torsdag 8. desember 2011

HIMMELSK # 62

4987378325_b77095bd20_b[1]Det er mye man kan si om førjulstiden, men akkurat himmelsk er den ikke.. Til det er det vel for mye kav og stress. Slik føler i alle fall jeg det. Hvert år tenker jeg har i år, da skal jeg være tidlig ute med alt. Tenk å få alle innkjøp unna før shoppinghysteriet starter…. Men selv om jeg lider av butikkforbi, så klarer jeg aldri å somle meg til å komme i gang… Man lærer aldri!! Men selv om pulsen er høy og stresshormonene spiller pingpong i kroppen, har jeg tid til HIMMELSK!!!DSC_0018

Vinteren kom til Bergen denne uken. Snøen lavet ned og la seg som et teppe over landskapet. Joda, jeg innrømmer at det er vakkert,men det er heldigvis ikke pålagt å dra frem skiene og dra til fjells for det… Mine gamle Patrick ski ble dessuten kastet i sommer under en opprydning i garasjen, så jeg kunne bli hjemme med god samvittighet selv om solen skinte og himmelen var blå!!!Logo himmelsk

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.




29 kommentarer:

Marianne sa...

Herlig julestemnig, Petunia!
Fantastisk vakkert bilde!

HansHB sa...

Nydelig bilde. Melisdryss gjør noe med landskapet!
Takker for premien. Den kom i dag og blir en varm venn med på fototur!
Ønsker deg en fin kveld!

TorAa sa...

Bare helt vakkert

Ege sa...

Nydelig bilde :) Men jeg følger ikke helt med, hvor i Bergen er dette egentlig?

Catherine sa...

Veldig fint vinterbillede Petunia, ja her har vi regn og atter regn med plusgrader her i kveld. Håper vi også kan få snø til jul :)

Birgitte sa...

Et meget dejligt billede, sne lyser op og gør det så flot.

Bekka sa...

Vakker vinterstemning, snøen gjør alt så lyst og koselig :)

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Fantastisk bilde!!
Julekort vakkert c",)

Klem Anna

Berit sa...

Tenk; mer snø i Bergen enn i Østerdalen- noe har visst kommet litt ut av balanse?! Supert bilde- gleder meg til det blir sånn her også ;o)

NatureFootstep sa...

vackert landskap och himmlen är perfekt. :)

Asbjørg sa...

For en utsikt og for en vinterstemning i bildet!

Malys krok sa...

Merkelig dette med hvor snøen legger seg , her er det nesten ingenting! Ser vakkert ut hos deg! -Margit-

Petrine sa...

Hei, Petunia :) Nydelig vinterbilde av Bergen !

Her er det full fres med det nye familiemedlemmet. Han er berre så skjønn og flink. Det er litt travelt, men fryktelig kjekt !

Stor klem frå meg. Og du kjem deg heilt sikkert i mål til Jul du også!

Anki sa...

Vintern är så vacker i din bild. Vi kanske får snö i natt.

Wenche sa...

KJenner følelsen så godt Irene som så mange andre med oss sikkert...så flink du er som holder det gående her tross kaosituasjonen i førjulsstria...fint bilde...og nå tror jeg at jeg kjenner meg igjen i hvor du bor også...synes nemlig jeg ser bror min sitt hus der nede ..et sted...hehe.;0) Ha en riktig God Helg ! :0)

Bjørn-Erik sa...

Et flott vinterlandskap :)

Mona sa...

Underbart vinterlandskap och himlen är väldigt vacker.

Rejen sa...

Smukt...;D

Siv sa...

Nydelig !!!
Vi har endelig fått vinterstemning her nord og. Selv om vi ikke kan skryte på oss mye snø.
Ønsker deg en hærlig og stressfri førjuls helg
Klem fra Siv :)

Monica sa...

Flott førjulsstemning i dette vakre hvitkledde bildet!

Ingrid Andrea sa...

Åh for et vakkert vinterlandskap!
Riktig god helg:)

Mandy Lou sa...

Et kjempeflott bilde!

Erik "Semlan" sa...

Vilken julidyll.
Perfekt med snön, julstämning i Bergen :-)
Fantastiskt foto du bjuder på.

Turid sa...

Nydelig Petunia!

Helgeklem fra meg;)

Cecilia Artista sa...

Vacker vinterbild från Bergen!

Inger-M sa...

Vakre og kalde Bergen!

Irene sa...

Vakkert vinterbilde. Nå er "hvit jul" i boks dersom det ikke blir for mye mildvær og regn!

God helg!

Laila -Karin sa...

Vakkert vinterbilde.
Har vært en veldig varierende uke dette, ikke så mye snø igjen
her på Bønes.
Ha en fin helg

Ege sa...

Du er nominert her: http://www.egedenne.com/2011/12/og-de-nominerte-er.html