torsdag 3. november 2011

HIMMELSK # 57

4987378325_b77095bd20_b[1]Vinteren lar vente på seg og det er ikke meg i mot. I dag har vi hatt 17,8 veldig varme grader her i Bergen og det er den høyeste temperaturen som er målt i november noen sinne. Vinteren kommer den, men om jeg får lov til å bestemme, kan vi vente til litt nærmere jul.. Det er himmelsk å få ha en slik fin høst som dette! Det gir glede og inspirasjon til å ta med seg kamera ut på tur!

HIMMELSK # 57Himmelsk # 57

Høstsolen står lavt på himmelen og kaster lange late skygger over skogbunnen. Det er ikke så ofte man her i Bergen kan få vasse slik i knust tørt bøkeløv. Denne skogen ligger tett inn på Fatoft stavkirke og jeg hver gang jeg går her, tenker jeg på Robin Hood og Sherwood skogen. Eventyrlig!!!Logo himmelsk




35 kommentarer:

Inge sa...

Ajjj hvor har I flot vejr, vi har også lunt november vejr, men tågen har ligget ret tæt i flere dage, sådan on and off.. Ingen flotte efterårsfarver mod blå himmel her i DK.. Din efterårs skov er skøn.

Størstepia sa...

Fantastisk flott og litt mystisk bilde. SKjønner godt hva du mener med Sherwoodskogen!

Her på østlandet er det også varmt, ikke SÅ varmt, men allikevel ikke novembertemperaturer. Passer meg ypperlig:-)
Jeg vil også ha snø og kulde, men litt nærmere jul:-)

HA en kos torsdag!
Klem fra størstepia

Linda sa...

Herlig vær vi har for tiden, la oss nyte det :)
Vakkert bilde du viser!

Petrine sa...

Hei Petunia ! Så vakkert bilde ! Så fint du har fanga denne eventyrlige stemninga. Ja, ein kan få mange fine eventyrlige tanker når ein går på stader som her.

God helg til deg:)

ps nydelig vær her på Sunnmøre også:)

Janne sa...

Nydelig bilde! Kan nesten kjenne den deilige solvarmen:)
Her i Kr.Sand har vi plask regn..
Ønsker deg en flott kveld!
Klem fra Janne

Malys krok sa...

Så vakkert i skogen din! Her må det være skjønt å gå, særlig når det er så fint vær. Deilig å drømme seg bort litt også! -Margit-

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Fin stemning med lav sol og vakre høstfarver, go' hælj!
I all hast mellom alle landingene ;:OD)

Helene sa...

Fantastisk flott lys i bildet ditt, Petunia! Vakkert:o)

Heleneklem

wenche`s hage/ hobby sa...

Så deilig det må være med en rusletur der :)
Nydelig høstvær på Averøy og,deilig:)

TorAa sa...

Så flott og herlig høstbilde.
Sannelig bedre i år i Bergen enn her i Viken. Og 15 C i november er ikke vanlig kost...

Men, nå reiser vi fra det hele!!!

Pia sa...

De temperaturer kan vi ikke hamle op med, selvom det er mildt i vejret. Det er så tåget, at man ikke kan tage et klart billede.
Der er flotte farver på dit skovbillede :-)

Irene sa...

Nydelig .... jeg skjønner at du får den følelsen! Her er det også mildt, men gråværet henger over oss. Jeg er egentlig glad så lenge snøen holder seg unna. Vinteren er lang nok som den er (sorry, skifolk). Ha en toppers helg!

Irene

Nanne sa...

Et herlig bilde, med høstens mystikk i stammene.
Ha en god helg.

Beate - http://mittkreativegen.blogspot.com/ sa...

Nydelig lysspill i bildet ditt :) God helg etterhvert! :)

♦ Beate ♦

Birgitta - foto CHIP sa...

Vacker plats för en höstpromenad :)

RAV OG KRAT sa...

Super flot...er spændt på hvad der viser sig på toppen. God weekend ;-)

Mandy Lou sa...

Så utrolig innbydende det så ut inni skogen der. Nydelige solstråler mellom trærne.

Ida sa...

Stilig skyggespill
og fine farger.
Flott fotografert.

Og ja, det er en behagelig temperatur ute. Det minner nesten mer om vår, enn høst...

God helg!

SigridfraEnget sa...

Et nydelig høstbilde! Lyset og skyggene gir en eventyraktig stemning der inne i skogen!

Mandelhjärta sa...

Ja, det var en flott skog! Og jeg forstår godt at det gir eventyrlige assosiasjoner! ;)
Ha en fin fredag og helg!

naturglede/Randi Lind sa...

Her fikk jeg fram eventyrtankene gitt! Nydelig med solskinn i høstskogen. Du har virkelig fanget øyeblikket. Vi har hatt masse tåke og regn denne uka, så det har blitt mye regntøy og gummistøvler på jobb. Fotografere har jeg ikke hatt tid til, så jeg måtte ta noen oktoberbilder i dag. God helg med en klem til deg :)

Marianne sa...

Vi har hatt en fantastisk mild og deilig høst! Bildet ditt er bare helt vidunderlig! Flott komonert!

Birgitte sa...

Et dejligt billed af skoven og så endda med sol;-)

Ingrid Andrea sa...

God helg til deg:) Stemningsfullt og flott bilde av vakker løvskog! Spennende skyggelinjer, fint lys.

Erik "Semlan" sa...

Du visar upp en fin skogsbacke i vackra höstfärger. :-)
Tror inte där gömmer sig några gifter i marken... det ser så fint ut. Men gifter är tyvärr fallet i marken i Vinterviken nära där jag bor.
Fast det kommer bara med i texten, bilderna visar något annat. ;-)
Trevlig helg!

Bente sa...

Jeg fikk lyst til å være med inn i denne skyggefulle,spennende skogen!
Herlig bilde.
ha en flott helg:))

anne-linn sa...

For et flott høstbilde!!! God helg til deg :)

sigrid sa...

Ja, er det ikkje flott vel :-)
Herleg med så varm november, sjølv om det hadde vore betre å fått 18 grader i sommar. Men betre seint enn aldri.

Vakkert bilete!

Ha fin helg!

Marit sa...

Nydelig skogsstemning!

Ønsker deg flere flotte høstdager!

Vanella sa...

Jeg prøvde å legge inn et bilde (77.), men gikk visst ikke rett fram. Har du muligheter for å fjerne det?

Vanella sa...

Så var plutselig bildet på plass. Alt i orden!

Mona sa...

Råkade visst lägga in min kommentar under förra veckans himmelsk. Här kommer den under rätt vecka:

17,8 grader i november låter ju inte riktigt klokt. Det är ju sommartemperatur. Ca 11 grader har min termometer visat. Underbar bild som visst skulle kunna vara tagen i Sherwoodskogen.

Leonora sa...

Heldige dere som har sol, her henger tåka lavt. Nydelig bilde du har tatt! Hehe, jeg ønsker meg litt snø jeg, rundt 5 minus og et tynnt teppe med hvit lys snø hadde vært greit :-) Alt blir så mye lysere og lettere da :-)

Melusine sa...

Ja, det er temmelig ekstremt med nesten 18 grader i november!
Flott bilde, Petunia, virkelig eventyraktig :)

Wenche sa...

Wooow, så flott det ar :0) Ha en fin uke :0)