torsdag 1. desember 2011

HIMMELSK # 61

4987378325_b77095bd20_b[1]Velkommen til enda et innlegg i fotoutfordingen “HIMMELSK”! Tusen takk for alle de fine bidragene forrige gang! Jeg lovde da at jeg skulle trekke ut en av dere som ville få en gave i posten fra meg før jul og det har jeg gjort! Jeg brukte nummerene dere fikk på linklisten og så skrev jeg  lapper med alle hundre deltakerne på og på lappen jeg trakk ut, stod det; Nummer 10!!! Hans HB, du er den heldige vinneren denne gangen! Gratulerer!! DSC_0035

Mitt bilde denne gangen tok jeg for få minutter siden fra sofakroken og ut gjennom stuevinduet!! Latskap kanskje, men været frister ikke akkurat til å ta noe kamera med seg ut. Vinduen uler rundt hushjørnet og regn og hagl pisker mot ruten. Til og med Jølle, som elsker å være ute, ba pent om å få lov til å gå inn litt tidligere i dag. Jeg lar bildet mitt denne gangen være et symbol på at advent nå offisielt er åpnet!!Logo himmelsk

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.



29 kommentarer:

Inge sa...

Smuk stjerne og pyt med vejret, det bliver flot igen. :-)

Gry sa...

Skulle ønske jeg kunne ta et slikt bilde fra sofakroken! Flott med det blå lyset og den gyldne stjernen.

Håper du klorer deg fast oppe på fjellet.

Helene sa...

Nydelig bilde!
..men hvor er linken til INLINKZ???

HansHB sa...

Jøss, - så overraskende! Hyggelig dette!! Liker bidraget ditt denne gangen. Et flott symbol på tida vi er inne i nå.
Jeg vil til varmere strøk og bidrar derfor med Sahara...
Ha en flott....vinterkveld...!

Rimkogeren sa...

stjernegodt stjerneskud :-)

Marianne sa...

Gratulerer til HansHB!
Og bildet ditt er jo bare herlig og stemningsfullt, Petunina!

naturglede/Randi Lind sa...

Så vakkert og stemningsfullt det ble med den stjernen din. Her lyser det også i vinduene nå. Jeg var litt sent ute,men på mandag var alt på plass. Alt? Neida, det som hører advent til da. Snart skal jeg henge på litt lys ute på trærne på terrassen og bittelite granne julepynt kommer nok fram etter hvert. Kos deg videre inne i det lune koselige huset ditt :)

Hakrilas sa...

Kjempefint himmelsk adventsbilde! Ønsker deg en kjempefin torsdags kveld!:)

NatureFootstep sa...

vilken vacker stjärna du har. :)

Wenche sa...

Så koselig bilde av adventstiden :0) Liker det jeg..
(stor og flott stjerne har du også..min sluknet etter å ha hengt oppe i ti min....grunnet brudd i ledning - så jeg må ut å skaffe ny ;0))

Mandy Lou sa...

Bildet ditt gir så fin førjulstemning! Stjerna lyser opp i blåtimen.

Irene sa...

Himmelsk bilde selv om du har tatt det fra innsiden av vindusruta! Det hender at jeg gjør det samme :) Stemningsfullt med lys i vinduet.

Ønsker deg en fin helg!

Irene

TorAa sa...

Ja, dette bildet er rett og slett flott...

Mona sa...

Stämningsfullt och vackert.

Ege sa...

Ja, det været.... hm, må bli eldre bilder..

Birgitta - foto CHIP sa...

Vilken snygg bild och färgerna i den :)

Leovi sa...

Very nice and a great star of the night sky reflection on the glass wet, delicious photo.

Størstepia sa...

Endelig er det desember og advent ja! Tok omtrent identisk bilde til ditt igår, med regn utenfor og storm... Ikke sånn veldig desember og julefølelse, men den kommer vel.
God fredag til deg:)
Klem fra størstepia

Catherine sa...

Fin julestjerne :)

Erik "Semlan" sa...

Du förmedlar en fin adventsstämning med ditt vackra foto. :-)
Antalet ljusa timmar är ganska kort just nu. ;-)

Leonora sa...

Hurra for Hans! :-) Lekkert bilde! Ja den herlige adventstiden kunne vært enda litt bedre hvis vi bare hadde hatt litt snø.. Her regner og blåser det og vi har akkurat det adventsværet jeg flyttet fra for mange år siden - Oslovær..Jeg vet jo at du ikke ønsker deg snø, men vinteren her på flatbygda blir liksom ikke den samme uten :-) God helg!

HansHB sa...

Hei igjen. Da har jeg sendt deg opplysninger til adressen (b...) som du skrev kommentaren til meg fra. Håper du fikk den. Ha ei flott helg!

Rimkogeren sa...

Tak for din tankevækkende kommentar og god weekend :-)

Malys krok sa...

Fint å se når stjernen er kommet på plass! Det skaper stemning! -Margit-

qehenne sa...

Hører rykter om at regn,er gått ver til snø i Bergen idag. Nydelig adventsbilde du hadde her.
Ha en trivelig helg ^^

RAV OG KRAT sa...

Sikke en smuk lysende stjerne ;-)
KLEM

sigrid sa...

Vakkert!

God helg :-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Vi har samme stjerne i vinduet, Petunia. Jeg får jammen ta bilde og vise den til uka!
Ellers så gikk praten mellom ToAa og meg livlig i gå kveld, og du ble nevnt!
Så vet du det!
Ha ei riktig flott uke ;:OD)

Melusine sa...

Hehe, latskap eller ikke - resultatet ble uansett bra! Koselig å sitte inne og høre på været som herjer utenfor, og med lys i stjernen blir det ekstra fint :)

Gratulerer til vinnerern Hans HB!