torsdag 8. september 2011

HIMMELSK # 49

4987378325_b77095bd20_b[1]God kveld i stuen og velkommen igjen til “Himmelsk”. Det kommer stadig nye deltakere til og forrige uke var det virkelig mange fine innlegg! Jeg har vært innom hver og en av dere, men har dessverre ikke fått lagt igjen kommentarer hos alle. Tusen takk for alle de fine bildene!! Neste uke er det Himmelsk nummer 50 og da blir det overraskelser her på bloggen, men bli gjerne med denne gangen også!!

Mine bidrag Himmelsk # 49Fana Kulturpark 2Fana Kulturpark 3Fana Kulturpark 1

Vanligvis har jeg bare ett bilde med på Himmelsk. Siden jeg administrer det hele, så er jeg opptatt av at innlegget mitt ikke skal være for langt og med for mye tekst utenom det aller mest nødvendige… Men i dag måtte jeg bare ha med tre bilder. Alle er tatt i Fana Kulturpark som ligger rett ved Fana Kirke som jeg hadde bilde av forrige gang.  Parken er ikke stor, men den er ikke mindre vakker for det og enda mer fantastisk, må det være å besøke den når det blomstrer for fullt her. Vil du vite mer om denne parken, kan du lese HER.Logo himmelsk




32 kommentarer:

TorAa sa...

Der skulle jeg gjerne ha vært - sammen med og og alle de andre himmelske bidragsytere;-)

Pysselfarmor sa...

Hmmm nu har jag också problem att länka till Himmelskt...detta har aldrig hänt tidigare.
Jag kan inte heller ta bort den felaktiga länken...hjälp ;-)

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com/2011/09/himmelsk-49-petunia.html

Venke sa...

Nydelige bilder av en vakker og velstelt park :)

Leckeres für Mensch und Katze - Goodies for a pleasant life sa...

Beautiful pics Petunia. The last with this lovely bridge I like most :)

Helene sa...

Ser kjempefint ut der! Nydelige bilder:o)
Kan tenke meg det er flott midt i sesongen, ja!

Heleneklem

Sommertid sa...

3 F'er: Frodig,fredelig og fint. Å ha et slikt sted må jo bare være deilig, for alle !

Go helg :)

4U2! sa...

Väldigt fina bilder du visar!

Inger-M sa...

Ser ut som en flott park, der skal jeg jammen gå innom en gang jeg er i Bergen :-)
Prøvde å linke opp posten min, men den syns ikke. Så prøvde jeg en gang til, og fikk beskjed on at den allerede er i samlingen, men den synes fremdeles ikke. Hvis den ender opp 2 ganger, kan du slette den ene, og hvis den ikke dukker opp, kan du legge den inn? Her er den:
http://picturesbyim.blogspot.com/2011/09/skywatch-friday-season-5-episode-9.html

God helg :-)

Mathildes Eden sa...

Hei!
Dette var en skjult hemmelighet for meg! Japansk inspirert hage i Fana! Veldig fine valgte motiv. Flotte bilder. Får lyst å spasere over broen. Riktig god helg!

Mandy Lou sa...

For en flott hage! Glad for at du postet tre bilder denne gang. Du skal nå ellers ikke være redd for at det blir for mye med mer enn ett.

Inger-M sa...

Nå har det ordnet seg, ser jeg. Takk, enten du har fixet det, eller om den dukket opp av seg selv :-)

Inge sa...

Hvor er det smukke billeder fra en dejlig park.
Hav en god weekend

Grete - sirdalsrypa sa...

Det så ut som en park vel verdt å besøke :)
God helg

Malys krok sa...

Så utrolig vakkert det var i denne parken! Vel verd et besøk eller to!
Kjempefine bilder! Kan ikke bli for mye av slikt!

Kom opp en advarsel om virus når jeg kom inn her og skulle poste innlegget.

-Margit-

Irene sa...

Så fine bilder Petunia ... enda et flott sted å besøke når jeg kommer til Bergen igjen! Turen i sommer ble det ikke noe av. For hvem liker å kjøre MC når det er meldt styrtregn og flom? Men jeg vil prøve igjen til neste år, vær du sikker :)

Ha en toppers helg. Klem fra Irene

Erik "Semlan" sa...

Vackra bilder från Fana Kulturpark. Ger en fin överblick när du vinklat kameran åt olika väderstreck.
Första fotot gillar jag. Nästan som om jag är där. ;-)

Seraphina´s Phantasie sa...

A wonderful place with a beautiful bridge. Have a nice weekend.

Siv sa...

For en idyllisk plass. Der skulle jeg gjerne ha spasert.. Har desverre alt for lite av slikt her vi bor.
Ønsker deg en hærlig helg
Klem fra Siv

SigridfraEnget sa...

Utrolig flotte bilder! Knall.

Mariane sa...

Wow, Petunia, de er bare så skønne.. sikken en dejlig fred der hviler der!!

Leonora sa...

Nydelige bilder! Det er så kos å ha en slik park i nærheten hvor man kan gå og tusle og ta bilder. Like spennende i alle årstider, og noe nytt finner man å ta bilde av hver gang man går der. Her har vi jo Gjøvik gård, den blir aldri utfotografert tror jeg :-) God helg til deg!

Småbyliv sa...

Flotte bilder (som vanlig!)!! Synes nesten jeg fornemmer lukten av nyslått gress og blomster i flor ;o))

God helg til deg! :o))

SoF sa...

Fana kulturpark ser fantastisk vacker ut Petunia - så fina bilder tagna av dig.

Glad fredag & Trevlig helg!

SigridfraEnget sa...

Har kommentert før, men... Oppdager at flere har hatt problemer med å komme inn på sida di i dag; det kommer opp varsel om evt. virus pga. at den inneholder innhold fra fotoverden.blogspot.com. Da jeg gikk inn via Internet Explorer i stedet for å bruke Google Chrome, gikk det greit.

Vilt og vakkert sa...

Heisann Petunia!

det er ikke ofte jeg er i Bergen, kun to ganger! Altfor sjeldent til å være en så vakker by. Neste gang, når den enn måtte bli, bør jeg sette av noen timer til besøk i denne parken.
Oslo derimot besøkes ofte ... siste gang på søndag da vi gikk ombord i skuta Baunty. 20. sept går ferden innover igjen. Nye bilder på bloggen, sjølsagt. Ha riktig go' hælj ;:OD)

PS Fikk ikke lagra innleggsadressen, så jeg måtte ty til bloggens! DS

Pysselfarmor sa...

Åh så vacker park och nu har jag läst mera om parken...ser att den ligger söder om Bergen. I Bergen har jag varit flera gånger, men inte i Fana...

Mona sa...

Det ser verkligen vackert ut. Kan tänka mig att parken ser helt annorlunda ut när det blommar, men det är väldigt fint med all den frodiska grönskan också. Och himlen är växlande ser jag. Jag måste säga, trots allt regn vi fått den senaste månaden, så har himlen aldrig sett tråkig ut. Det ena mörka molnet efter det andra har stockat sig på himlen!

Fotokarusellen sa...

Petunia, du gjør en fantastisk jobb med din himmelske side. Godt å være tilbake igjen.

En flott bildeserie fra en vakker park. Har mistanke om at denne flotte parken er i din by. Tro det eller ei, men Bergen er en stor favoritt.

God helg til deg, Petunia.

Hakrilas sa...

Det var kjempenydelige bilder!:) Ønsker deg en kjempefin fredag, og en riktig god og fin helg!:)

RAV OG KRAT sa...

Sikke et smukt grønt område. Elsker den bro ;-) Rigtig god weekend *Klem*

Melusine sa...

I det hele tatt må jeg jammen ta turen til den kirken og området rundt! Etter å ha sett bildene dine ser jeg et virkelig flott sted :)

sigrid sa...

Hei!
Har prøvd lenge å legge inn mitt bidrag.
På Google chroom heime kjem det opp åtvaring om virus både på din og fleire andre kjekke bloggar.
Tok sjansen på legge inn frå jobb maskina..
Vonar det ordnar seg slik eg kan fortsette besøke deg!

Ps: nydelige bilete :-)

klem