lørdag 17. september 2011

Ikke alle liker høsten….

Tenk deg da om du var en liten blomst eller et blad og visste at nå kom høsten, dette var det.. Dette var alt!! Ja, da kan man forstå at høsten ikke akkurat er favorittårstiden… P1070300

Slik som dette bladet jeg fant i hagen på torsdag. Det lå der med en grimase som sa alt hva høsten innebærer for det. Jeg måtte bare ta et bilde av det og jeg lover at bladet er akkurat slik jeg fant det. Ingen miksmaks i redigeringsprogram.

Jeg derimot, elsker høsten. Humøret stiger i takt  med rødfargen på trærne!! Høsten er vidunderlig. Men når det første snøfnugget daler, ser jeg ut som personen i Munch sitt bilde “Skrik”…

20 kommentarer:

4U2! sa...

Ha,ha, ja det var en klok tanke! :)

Anne sa...

:-) godt sett vennen! men hæsten er jo så flott å da, bare eksler dagene med litt kald klar luft jeg faktisk.

God helg til deg Petunia, her er 25 års russejubileum som står på tapeten, 25 år???? herrefred, hvor ble åra av???

annemarie sa...

Artig bilde. Jeg liker høstens farger, men ikke tanken på at vi går mot snø og is og mørketid. Det er våren som er min favorittårstid:-)Ha en fin helg.

Grete sa...

Artig det bildet, et blad som venter på Halloween tenkte jeg :)
Ha ei god helg :)

Koselig koselig sa...

Jeg har en tegneseriestripe fra Aftenposten liggende på desktoppen min. Mannen hyler dramatisk på tegningen når det første høstbladet faller.

Høsten er fin den :) Snø nei!

Herlig bilde Petunia :) God høstklem til deg :)

Linda sa...

Morsomt og flott bilde!
Høsten er fin i såfall så lenge det ikke regner dag ut og dag inn. Luften er så klar og frisk :)
Stemmer for en snøfri vinter!!
God helg :)

En rosa fugl sa...

Utrolig gøy! Jeg liker høsten jeg. :)

Ønsker deg en god helg:D

Mary-Anne sa...

fønni bilde :) eg liker høsten, ikkje minst pgr av fargene. og eg er nok som deg når det første snøfnugg falller :s
ha en flott helg :)

Ditte sa...

Jeg holder også af høsten, der dufter krydret af muld, løv, frugt og af forgængelighed. Luften er så klar og himlen (når man kan se den) har den smukkeste blå farve. Men jeg holder faktisk af alle årstider og skriger slet ikke når det bliver vinter... ;-)
Ha' en dejlig weekend :-)

Anna sa...

Munch ja, idag var det snö i fjellet här uppe...tro om min dag var...deppig.
Kul bild, Klem Anna

(Ser jeg klarte å svare på svensk telt plutselig!)

Leovi sa...

Delicious autumn composition, beautiful colors.

4U2! sa...

Tack för din fina kommentar! Då är det bara att hoppas på tur :) Men jag tror att jag har som det heter "tur i kärlek otur i spel" men man kan alltid hoppas ( hum, fick jag in fototrissens tema *ler*)!
Ha en fin dag, här är det molnigt och rätt så kyligt, nästan så att jag skulle kunna hoppa över min medicinska promenad men just för min hälsa får jag gå den ändå ;)

loftkroken sa...

Såg det kom til slutt :))
Takk for informasjonen !

Bente

Marie sa...

Eg håpar at eg ikkje har nådd livets haust ennå, forstår godt at det kan vera tungt ja...

Sjølv likar eg eigentleg alle årstidene, likar skiftingane i ver og temperatur. Aller best likar eg våren med dei gode forventningane og lyset, eg elskar lyset.

Hausten har ein ro over seg, då kjem alt i rute på ein måte. Om vinteren er eg glad eg har gangavstand til jobb for då kan me rett som det er vere innesnødd om morgonen. Me har ein vegstubbe på eitparhundre meter som er privat som mannen min må rydde sjølv. Men på klare stille kalde kveldar der snøen knirkar som potetmjøl under skorne på veg heim frå eit eller anna og eg kjem heim til lys i vindaugene og varme i omnen då er det godt å leva!

God helg :)

Linda sa...

Næmmen stakkars høst blad...
Jer er derimot høst menneske så lenge den er fin og tørr. Her høljer regnet ned:(

- ma - sa...

Så fint sett av deg! Stilig bilde! Høst og vår er "mine" årstider begge to, men kunne nok tenkt meg en litt tørrere høst enn vi har akkurat i år :)

Janne sa...

Stakkars blad:) Bilde var utrolig stilig da..
Høsten er koselig, men snø og vinter er ikke mi greie:))
Takk for kommentar på "Himmelsk"!
Ha en fin kveld!

Gunilla sa...

Nej, jag gillar inte hösten :(

Tack för dina fina rader på min blogg! För mig är graven väldigt viktig...

KRAM

Wenche sa...

Godt observert Petunia og morro bilde.
Høsten har jo mange fine farger, og synes vel hver en årstid har sin sjarm. Liker ikke mørket dog...;0)
Ha en fin høstuke :0)

TorAa sa...

Forsmak på Halloween...