torsdag 27. oktober 2011

HIMMELSK # 56

4987378325_b77095bd20_b[1]Tusen takk for alle de flotte bidragene forrige uke! 92 stykker var med og tatt i betraktning mitt fravær, er jeg veldig imponert over dere!! Slikt varmer!!

Varmer, det har også solen gjort over nesten hele landet denne uken og det skal bli spennende å se om det er flere enn meg som lot alt annet bare ligge og tok med seg kamera ut på fotojakt?? I begynnelsen av uken var det også et fantastisk nordlys som man visst kunne se langt nedover i Europa. Var det noen av dere som fikk fanget det gjennom linsen?? Jeg sov nok meg gjennom den natten, dessverre, men var oppe tre ganger natten etter – til ingen nytte. Pål Bentdal, en lokal hobbyfotograf her i Bergen, fikk virkelig tatt noen flotte bilder som han la ut HER. Se og nyt!!

Nå er det klart for HIMMLELSK # 56

Himmelsk # 56

Fantoft stavkirke er et flott motiv å fotografere. Jeg er så heldig å bo i nærheten og har vært der nede en del ganger bare for å nyte synet av denne flotte bygningen. De mørke treveggene mot en blå himmel omringet av høstfarget bøkeløv, er rett og slett magisk. Man glemmer helt at kirken faktisk ikke er så gammel. Den ble gjenreist etter en brann 1992 og stod ferdig i 1997. Logo himmelsk





Husk på FOTOKALENDER 2011! Oktober innlegget er lagt ut!!

45 kommentarer:

Inge sa...

Super godt billede, god komposition og smukke farver. :-)

RosMari sa...

Nydelig bilde og flott vinkel av stavkirken. Jeg har også et nært forhold til den... Klem fra Rosen

Randi's Tanker sa...

Fantoft stavkirke er vakker og fargene rundt den gjør dette til et himmelsk bilde!

Og ja; jeg har levert mitt bidrag.

Bjørn-Erik sa...

Flott kirke tatt fra en uvanlig vinkel :) Sånt liker jeg!

Marianne sa...

Fantastisk bilde, Petunia!
Veldig flott perspektiv!

TorAa sa...

Du har virkelig teft til å finne himmelske motiver. Såååå bra;-)

Anette sa...

Dejligt billede - du har virkelig øje for flotte og anderledes motiver.

Berit sa...

Nydelig høstbilde av ei flott kirke! Her har vi desverre verken stavkirker eller bøketrær- jeg får nøye meg med bildet ditt, og himmelen vår er tross alt den samme ;)

Ingeborg sa...

Så flott bilde! Perspektivet ditt er med på å gjøre bygningen enda mer erverdig.

Med kjæleik til livet sa...

så fint bilde ;)

nesten så eg fikk lyst på ein kirketur --- med kamera ;)

nyt helgen

monikaklemma

Helene sa...

Vakker Kirke! Jeg har vært i Heddal Stavkirke i Telemark - fasinerende byggemåte:o)

Ege sa...

Det er litt imponerende at de valgte å bygge kirken opp igjen i samme stil :)

4U2! sa...

Det var en vacker bild du visar!

Linda sa...

Nyyydelig bilde tatt fra en fin vinkel.
Er glad kirken ble bygget opp igjen :)

Petrine sa...

Nydelig foto med herlige haustfarger. Kirkebygg er flotte motiv.

Ønsker deg ei riktig fin helg.

klem

RAV OG KRAT sa...

Super flot motiv...taget fra en spændende vinkel ;-)

Marit sa...

Nydelig høstbilde, Petunia! Spennende og se kjente motiv fra nye vinkler!

Inger-M sa...

Vakre Fana kirke i varme høstfarger!

Størstepia sa...

Nydelig bilde du har der Petunia! Elsker slike gamle stavkirker, og spesielt mot den blå himmelen!

God helg!
Klem fra størstepia

Siv sa...

Utrulig vakkert bilde !!!
Ønsker deg en hærlig helg
Klem fra Siv

Mona sa...

Så vackert! Underbara färger och snygg komposition. Synd att du inte fick några bilder på norrskenet. Tittade på Pål Bentdals bilder. Vilket fantastiskt skådespel det måste ha varit!

Trish ~ ♥ ~ sa...

autumn in her full color

REJEN sa...

Smukt...;D God weekend..

Malys krok sa...

Vakkert bilde! Blir liksom en egen stemning når høstfargene er med!
Ønsker deg ei fin helg! -Margit-

Mandy Lou sa...

Flott vinkling på bildet og herlige farger og lys!
Ønsker deg ei fin helg!

Mary-Anne sa...

fantastisk flott bilde :D

Gemma Wiseman sa...

Such a lovely setting for that beautiful little church! Wonderful colours in this photo!

anjoe playhouse sa...

Du - eller en anden - har tidligere bragt billeder af denne stavkirke og fortalt om den. Jeg forstår godt at området må besøges ofte :-D
Hav en dejlig weekend, Petunia!

Rimkogeren sa...

Fantastisk billede. På min indre computerskærm ser jeg et bryllupsoptog på vej mod kirken. Alle i folkedragter og et par spillemænd spiler en munter march på deres violiner.

Lises hjertegleder sa...

Fantastisk flott !
God helg:)

NatureFootstep sa...

en oväntad syn där i skogen tycker jag. Fint fångat.

Øyvind sa...

Nydelig bilde og kontrast! Artig vinkel. :) Håper du får en fin helg.

Birgitta - foto CHIP sa...

Fantastiskt fint motiv - nordiskt exotiskt också tycker jag :)

Erik "Semlan" sa...

Vackert höstfoto på stavkyrkan. :-)
Du har hittat en fin vinkel som visar både hösten i skogsbacken och delar av kyrkan på ett mycket fint sätt.

Wenche sa...

Så fint perspektiv og fine farger i bildet ditt Petunia. Synes Fantoft Stavkirke er så flott, har vært der noen ganger, flott og historisk er den. :)

sigrid sa...

Så flott eit bilete.
Eg måtte låne-fotoapperatet svikta meg ...

God helg og takk for at du driv himmelsk :-)

Seraphina´s Phantasie sa...

A wonderful church and beautiful heavenly photos. Have a nice weekend.

Pia sa...

Et flot motiv. Kirken ligner et lille slot :-)

SigridfraEnget sa...

Et nydelig bilde av et flott bygg!

Laila -Karin sa...

Nydelig bilde av stavkirken.
Har godt mange turer der da jeg var ung. Bodde ganske så nært.
Ha en riktig fin helg

Melusine sa...

Det er en flott kirke, ja, og som du sier, lett å glemme at den faktisk ikke er så gammel.
Minner meg om at det er lenge siden jeg var der. Tror jeg må ta en tur, men det får bli en dag det er oppholdsvær :)

Mona sa...

17,8 grader i november låter ju inte riktigt klokt. Det är ju sommartemperatur. Ca 11 grader har min termometer visat. Underbar bild som visst skulle kunna vara tagen i Sherwoodskogen.

Mona sa...

17,8 grader i november låter ju inte riktigt klokt. Det är ju sommartemperatur. Ca 11 grader har min termometer visat. Underbar bild som visst skulle kunna vara tagen i Sherwoodskogen.

Mormor sa...

Søren, du hadde lukket før jeg rakk.
Men om du vil se bidraget mitt, så ligger det her:
http://www.starbear.no/mormor/2011/11/10/himmelsk-hos-petunia-min-nr-1/

karitaeskills sa...

Hej,
Fina bilder, Norge har så vacker natur. Min man har börjat jobba i Ålesund så jag glädjer mig att snart fota Norges natur.Måste öva lite norska ....
Mvh Karita.