunia - det var precis samma ord/tema som vi tänkte använda till Ordlös Onsdag-utmaningen.
Men kanske inte så konstigt att vi delar samma tankar efter allt som har hänt i Norge.

Tur att vi ändrade oss. :)

Önskar dig en bra arbetsvecka!/Soliga hälsningar.

Inge sa...

Hvor er de søde sammen de to.. :-)

Monica o Jacob sa...

Åh vad söta dom är ännu ett foto som visar att som hund o katt inte stämmer fullt ut.
Ha en bra vecka;-))))

anjoe playhouse sa...

Jeg håber ikke, at din første dag på arbejde efter ferien bliver alt for hård :)
Godt at du ved, at der imens er god ro og orden hjemme hund og kat imellem :-D

Geli sa...

om jeg skulle bli med her? ... Jeg likte temaet, og jeg er ikke en proff med kameraet, men jeg er glad for bilder av nesten alle slag ... jeg skal prøve det og velkommen til resten av fotografene ... takk Hilsen fra Leipzig, Tyskland av Geli

Mandy Lou sa...

De er nå bare skjønne disse to som ligger der og koser seg sammen.
Jeg har visst gjort en feil, for bildet mitt kom ikke opp hos deg.

Hakrilas sa...

Kjempefint bilde, og ingenting er som å se bilder av dyr som koser seg sammen!:) Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin uke!:)

Pysselfarmor sa...

Å så ett litet öga på fotografen
;-)

Leonora sa...

Vakkert :-) De er så søte disse dyrene dine, helt utrolig å se hvordan alle koser seg sammen. Ha en fin uke!

Erik "Semlan" sa...

Vilket sött foto. :-) Med tanke på vad du skriver så lyckades det bra att få de två att kunna ligga där tillsammans.
Snyggt jobbat! ;-)
Tillsammans är vi starka.
Vilket vackert blomsterhav utanför domkyrkan i Oslo.
Mina tankar har kretsat kring det som skett...

Supersnuppa sa...

Sammen er et flott tema!
Jeg liker mandagstemaene dine så jeg slenger meg med for andre gang:)

klem

KRISTINE sa...

Herlig bilde, Petunia. Utrolig søte skapninger du har. :D

nfoto.no sa...

Herlig mandagstema Petunia:D

Skjønner godt at det er tungt å dra seg på jobb igjen!

Vennlig hilsen Nfoto

Anette sa...

Fantastisk sødt billede af Jølle og Frk. pus. Jeg glæder mig til at høre mere om hende senere på ugen :) Velkommen tilbage fra ferie - det er nu skønt du er tilbage igen ;)

Ditte sa...

Hvor ser det hyggeligt og afslappet ud. Spændende med hende Frk- Pus... ;-)

4U2! sa...

Mysigt, hoppas mitt bidrag "fastnar" - det är lite problem just nu verkar som ...

garnkurven sa...

Et herlig bilde! Ser ut som to gode kompiser...

Bildgatan sa...

Ett ord som känns viktigt idag och även under sommaren är det mycket gemenskap och då brukar jag också tänka på alla som saknar en del av vår familjära sammanhållning.

Du visar något som jag tänker på - gemenskap över gränserna, katt och hund går lika bra även om vi inte alltid säger så.

Pialotta sa...

Tillsammans är vi starka .. fint du kommit tillbaka och ett passande tema med tanke på allt som hänt ..
Fin bild oxså :)

Malys krok sa...

Frøken Pus se ut til å ha der fint sammen med Jølle! Flott bilde!
Vi har så nydelig vær så jeg kunne ikke gå inn for å lage innlegg før sola gikk ned!
-Margit-

Min Verden sa...

Deilig bilde :) Jeg fikk lyst til å være med nå, siden jeg hadde et så bra tema :D Første gang - tror jeg. Koselig med denne runden som jeg følger fast - selvsagt. Hanne

GundaM sa...

sukk ;)))

Mathildes Eden sa...

Hei! Ja nå er det ingen vei tilbake! Til sommerferien:-) Disse to var veldig søte der de sover uskyldighetens søvn. Og hvem er den mystiske pusefrøkenen?

Mona sa...

Vilka raringar! Dom ser ut som om dom alltid har varit bästa vänner. Inte kan man tro att dom varit i luven på varandra bara för några dagar sedan.

htc reparation sa...

Super søde billeder :)


Sommerhilsen

Mads
http://www.mobilreparationer.dk/

Bare lille elin sa...

Hei! Synd du gir deg med mandagstema, men skjønner det kan bli for mye. :-) Du har gjort en strålede jobb, og hvile fra det hele er deg vel undt.

Regner med noen som har vært med på endel runder kan ta over? Det er jo mulig å gjøre det litt på "skift"... eller?


~elin~

Anette sa...

Kjære Petunia! Jeg skjønner godt at du føler for å gi slipp på Mandagstemaet etter den enorme innsatsen du har lagt i dette, helt fantastisk! Jeg vil nødig at Mandagstemaet skal forsvinne og det er med skjelvne knær jeg tilbyr meg å overta stafettpinnen (dette blir virkelig som å hoppe etter Wirkola)- hvis ikke det er noen andre som har enda mere lyst selvfølgelig :) Stor klem fra Anette & anettesbokboble :)

Lena Abrahamsson sa...

Hej Petunia, jag vill bara säga att du har gjort ett fantastiskt jobb med Måndagstema. Jag har inte varit med så länge men det har verkligen varit superkul under den korta tid jag varit med. Din blogg har även givit mig många fantastiska bloggkontakter från sköna Norge, tack ska du ha!
Ta hand om dig nu och prioritera dig själv, det är viktigast.
tacksam kram
Lena

Min Verden sa...

Jeg skjønner godt at dette er krevende, men jeg tilbyr meg ikke - nettopp av denne grunn. Jeg synes det er hyggelig når andre orker, men forstår hvis du ikke kan/greier å motivere deg. Hvis du fortsatt har litt lyst kunne du kanskje gjort det en gang pr. mnd. - og ikke nødvendigvis kommentere overalt. Det tror jeg folk forstår :) Takk så langt, det er hyggelig å følge med - men jeg kommenterer slett ikke så mye som før jeg heller. Sånn er det hos meg og blogging skal være gøy. Ikke et pes og ork. Vennlig hilsen Hanne

Siv sa...

Hei Petunia.
Tusen takk for all den tiden du har hatt mandagstema for alle oss her i bloggverden !!!!
Har full forståelse for at du ønsker å si stopp nå. Det er kjempe flott og se i kommentarene at det alt er noen som ønsker å ta over staffetpinnen. Det er en kjempe jobb som du har gjort og den nye sir seg villig til.
Selv er jeg for tiden for mye av og på når det gjelder bloggskrivingen til å kunne ta på meg en slik oppgave. Men skal nok fortsette og være med om Anette eller Elin overtar.
Stor klem fra Siv

Ditte sa...

Kære Petunia
Jeg takker for din store indsats. Det har været så sjovt at lege med, men jeg forstår så godt at du ikke kan få tid til det hele. Med alle de deltagere der er, skal der bruges meget tid, hvis alle skal have omhyggelige kommentarer (som du har gjort). Jeg når slet ikke rundt til alle, kan jeg hurtigt indrømme!
Jeg håber virkelig nogen har mod på at tage handsken op for vi vil da nødig undvære det.
Ha' en dejlig dag :-)

Leena sa...

Lite sent men - jättetack för att du hållit i Måndagstema! Det har varit en av mina favoriter. Hoppas någon tar vid och fortsätter lika bra.
Temat denna gång var ju förstås extra tänkvärt med tanke på vad som hänt i Norge, men det är viktigt även annars att vi håller ihop, stöttar varandra och finns till när någon har svårt.
Ha det så bra!

Monica sa...

Tråkigt men jag förstår att det tar mycket av din tid, hoppas att någon tar över eftersom vi gillar måndagstema.
Ha det bra kram från oss alla;-)

Mariane sa...

Hej Petunia,

ER der noget nyt om Mandags tema ?? ved du hvilken side det bliver sat op på? .. Ellers fjerner jeg bare etiketten som jeg har siddende.

Kærlige tanker
Mariane