torsdag 15. september 2011

HIMMELSK # 50

4987378325_b77095bd20_b[1]Hipp hurra!! I dag poster jeg Himmelsk # 50!! Tenk vi har holdt på med dette i nesten ett år!! Fantastisk!! Ja, rett og slett himmelsk!!!! Og dette oppfordrer jo til en aldri så liten markering!! Jeg vil trekke ut tre stykker av alle deltakerne som er med på denne ukens runde med Himmelsk, som vil få en overraskelse i posten!! Dette er ingen konkurranse, men jeg tar loddtrekning etter nummeret dere får når dere setter dere på linklisten under her.

Det er Nfoto som har vært så snill med å gi meg gaver til i dag.

1. Premie: Lerret 30x40 cm

2. Premie: Lerret 20x30 c

3. Premie: Fotobok

Tre heldige vinnere kan altså få enten ett av sine egne bilder på et lerret eller lage en fin fotobok med mange av sine fineste bilder!! Sett deg på linklisten med et himmelsk bilde!! Jeg vil bare minne dere på at en av reglene for å være med på Himmelsk, er at bildet skal inneholde himmelen – selv om det bare er en liten flik av den… Hvem det er som får premier, blir postet her på bloggen i neste ukes Himmelsk. Det er mulig å sette seg på listen frem til neste torsdag.

Her er mitt bidrag på Himmelsk # 50

Himmelsk # 50

Mr. Kjøttmeis sitter og venter på at jeg skal begynne og fore dem igjen! Det er nok ikke så lenge før det. Gleder meg til å få besøk av disse søte små utenfor stuevinduet igjen.

Logo himmelsk
-->


54 kommentarer:

TorAa sa...

Virkelig et sjarmerende bilde - se så optimistisk den ser på deg:
- Kan jeg få noen smuler, trenger ikke mer... piip, pip

Inge sa...

Hvor er det en smuk lille fugl, med den dejligste blå himmel som baggrund.

Ingrid Andrea sa...

En rund og god liten koseklump :))

Mandy Lou sa...

Himmelsk herlig Mr Kjøttmeis! Veldig koselig bilde. Og gratulerer med Himmelsk nr 50! :)

Helene sa...

Søt liten pip pip:o)

Det skjer ingenting når jeg klikker på Inlinkz ikonet... så jeg får ikke linket noe :o(

Prøver med en annen pc..

Heleneklem

Cecilia Artista sa...

Skön bild på den lilla fågeln och den blå himlen!

Bente sa...

Herlig bilde av en flott liten fyr!

SoF sa...

Tack Petunia för din vackra bild!

Njuuuuter...

Varma kvällshälsningar/Trevlig helg!

Med kjæleik til livet sa...

hærlig bilde
monika klemma ;)

TorAa sa...

Hurra, det var en overraskelse - du kom med her - det med at tre av dine deltakere kan vinne en flott premie.
Og tenke seg til, om to uker er det 1-års jubileum.
Du fortjener en himmelsk kake;-)

Inger-M sa...

Rett og slett bare vakkert!
Gratulerer, og godt jobba! :-)

Sommertid sa...

Ja, slik små skapninger er skjønne.Blir nok litt/mye fuglemat i vintersesongen denne gangen også. Du får gjøre som du gjorde før, sette opp treet ditt og finne kameraet. Knipse ivei !

Gratulerer med 50 herlige Himmelske innslag. Vi tar 50 til sant ??

Ha ei fin fredag og go helg !

Malys krok sa...

Gratulerer med de 5o Himmelske!

Kjøttmeisen din er så flott! Ja om ikke lenge er det tid for foring igjen!

Kjøttmeisen fikk meg til å tenke på en liten sang:

Du vesle fugl der ute
i mellom bjørkeblad,
kor kan du dagstøtt syngja
og alltid væra glad?
Eg høyrer deg om morgon,
eg høyrer deg om kveld,
og like ven er tonen
oppunder himmelkvelv.

Om det er smått med føde,
og huset lite er,
du finn deg vel til rettes,
og heimen du har kjær.
Og morgondagen tenkjer du aldri noko på;
den som har songargåva,
kan sorger ikkje nå.

-Margit-

Leckeres für Mensch und Katze - Goodies for a pleasant life sa...

This yellow bird in front of the blue sky looks fantastic. :)

Berit sa...

Gratulerer med vel gjennomført!! Her har svalene flydd sørover, men enn så lenge gleder vi oss over at linerlene holder ut!

Anette sa...

Gratulerer med "de 50"! Og premiene var jo helt storartede, dette blir spennende :)

4U2! sa...

50 är ett tal som brukar firas så jag gratulerar!

Anette sa...

Jeg kan ikke komme til at trykke med "add link" - jeg har også problemer med at bruge google chrome til at komme ind på din blog pludselig.

Tillykke med himmelsk nr. 50 :-)

Her er mit bidrag - jeg prøver at indsætte linket ovenfor igen i morgen http://www.kenja.dk/wordpress/?p=15054

Mandy Lou sa...

Jeg får heller ikke kontakt med "Add your link". Men her er mitt bidrag:
http://mandeleine.blogspot.com/2011/09/himmelsk-uke-37.html

Mathildes Eden sa...

Gratulerer flinke, flittige og utholdende Petunia! Du får oss bort fra fjernkontrollen og du får oss til å legge fra oss arbeid for å delta og å bli kjent med masse kjekke bloggvenner! Tusen takk! Og jeg gleder meg allerede; til dine fugleportrett som du helt sikkert kommer til å dele med oss gjennom høst og vinter!
Jeg ser at denne sjarmøren står å venter på godsakene!

Pysselfarmor sa...

Vilken liten go' sötis!

Irene sa...

Grattis med 50 himmelske runder! Har bare misset en! Alltid hyggelig å være med, selv om jeg ikke alltid har så god tid til å blogge. Takk for at du holder ut!

Kjøttmeisen er kjempesøt der den sitter, så god og rund.

Spennende med premier da du! Ja, det er bare å krysse fingrene, for det er fine premier du "lodder" ut!

Ønsker deg en riktig fin helg!

Irene

Emerald Raptor sa...

Jeg har ikke noe bilde denne gangen. Men jeg har laget en liten himmelsk film hvis noen er interessert i å se: http://emeraldraptor.com/2011/09/manefilm/

Leovi sa...

The rich color and enhance the approach to maximize the beauty of this exquisite picture with light.

Gunsside sa...

Gratulerer med 50 Dette er gøy
- spennende med overraskelser
Ha en flott helg
Gunsside

Mariane sa...

Musvitten som vi kalder den i Danmark er en af mine yndlings fugle. Det har endnu ikke lykkedes mig at "fange" den nogensinde.

Tak for at du deler med os og mange tak for at du har denne Udfordring !!

Mona sa...

Fin bild på den lilla charmknutten. Grattis till de 50 och vad kul med ett lotteri.

Petunia sa...

Noen av dere klarer ikke å legge dere til listen her. Jeg aner ikke hvorfor... Alt er i orden hos meg og det er jo mange som har klart det. For at jeg skal kunne legge ditt bidrag til listen,
må ha din epost adresse. Da må jeg inn på inlinkz fra forrige gang du var med og se hva du logget deg på med. Jeg rekker ikke det før jobb i dag, men gjør det gjerne for deg i ettermiidag.
Prøv selv igjen og om det ikke går, setter jeg deg på listen i 4-5 tiden:)
Eller send meg en mail på petunia@broadpark.no med direkte link til innlegget, navn/nicknavn og den epost adressen du pleier å bruke, så fikser jeg dette:)

naturglede/Randi Lind sa...

NYdelig pippip da! Synes kjøttmeisen har så flotte farger, og bildet ditt var perfekt! Gratulerer med nr. 50 og takk for moroa.Nå går vi for 100! Ønsker deg en strålende høsthelg.

REJEN sa...

Tillykke med indlæg nr. 50..Fint billede af den lille fugl...;D

NatureFootstep sa...

Köttmes...:) Vi kallar den talgoxe. Och de har varit hod mig och tiggt också. Fin bild på den.

nfoto.no sa...

Herlig bilde Petunia:D

Hilsen Nfoto

Lille sa...

ÅÅÅ så nydelig bildet!!!
Dekker vel i grunn det himmelske begrepet på flere måter ;-)
En stor god helg klem, fra meg til deg!

Venke sa...

Gratulere med jubileumet, du gjør en fantastisk jobb og det er alltid artig å være med på Himmelsk. Jeg har blitt veldig glad i å ta bilder etter at jeg begynte å delta. Nydelig bilde du har tatt i dag :)

Siv sa...

For et hærlig bilde, ja kan tenke meg han ser frem til dagen det blir mat å finne igjen :)
Gratulerer så masse med Himmelsk nr 50, og ikke minst tusen takk :)
Ønske deg en deilig helg
Klem fra Siv

Marianne sa...

Herlig liten fyr du har tatt så fint bilde av.
Så man får lyst til å strekke frem handa!
Gratulerer med jubileum!

Seraphina´s Phantasie sa...

This is a wonderful shot from this little bird. He looks cool.

nattsyrransphoto sa...

Fantastiskt vacker bild på den lilla pippin!! Ha en bra helg=)

Erik "Semlan" sa...

Grattis till ditt jubileum Petunia! Verkligen trevligt. :-)
Vackert foto, lite annorlunda denna gång... ;-)

Bare lille elin sa...

Herlig knøttmeisbilde. Så moro med trekning da. 50 må jo feires. :-)

Grete sa...

Jeg hadde besøk av høstens første kjøttmeis her om dagen, han satt og så på meg akkurat som om han ville forvisse seg om at det var folk her til å fore ham denne vinteren også :))

annemarie sa...

Han var lubben og fin. Det er ikke lenge før de skal fores, i år skal jeg få satt opp et skikkelig fuglebrett utenfor kjøkkenvinduet mitt. Det er så artig å se dem sitte og kose seg med maten. Kanskje jeg kan få noen fine bilder til vinteren.

RAV OG KRAT sa...

Dejligt billede du har taget. Elsker også at fodre alle mine små fugle. Tillykke med de H.50...håber jeg vinder en af de flotte gaver. God weekend ;-)

SigridfraEnget sa...

Et nydelig bilde av kjøttmeisen. Jeg gleder meg også til jeg kan sitte og se ut på småfuglene. Vi kommer til å begynne og mate dem snart nå.

Takk for at du gidder å holde Himmelsk i gang! Kjempekoselig fotoutfordring.

Ditte sa...

Smukt billede af den lille farverige fugl :-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Morsomt at du startet nr.50-feiringa på bursdagen min. Men jeg har ikke feiret min 50. bursdag enda altså... ;)

God helg.

MissMette sa...

Nydelig bilde, Petunia :)
og gratulerer så mye med
Himmelsk innlegg nr. 50
Ha en super kveld videre,
og helg... Klem fra Mette

Sissel sa...

Så vakkert bilde av kjøttmeisen! Jeg har allerede startet matingen av småfuglene.

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Gratulerer Petunia. Det er alltid godt å ha noen som legger til rette for andre. Det er jobben min, derfor setter jeg pris på å komme litt til dekka bord på fritida!

Nå har naboen satt opp fuglematen, så her er det livlig med kjøttmeis og andre småfugler. De er så skjønne, akkurat som din!

Go' hælj!

Leonora sa...

Gratulerer med 50 - håper det blir minst 50 til! Nydelig kjøttmeisbilde du har tatt. Med frost over Lyngna i natt tror jeg det snart er tid for fuglemating, brrr nå er høsten her.

loftkroken sa...

Hei
Bildet som jeg lastet ned kom visst ikke opp :(

Klem Bente

sigrid sa...

Nydeleg!

Benita sa...

Vilken söt liten fågel! :)

Melusine sa...

Nydelig bilde av kjøttmeisen! Koselig når de ferdes utenfor huset for å få mat.

Takk for kommentar hos meg, jeg synes bildene dine fra Fana kirke og området rundt er flotte! Et vakkert sted og sannelig var det på tide å "oppdage" det, nå har jeg planer om å oppdage flere lokale steder så jeg håper det blir noenlunde bra vær fremover.
Hehe, ja det kan være en prøvelse uten internett - ungene visste ikke helt hva de skulle gjøre på, men de hadde playstation da...
En egen tema blogg høres ut som en god ide, og jeg lager gjerne en header til den så bare si i fra når du en dag har fått den opprettet :)

Ha en fin uke!