mandag 19. september 2011

Kjært barn, mange navn…

Frøken Pus har snart bodd hos oss i 3 måneder og jeg må med skam innrømme, at hun ikke har fått noe ordentlig navn… Oppnavn derimot, mangler hun ikke;

1Pusejenten, Gullet, Krapylet, Nurket, Åderet, Kosejenten,

2Spetakkelet, Lille My, Terroristen, Lillepusen, Dronningen av Saba

4Tussi, Cruella (De Vil), Kosen, Puselusen, Prinsessen… og dette er bare noen av navnene jeg kom på i farten..

3De mer negativ ladet navnene, er nok de andre dyrene her mest tilhengere av.. Hun tar mye plass til å være så liten. Hun eier ikke respekt for noen og en godt innarbeidet rangordning, har slått store sprekker og det er flere av de firbente som har fått seg en midt i fleisen, bokstavelig talt! Jeg har aldri sett en så liten katt sitte og stenge hele trappen opp slik at Jølle ikke har våget å passere… Vel har han respekt for de to andre kattene også, men hun her har virkelig spisse albuer og klør...  Todd som aldri har blitt jaget fra en matskål i hele sitt liv (noen som også er godt synlig), har måtte bakke bort fra nykokt fisk for å sitte slukøret under bordet og vente på tur… Og jeg kan love deg at ingen andre i hele huset her, har noen gang våget å trampe over far i huset sitt ansikt mens han sover middag… Det gjør frøken Pus med den største selvfølgelighet…5

17 kommentarer:

Med kjæleik til livet sa...

hærlige søte pusekatt ....
heldige du som har ein katt

monika klemma

Turid sa...

Syns Frøken Pus er et bra navn jeg;)

Herlige bilder!

MissMette sa...

Hehe.. herlig innlegg ღ syns jeg ser den går over ansiktet til din kjære når han ligger og sover, hihi... Sjefpus dette, hihi ღ kanskje passer
navnet The Boss :) HERLIGE bilder ღ
Jeg elsker pusekatter, syns de er noe
av det herligste som er, forutenom
min lille Bamse vofs da ღ Ønsker deg
en fortsatt fin uke, stor klem fra
Mette :)

Wenche sa...

Næææ. søte pusen :0) Flink du :0)

HildeS. sa...

Ho er jo berre heilt vidunderleg!!!
Det er noko som veit å sette seg i respekt sjølv om dei er små,hehe.
Ho blir buande hjå dåke skjønar eg:O))

TorAa sa...

Typisk kattunger - de krever virkelig plass - vi vet.
Den siste vi hadde og ga bort kalte vi Lilli (hun var enebarn og minst, så da ble det det). Slett ikke ulike den skjønne på bildene her. Forskjellen er vel at Lilli ikke har hale, Manx som hun er.
Ha en flott uke.

btw. Har vært med på mandagstema igjen - denne gang med mat og oppskrifter;-) Gale mannen. LOL.
Og flybilletter til 2-års dag i Tyskland er bestilt - og før det en uke i Provence og etter det en uke i Texas før seminar på båt mellom Oslo og København. Ferdig med jobb 23.45. Og enda får jeg tid til å blogge... Man får tid til det man vil, ikke sant?

Janne sa...

Herlig innlegg:) med ei skjønn og bestemt frøken:) Vi har 4 katter - minsten på 9 uker også kalt lille knerten begynner alt å bestemme over de andre:o)
Ha en fin tirsdag!
Klem fra Janne

Mia Folkmann sa...

Hvor er hun dejlig! Jeg er sikker på, at hun stortrives hos dig - og forhåbentlig bliver hun lidt mere "samarbejdsvenlig" med tiden?! Hmmmm ;-)

Silke sa...

Så herlig! Vi har også en katt som gjør stort sett som den selv vil. Så det du beskriver virker litt kjent ;)Og så flotte bilder du har tatt av den lille pelsballen =)

Line sa...

He he, liten kropp, stor personelgheit:o) Vi har hatt tre kattar i hus...men hannkatten har krevd så stor plass at begge hokattane har flykta frå gard og grunn:o( Den elsdte veit eg kvar er, men eg er redd for at den minste ikkje er meir, desverre...

karna sa...

Herlig kattebilder!
Kattene her har også litt navn etter situasjonen ,-)

Leckeres für Mensch und Katze - Goodies for a pleasant life sa...

I love this pussy cat :)

Deborah sa...

Hun er da bare, helt, helt vidunderlig!!!

Skønne, skønne fotos! Tak - fra mig der SAVNER min Garbo.

Linda sa...

Kjempesøt pus :) ..som tydeligvis har funnet seg meget godt tilrette hos deg, veldig bra!

Ingrid Andrea sa...

Herlige bilder av en vakker Frøken Pus!

Marianne sa...

Nusselig! Du tar noen fantastiske bilder!

RAV OG KRAT sa...

Nåååååååh, hvor er den sød ;-)