søndag 25. september 2011

Fotokalender 2011 SEPTEMBER

Fotokalender_2011_logo_thumb[2][1]_thumb[2][1]Da jeg var liten fikk jeg alltid høre at jeg årene går fortere dess eldre en blir.. Jeg tenket at dette var nok bare noe tull. Ja, slike ting som voksne “trøster” oss barn med og som blir helt uten mening når man er blitt voksen. I dag, som godt voksen, kan jeg ikke annet enn å innrømme at det faktisk er helt sant. Dager, uker og måneder raser avgårde som om de har det travelt og skal rekke noe.. Jeg som nok er over midten av livet, har det ikke så travelt lengre og har vel mest lyst til å sette håndbremsen på.. Det gjør ingenting om det er en evighet mellom bursdag og jul og de fire ukene med sommerferie, kunne godt få lov til å virket som minst seks.. I det siste så synes jeg at ukene bare har bestått av fredager. Tiden går alt for fort.. Ja, så fort at det allerede er tid for en ny måned på Fotokalender 2011:

SEPTEMBER

September 2011Regnfull høst er så lang, men det har vært fine kveldstunder der himmelen har fått noen fantastiske farger på skyene. Bildet er tatt med mitt mobilkamera.

Litt om Fotokalender 2011: Har du lyst til å være med på Fotokalender 2011, så er det kort fortalt en månedlig utfordring her på bloggen min. I slutten av hver måned lager jeg et innlegg slik som dette og der dere kan være med ved å vise et bilde fra måneden som ha gått. Bildet kan gjerne være typisk for hvordan måneden har vært der du bor sånn værmessig, eller om det har vært en spesiell begivenhet for dere.. Når året nærmer seg slutten vil jo hver og en av oss ha 12 bilder som vi kan lage våre egne fotokalendere av og gi bort som gaver til familie og venner om vi vil.. Bildet må være ditt eget eller du må ha tillatelse av den som har tatt det til å bruke det.




25 kommentarer:

Mokomoko sa...

flott bilde, hvor er det?

Mary-Anne sa...

fantastisk flott bilde. også med mobilkamera !???
eg lurer også på hvor det er ...

Petunia sa...

Bildet er tatt i vannkanten ved Birkelandsvannet rett etter broen inn til Lilletvedt. Dere se rett over til Neshaugen ( for dem som er lokalkjente!!)

Inge sa...

Super flot billede, og ja det er rigtigt at tiden går hurtigere jo ældre vi bliver :-)

RosMari sa...

Jeg synes du har en god refleksjon omkring hvor fort tiden går for oss godt voksne. Nydelig bilde og jeg er nesten lokalkjent, så vet omtrent hvor det er... Ha en fin ny uke! Klem fra Rosen

Siv sa...

Nydelig bilde !!!
Ja må innrømme at jeg nok tenkte likedan når jeg var yngre, at dette var bare noe de voksne sa. Men sannelig var det nok noe sant i det. Dagene går bare fortere og fortere :)
Ønsker deg en flott uke
Klem fra Siv

Malys krok sa...

Ja du, tiden går fortere og fortere, jeg ønsker mange gang at jeg kunne holde igjen litt...

Du gjør mye ut av tiden din, det viser alle de vakre naturbildene vi har fått se! Også dette du vil ha på kalenderen er flott! -Margit-

Anki sa...

Hej Petunia! Jag är glad att jag kom fram här. Har försökt komma in på Himmelskt, men får virusvarning varje gång. Något med Fotoverden.
Det där att tiden går fortare nu än då vi var barn. Om du är ett år, då är ett år 100% av ditt liv. Är du 60 år, då är ett år bara 1/60 del.
Vacker bild har du, det finns så mycket vackert i Norge.

Gunsside sa...

Herlig høst hos deg, vakkert bilde :)
Ha en flott uke

REJEN sa...

Flot høstbillede, og tiden den løber bare hurtigere og hurtigere..;D

SigridfraEnget sa...

Deilig høstbilde!
Det er helt sant at tiden flyr. Til og med nå når jeg er sykemeldt og går hjemme, forsvinner dagene og ukene så fort som bare det. Merkelige greier...

Karin M. sa...

...eine großartige Aufnahme...dein Foto gefällt mir ausgezeichnet...und dein Projekt ist auch super...
LG: Karin

Mathildes Eden sa...

At tiden går fort, er både vondt og godt. Godt er det når det stunder mot helg. Vondt er det når ukene går så fort at du ikke får gjennomført en eneste en av dine planer...Vi kan vel regnes som helt voksne når vi synes at tiden ikke strekker til! Bildet ditt er nydelig og minner om at høsten er usannsynlig vakker med alle farger og nyanser.

TorAa sa...

Flott septemberstemning - og tatt med mobilen, som jeg også... i fart.

Ellen sa...

Hvor er det bare et smukt billede - et klassisk september-syn med farverne, der så småt begynder at blive gyldne.
(Når man er 4 år, er et år 25% af ens liv og dermed meget langt og uoverskueligt. Når man er 50 år, er det kun 2% af ens liv. Så skal et år jo føles, som om det flyver af sted i højeste gear ;-)

Ditte sa...

Imponerende billede - især når du har brugt dit mobilkamera. Jeg synes mine mobilbilleder er af ringe kvalitet, medmindre der er virkelig meget lys og jeg holder en god afstand til motivet. Flot sceneri :-)

Pysselfarmor sa...

Superfin bild för september - ja du vet jag gillar ju fjäll!

Måste fråga - jag tycker mig på flera inlägg här nu inte hitta att de har någon bild för September 2011 och inte länk tillbaka hit...det är något irriterande att sitta och leta...känns trist att öda sin tid på att vara detektiv...
tänkte att du får kanske "rycka örat" ;-)))

garnkurven sa...

Nydelig stemning du har fanget Petunia.

Mona sa...

Underbar och stämningsfull septemberbild. Ja, vart tar tiden vägen?

Leonora sa...

Nydelig bilde! Ja nå går tiden alt for fort, vips så er det snart jul... Kos deg med helgen Petunia!

Fies notiser sa...

Vidunderlig september hos deg, Petunia! Og veldig mange morsomme september-tolkninger :-D

Etter lang tilds fravær slenger jeg meg på med et lite bidrag - det ble litt mye vann hos oss...

Elisabeth sa...

Milda vackra färger! Ha en bra helg!

Bestemor Drillo sa...

Hei igjen ! Etter mye datatrøbbel prøver jeg nå å få ut et bilde til kalenderen! Vet ikke om det lar seg gjøre , men prøver.
Bildet ditt var lekkert, med nydelige farger på himmelen!
Klem fra bestemor!

Marita sa...

Vakkert høstbilde hos deg, og jeg ser maaaange vakre bilder i oversikten der også.

Sommertid sa...

Så fint et bilde. ja minner er bra å ha.

Vet at jeg er sent ute, men jeg har vært på reise...nå ligger mitt bidrag inne.

Ha ei go helg :)