torsdag 22. september 2011

HIMMELSK # 51

4987378325_b77095bd20_b[1]Tusen hjertelig takk for alle de fine bidragene forrige uke!! Hele 89 deltakere – det er jo helt himmelsk!! Jeg har nå trukket ut tre heldige vinnere som hver får en fotogave fra Nfoto:

1. Premie: Lerret 30x40 cm: Deltaker nr 76 Leonora

2. Premie: Lerret 20x30 cm: Deltaker nr 6 Inge

3. Premie: Fotobok: Deltaker nr 23 Irene

Gratulerer så mye til vinnerne!! Send meg en mail, så skal jeg videreformidle kontakt med Nfoto!!

Her kommer mitt bidrag på HIMMELSK # 51

P1070244

Slik har uken vært her i Bergen!! Regn, regn og regn!! Men jeg klager ikke!! Liker slikt høstvær!! Dess mer det regner og blest, dess bedre er det!! På med skikkelig regntøy og ut på tur!! Himmelsk!! Men det er deilig å være inne også. Noe varmt i koppen og mange stearinlys! Bildet er tatt gjennom stuevinduet og jeg fikk nesten lyst til å tørke av dråpene på PC- skjermen da jeg så det første gang!!Logo himmelsk




40 kommentarer:

Leckeres für Mensch und Katze - Goodies for a pleasant life sa...

Rainy lovely sky :)

TorAa sa...

Ukens bilde er vel en ganske så god oppsummering av den mest nedbørsrike sommer vi har hatt, siden målingene startet i år 1900. Og Oslo har hatt mer nedbør enn Bergen!!!!

Leonora sa...

Oj wow, tusen takk Petunia! Dette var skikkelig gøy :-) Jeg skjønte ikke helt hvorfor du minnet alle om en post som kom litt tidlig, men nå skjønner jeg beskjeden :-) Jeg kommer tilbake i morgen med Himmelsk bidraget for denne uken :-)

GAWO sa...

Gratulerer med jubileet og også gratulasjoner til vinnerne. Jeg rakk dessverre ikke å delta. Men denne helgen er jeg her :-)
Ja jammen har vi hatt regn så det monner. Plager ikke meg enda, men det går vel en grense hos meg også. Inntil videre prøver jeg og kose meg som best jeg kan. I styggeværet. God helg til deg og dine.

Petrine sa...

Å så flott, deilig og vått !!

Ønsker deg ei riktig god helg:)

Irene sa...

Hei Petunia! Jeg er på ferie i Nerja i Spania, med begrenset Internett - men noe må man bare få med seg! Himmelsk fredag! Jeg sitter på en bar med gratis wi-fi og iPhone, kommer tilbake senere med mitt bidrag, men nå vil jeg bare takke! For jeg forstår det slik at jeg er en av de heldige fra trekningen fra Himmelsk #50! Ha en fin helg .... Klem fra Irene

Mathildes Eden sa...

Hei Petunia! Flott bilde! Vi får nyte høsten, uansett vær. Riktig god helg!

Leovi sa...

Actually delicious this photo with raindrops on the glass.

Mokomoko sa...

Ikke noe vinnerlykke her nei! Stilig bilde

SigridfraEnget sa...

Kjempefint bilder med dråper på...
Gratulerer til dem som vant!! :-)

NatureFootstep sa...

this is a great shot Petunia. I like it a lot. :)

Mandy Lou sa...

Gratulerer til vinnerne!
Stilig regnbilde. :)

Siv sa...

Ja har vel vært regn og vått de fleste passer den siste uken. Men som du sier det er godt høst vær :)
Vi hær nord har i allefall ingen grunn til å klage, etter å ha hatt både en flott vår og sommer :)
Gratulerer så masse til de som vinnerne av omgang 50 !!!
Ønsker deg en hærlig helg
Klem fra Siv

MissMette sa...

Gratulerer til de heldige
vinnerene :) Flott bilde
av regndråper mot vinduet
Her i nord har vi vært så
utrolig heldige å hatt et
FANTASTISK flott høstvær!
- fint når det er slikt
utover høsten... Ønsker
deg en riktig fin fredag
og helg som kommer ღ
Stor klem fra Mette

REJEN sa...

Tillykke til vinderne af lodtrækningen.Et fint billede af regndråberne på ruden...God weekend til dig, dejlige billeder af Frk. Puss i dit forrige indlæg..

Inge sa...

Ajjjj hvor dejligt, tusinde tak Petunia, nu forstår jeg din hilsen i går.. :-) Jeg sender dig en mail.
Flot billede af noget der såmænd også kunne være den danske sommer.. :-)

Inge sa...

Hej igen Petunia
Jeg kan ikke finde din mailadresse på din blog, hvor skal jeg jeg lede efter den..??
mvh Inge (is(@)dsr.dk)

Elise sa...

man får virkelig en høstfølelse av dette bildet, det er omtrent sånn hele denne høsten (og sommeren) har vært synes jeg. men jeg er ikke helt enig med deg likevel; jeg liker de fine høstdagene bedre enn de regntunge.. men du er vel bergenser, så da er du unnskyldt, hehe!

Venke sa...

Nydelig bilde :) Det er vått og høst, men friskt og deilig

Malys krok sa...

Enig! Dert er forfriskende å gå ut når det er vind og regn! Herlig! Men det er jo også deilig når solen skinner på høstfargene! stilig bilde! -Margit-

Bekka sa...

Gratulerer til de heldige vinnerne!
Og god helg til deg - med ønske om bedre vær fremover :)

Erik "Semlan" sa...

Hösten är här! Ditt foto ser ut ungefär som en webbkamera jag kikade på från Boden. Där var det också regn... ;-)
Jag är inte så förtjust i regn.

Bente sa...

Gratulerer så mye til de heldige vinnerne!
Og bildet ditt forteller alt fra denne uka som har gått, sånn er høsten her.
Ha en riktig god helg:)

Lene sa...

Flot billede, og jeg er glad for at himlen ikke ser sådan ud her, for vi tager kartofler op :-)

Med kjæleik til livet sa...

vått her og ....
men innemellom dukker det opp ein solstråle eller to --- og da er jo alt glemt - ikkje sant :)

Ha ei fine helg - monikaklemma

Lasse sa...

Regnbilden - en bra bild som speglar denna höst! Bra bild !

annemarie sa...

Flott bilde. Jeg har ikke fått med meg at himmelsk er flyttet til torsdager, har vært litt hektisk i det siste. Men er med neste uke. Ha en fin helg.

Ingrid Andrea sa...

Gratulerer til de heldige vinnerne.

Sant det du, det finnes ikke dårlig vær! Bare dårlige klær! Jeg også koser meg fælt om det regner eller snør...men joda, sola er nok aller best da:))

Et fint og herlig beskrivende bilde fra deg i dag :D Ønsker deg en god helg, hilse til søte Frøken Pus :o)

Birgitta - foto CHIP sa...

Jag får fortfarande upp att du har skadliga filer på kategorilänken
http://petuniablogg.blogspot.com/search/label/Himmelsk

ArneA sa...

Ønsker du virkelig å oppleve noe Himmelsk eller nære døden opplevelse se denne spektakulære youTube video

Leonora sa...

Hehe jeg glemte helt å si noe om bildet ditt i går jeg - jeg ble helt overlykkelig over premien :-) Skikkelig lekkert der det iallefall, bildet ditt, ja det er nesten som om dråpene sitter på skjermen av pcen. Flott jobbet med dette bildet. Kos deg med helgen Petunia - her har vi faktisk masse sol!

Mariane sa...

Wow igen er der mange der har tilføjet din liste... pragtfuldt :)

RAV OG KRAT sa...

Dejligt billede, der giver en stemning af hygge indendørs med varm kakao, stearinlys og et lunt tæppe.
Tillykke til de 3 heldige vindere. Rigtig god weekend *KLEM*

Anette sa...

Jeg synes godt nok også det har regnet det meste af sommeren. Flot billede.

Pysselfarmor sa...

Vacker bild, men så har det inte sett ut här idag...strålande sol från en blå himmel!

Elisabeth sa...

Nu är hösten här med mörk himmel, så även på min bild. Trevlig helg!

Wenche sa...

Flott regnbilde - får jo litt spesielle bilder i regnet ;0), tok også et regnbilde av vinduet her tidligere....men ikke med den utsikten...;0)
Jeg bare lurer litt jeg, mulig jeg er litt treg - er det Himmelsk konkurranse som du har hver uke...og er tema himmel ?? Huff følger meg litt dum nå...men gikk meg vel litt vill i bloggen din fordi det var så mange fine bilder ;0)

Melusine sa...

Gratulerer til de heldige vinnerne!

Ja, her i Bergen har det ikke vært stort annet enn regn og jeg har hatt meg noen spaserturer ute mens det har pøst ned - herlig! Skjønt, det kan godt komme noen dager nå med opphold - spesielt siden jeg har kjøpt meg noen nye sko som ikke tåler vann særlig godt...hehe!

Ha en fin helg :)

Tina´s PicStory sa...

I have changed my blogname. So if you have any links to me, please change them, otherwise nothing is working. Thank you so much! :) Tina

Monica sa...

Fin bild med regnet på rutan;-)
Jag vet inte vart bidraget tagit vägen, har inte haft tid att lägga in något nytt.
Ha en bra vecka;-)