torsdag 6. oktober 2011

HIMMELSK # 53

4987378325_b77095bd20_b[1]Her kommer HIMMELSK for 53. gang! Det er bare til å hive seg med om du har et bilde av himmelen du gjerne vil dele med oss andre!

Fly lille fugl

Mitt bidrag denne gangen er et gammel bilde tatt i 2008 fra stuevinduet mitt. Dere husker det kanskje fra ABC logoen??? I dag har jeg lekt meg litt med effekter i picnik. Blant annen limt inn den fuglen der og skrevet inn et lite dikt som jeg synes passer til bildet. Det lille diktet skrev jeg en gang i tenårene og jeg hadde helt glemt det til en gammel venninne fra gymnastiden minnet meg på det. Tenk hun hadde tatt vare på det i alle disse årene!! Tusen takk Mari!!Logo himmelsk




43 kommentarer:

Hverdagslivet sa...

Vakkert vakkert, både bilde og ord!

Qehenne sa...

Så nydelig :-)

Wenche sa...

Nyydelig, rett og slett :0)

NatureFootstep sa...

fågeln sitter där som pricken över i´et. Så snyggt mot den himmlen. :)

Størstepia sa...

For et fantastisk bilde!
FOR en stemning og hvilke farger!
Nydelig!
Klem fra størstepia

TorAa sa...

Et helt vidunderlig foto.
BLINKSKUDD

Tina´s PicStory sa...

wonderful sky picture :)

4U2! sa...

Så vackert!

Randi's Tanker sa...

Bevare meg vel for et himmelsk bilde! Og nydelige ord. En fin måte å avslutte dagen på. Takk!

Irene sa...

Nydelig ... både tekst og bilde ... flott utført!

Ønsker deg en fin helg ... klemmer fra Irene

Magical Mystical Teacher sa...

This is a very dramatic photo, Petunia, with the bird (is it an eagle?) soaring into that gorgeous sky!

STARWATCH

Sky above, earth below,
Watch the stars begin to glow.

Earth below, sky above—
Watch the stars with me, my love!


© 2011 by Magical Mystical Teacher

Western Sunset

Ege sa...

Mange flotte bildebidrag her :) imponerende :)

Inge sa...

Wow.. det er et af de smukkeste billeder jeg har set længe. :-)

Malys krok sa...

Vakkert bilde du viser! Ordene i ditt lille dikt er fine og vakre de også!
Koselig innlegg!
Husker bildet fra ABC, ja.
-Margit-

Rimkogeren sa...

Himmelflugt - Fantastisk smukt.

Randi sa...

Utrolig stemningsfullt!! Elsker fargene, skulle gjerne ha sett mer av disse på himmelen nå;) Nydelig dikt også!!
Ha en fin helg!
Klem:)

naturglede/Randi Lind sa...

Noe så flott som det du viser i dag. Herlig med himmelske bilder. Her ser det ut til å bli litt mer blå himmel idag, og jeg gleder meg over det. Regn og rusk vasker liksom naturen, men sola er livgivende. Jeg får lete i bildene jeg tok i går kveld. DEt var en vakker solnedgang, men det er ikke alltid bildene mine greier å formidle skjønnheten da. Knakende god helg til deg :)

Linda sa...

Så vakkert!
Både ordene og bildet :)

Bekka sa...

WOW, for et bilde!! Litt av noen farger, og fuglen setter virkelig prikken over i'en her.
God helg!

Mandy Lou sa...

Dette bildet er bare råflott!

Erik "Semlan" sa...

En vacker bild som du förstärkt med fågelsiluetten. Snyggt. :-)
Fin text också.
Min himmel har lite samma färg. ;-)

SigridfraEnget sa...

Et fantastisk bilde du presenterer i dag!!
Ha en deilig fredag

Millemilla sa...

Vakkert, vakkert, vakkert! Både bilde og dikt!

Himmelsk helg ønskes deg!

Leonora sa...

Nydelig bilde og flott dikt! God helg til deg Petunia!

Marianne sa...

Takk for en herlig stemning, Petunia.
-Og for at du rigger igang en hel gjeng av himmelske deltakere! :)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!


En liten oppfordring til dere alle sammen: Ut på tur søndag. Blogger's Sunday Walk arrangeres hos meg:
http://viltogvakkert.blogspot.com/2011/10/watching-sky.html

Nydelig bilde Petunia, den fuglen e ikke så veldig liten , akkurat ;:OD)

Venke sa...

Nydelige farger og fint når en setter til et dikt som passer :) Vi er like gamle og dikt var veldig populært huseker jeg når vi var tenåringer. Har flere bøker liggende med samlede dikt, ikke mine egne, men tatt litt her og litt der. Kanskje på tide å finne de frem?

Øyvind sa...

Nydelig bilde og utrolig fin siluett! God helg! Mitt bidrag ble ikke særlig flott men det var ikke særlig flott ute heller. :)

Hakrilas sa...

Det var et kjempefint bilde! Ønsker deg en kjempefin fredag, og en riktig god og fin helg!:)

Pia sa...

Flot glødende himmel :-)

Siv sa...

Nydelig bilde og flotte ord !!!
Ønsker deg en hærlig helg
Klem fra Siv

Anki sa...

En fin dikt till en vacker bild.

Anette sa...

Årh hvor fantastisk smukt :) God weekend.

Elena sa...

Precioso blog!
Hata pronto!

RAV OG KRAT sa...

WOW! super flot billede. Rigtig god weekend til alle jer derude ;-)

Marie sa...

Verkeleg vakkert!

Ha ei fin og god helg :)

Petrine sa...

Så vakkert dikt. Talentfull den gangen også. Flott bilde.

Ønsker deg ei god helg. Står over Himmelsk denne gangen.

klem

- ma - sa...

Som alltid et flott bilde du viser! Talent for dikting har du også :)God helg!

Hanne Bente sa...

Flot billede:)
Knu Hanne Bente

Melusine sa...

Et veldig spennende bilde, Petunia, og fint dikt! Gøy å leke litt med effekter :)

Ha en fin lørdagskveld!

sigrid sa...

Så utruleg vakkert både bilete og tekst :-)
SÅ mange som er med på himmelsk, kjekt!

God helg klem

Ps: var blitt så skymt då vi kom til øya at dei bileta eg tok ikkje vart spesielt gode, men måtte berre dele denne opplevinga alikevel :-)
Viss det er fjusk bruke andre sitt bilete skal eg trekke det frå himmelsk, men har linka..

:) sa...

Vakkert bilde!

Stine sa...

Nydelig og fin tekst :) Nå må jeg ta meg sammen og huske på neste himmelsk!