onsdag 26. oktober 2011

Fotokalender 2011 OKTOBER

Fotokalender_2011_logo_thumb[2][1]_thumb[2][1]Høsten har kommet for fullt her i min lille by! De siste dagene har vi nesten hatt sommertemperaturer med tørt og fint vær og alle de vakre høstfargene kommer virkelig til sin rett. Perfekt for å ta med seg kamera på tur og finne et passende motiv for Fotokalender 2011

OKTOBEROktober 2011 3

Bildet her er tatt med min mobil og det var etter at jeg hadde tatt dette bildet at jeg bestemte meg for å la jobb være jobb, at siste finish på oppussingen kunne vente (enda) en dag og virkelig ta meg en dag fri og bare nyte tilværelsene. Jeg dro rett hjem, hentet mitt speilreflekskamera og dro ut og fanget høsten. Det kommer nok flere bilder fra denne turen fremover…

Litt om Fotokalender 2011: Har du lyst til å være med på Fotokalender 2011, så er det kort fortalt en månedlig utfordring her på bloggen min. I slutten av hver måned lager jeg et innlegg slik som dette og der dere kan være med ved å vise et bilde fra måneden som ha gått. Bildet kan gjerne være typisk for hvordan måneden har vært der du bor sånn værmessig, eller om det har vært en spesiell begivenhet for dere.. Når året nærmer seg slutten vil jo hver og en av oss ha 12 bilder som vi kan lage våre egne fotokalendere av og gi bort som gaver til familie og venner om vi vil.. Bildet må være ditt eget eller du må ha tillatelse av den som har tatt det til å bruke det.




28 kommentarer:

Bjørn-Erik sa...

Noen dager er bare skapt for å la alt man "må gjøre" ligge og så gjøre det man aller helst vil. Håper du hadde en flott og innholdsrik tur :)

Petunia sa...

Turen var fantastisk!! Trengte den virkelig!!

Berit sa...

dette var eventyrlig Petunia !!

ja, noen ganger skal man la arbeid være arbeid.. for en ting er sikkert.. ingen stikker av med det!

håper formen er god ! ha en fin kveld

Ingeborg sa...

Hei, jeg hadde en slik tur i går. Bildene mine ser du her:

http://minkreativehverdag.blogspot.com/2011/10/for-en-flott-oktoberdag.html

Ingeborg sa...

Det gikk visst ikke så bra med den lenka. Hvis du vil kan du gå inn på bloggen min på vanlig måte:)

Inge sa...

Skønt billede af efteråret, jeg må have fundet nogle oktober billeder frem og lagt ud.. :-)

Koselig koselig sa...

Så fint bilde Petunia :)
Jeg er ikke med på utfordringen, men jeg har en personlig utfordring her hjemme (nei det er ikke å snekre sammen bloggen igjen hihi) men å lage fotobok etter turen til Finnmark. Må jo ha julegavebok og skrytebok til meg selv.

Kos deg kjære venn! klem

Anette sa...

Hvor er det et flot oktober billede. Jeg har fundet billeder frem forleden dag så jeg er allerede klar ;-)

Tina´s PicStory sa...

this old house looks so pretty under the tree :)

Ditte sa...

Hvor er det smukt! Spændende, hemmelighedsfuldt og eventyrligt :-)

Mathildes Eden sa...

Nydelig bilde! Nydelig sted! Godt å komme seg ut nå om høsten! Her er min oktoberside!

Sissel sa...

Utrolig fint bilde! Og utrolig bra kvalitet med tanke på at det er tatt med mobil.

Ha en fin dag!!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Så loselig sted, Petunia. Skikkelig høststemning. Ha flott ukeslutt ;:OD)

Malys krok sa...

Når været er så fint må en bare forlate det en holder på med og gå! Det er det beste! Bildet ditt er flott! Håper helsen og formen er bedre! -Margit-

ulla laiho sa...

Det är så vackert med den gamla, lilla byggnaden under det stora, stora trädet.

Anki sa...

Vi har också fått njuta av några vackra dagar. Gillar din bild, stugan är så fin.

garnkurven sa...

Kjempefint bilde, jeg må bli flinkere til å huske å ta med kameraet på tur...

Mona sa...

Det gäller att ta vara på dom vackra dagarna. Jättefin bild. Undrar vilka hemligheter det lilla huset ruvar på?

Bestemor Drillo sa...

Et vakkert oktoberbilde!
Turer er også viktig, man må enkelte ganger lade batteriene og la alt annet fare!
God søndagkveld! Klem fra bestemor!

Marias Teater sa...

Veldig flott oktoberbilde, Petunia. En god høstfølelse.

SigridfraEnget sa...

Et nydelig bilde!! Fornuftig å bare stikke ut og ta bilder

Leonora sa...

Det var en god idè du fikk der, og bildet er jo nydelig. Godt å kunne gjøre slikt innimellom, det er terapi :-)

Fies notiser sa...

Utrolig fint bilde, Petunia :-)
Skjønner at jeg må komme meg ut av hagen nå!
Klem :-)

Marita sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Marita sa...

Vakkert. Tenk at året snart har gått, bare to bilder igjen i kalenderen. Flott opplegg :)

Irene sa...

Nydelig! En må tillate seg å stoppe opp i blant for å få med seg noe en kan nyte i lang tid etterpå ... da tenker jeg det vi fanger på minnebrikkene våre!

Klem fra Irene

nr14 sa...

Utrolig flott motiv du har fått knipsa for oktober:)

Birgitta - foto CHIP sa...

Jag upptäckte att jag glömt lägga in ett septemberbidrag :)
Vad bra foto din mobil tar!