torsdag 15. desember 2011

HIMMELSK # 63

4987378325_b77095bd20_b[1]Vi går inn i den mørkeste uken i hele året. Neste uke snur solen og vi går lysere tider i møte. Det er jammen bra at desember, er en måned vi elsker å pynte med lys både ute og inne. Vanligvis her på Himmelsk, så kan hver og en bestemme hvilket motiv de vil ha med - bare det har med en flik av himmelen. Men til neste uke, vil jeg komme med en liten oppfordring; Ta bilder av julegater, pyntede trær i hagen eller annen lysdekorasjoner!! Men det trenger ikke nødvendigvis være noe med julen. Det kan for eksempel være noe annet som får det til å lyse litt opp for oss her i vintermørke..   Dette blir himmelsk posten 22. desember, den dagen solen snur, og vi kan la det være en liten hyllest til solen og tiden vi går i møte!!!Himmelsk 63

Ikke glem småfuglene da!! Selv om vinteren kanskje er mildere enn vanlig, trenger de hjelp av oss til å få i seg det de trenger av næring hver dag.

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.Logo himmelsk




23 kommentarer:

Petunia sa...

Ja, jeg poster tidlig i dag, men som kanskje mange med meg, så er det litt juletravelt her for tiden;)
Han en fin torsdagskveld!!!

HansHB sa...

Å ja, travelt og glad du var tidlig ute. Ser jeg ble først denne gangen. Setter pris på dette initiativet du tar!

Nydelig blåmeise! Ønsker deg en flott og rolig kveld!

Inger-M sa...

Så fint bilde av en søt liten fugl! Ha en fin kveld og helg!

Sivinden sa...

Nydelig liten blåmeis. Koselig å mate fuglene:)

MissMette sa...

Hei Petunia :)
- ja jeg merker det at det er på det mørkeste for tiden... godt at sola snart snur og det blir lysere :) Jeg har og er ikke i form for tiden, og siste innlegget mitt var forige fredag... Har ikke energi til å blogge for tiden, så jeg repostet det siste innlegget mitt ღ håper det går greit :) Ønsker deg en fin helg som kommer, klem fra Mette

Wenche sa...

Så nydelig bilde av fuglen. Tusen takk for at du holder Himmelsk igang i disse travle juletider hvor formen ikke er på topp. Ønsker deg en rolig og fin uke fremover :0), og en fin Torsdagskveld.

Linda sa...

Hei!
Gleder meg til solen snur, vi går sakte men sikkert mot lysere tider :-)
Her fores både kjøttmeisen og andre pip-piper med god mat ;)
Fint bilde du viser!
Klem fra Linda

Med kjæleik til livet sa...

pip pip ....

dette var da ein søte liten pip pipp...

nyt dagene fram til jul ..

monikaklemma

Elisabeth sa...

Du fått med en gullig liten blåmes! Vackert!

RosMari sa...

Ja, det er på den mørkeste tiden ute, men inne i Pepperkakebyen i Bergen er det koselig... Klem fra Rosen

Torunn sa...

Kjempesøtt bilde :) I like!

Irene sa...

Bare hyggelig at du er tidlige ute .... for det passet fint å henge meg på akkurat nå! Selv er jeg sent ute med det meste. Et kurs har tatt omtrent all energi i 2 hele uker. Så nå må jeg spurte for å komme i mål!

Ha en fin førjulshelg! Klem fra Irene

PS! Liker ideen for neste himmelsk - jeg blir med!

NatureFootstep sa...

en sådan söt liten blåmes. :)

Gemma Wiseman sa...

Such a cute little wren bending forward as if curious about what you are doing!

Mokomoko sa...

Flott fuglebilde, ja vi forer fuglene jevnlig nå!

Malys krok sa...

Blåmeisen er en søt liten en! Flott bilde! Ja, travle tider nå! -Margit-

4U2 sa...

Ja, mycket man skall/vill hinna med i dessa juletider :)
(Hoppas få se dig hos mig på fredag - fredag temat i morgon, du har väl sett min utmaning?)

TorAa sa...

Småfuglene blir ikke glemt;-)
Før jeg leste ditt innlegg hadde jeg bestemt med. Så nå kan du lure:-)

Leonora sa...

Så søt liten pipp, ser ut som han hører etter hva du sier til ham :-) Her laver snøen ned :-)))))) God helg til deg!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!


Om ikke det er så mye nnet å glede seg over når man titter opp, er i alle fall de skjønne småfuglene der og gir oss litt glede i hverdagen.
Nydelig kjøttmeis!

Ha go' adventshælj ;:OD)

SigridfraEnget sa...

En riktig søt blåmeis!
Og utfordringen for neste uke får vi vel ta på strak arm :-)

Berit sa...

Som alltid liker jeg fuglebildene dine kjempegodt! Takk for titten, og takk for at du orker å holde HIMMELSK i gang, uke etter uke! Nyt de siste førjulsdagene ;o)

Anki sa...

Nydelig bilde! Heldig du er som får besøk av slik sjarmør. Her er maten på plass men den henger nærmest urørt. Skal henge ut litt mere godiser og krysse fingrene.
Lenge siden jeg har vært med på himmelsk men idag lekte jeg meg med time for time serie.
Flink du er som fortsatt administrerer det her!
Ha ei fin uke. Klem :)