torsdag 22. desember 2011

HIMMELSK # 64

4987378325_b77095bd20_b[1]Bittelille julaften og roen har faktisk senkes seg i heimen her. Vi er langt fra ferdige, men de verste tingene er unnagjorte og i morgen skal vi bare handle inn litt mat for helgen og rydde huset! Nå er jeg klar for jul!! Jeg håper også at alle dere er i rute og har tid til å være med på Himmelsk # 64!

Solen har nå snudd! Det gjorde den i morges og hver dag fremover nå, vil bli litt lysere! I forrige ukes Himmelsk, la jeg ut en liten oppfordring om å vise frem bilder med motiver som lyser opp i mørketiden. Gjerne julekort motiver eller noe annet som får vinterens mørkeste måned til å virke litt mer trivelig.

DSC_0036Mine to første bilder og fra Bergen sentrum. Det første er fra Lille Lungegårdsvann der alle trærne rundt vannet er pyntet med lys. Ute i selve vannet er det plassert en liten flåte med et jultre! Det er skikkelig stemningsfullt å spasere rundt vannet på en skikkelig forblåst og kald desemberkveld.DSC_0048

Mitt andre bilde er fra Strandgaten der de store stjernene er et velkjent skue i førjulstiden. Selv uten snø og nisser synes jeg de gir en fin julestemning og lyser vrikelig opp i mørketiden!

Julekort 2011 1Det siste bildet har egentlig ikke noe med julen å gjøre, men jeg har valgt å ta det med som en hyllest til solen og fordi jeg synes blåfargen i det er litt “julete”! Skulpturen heter ”Sol” og du kan lese mer om den ”HER”!

Med dette siste bildet ønsker jeg dere alle en himmelsk fin jul!

Himmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.Logo himmelsk




28 kommentarer:

Tina´s PicStory sa...

thanks for hosting and have a great weekend ♥

Gry sa...

Så flott by du har vært å tatt bilder i! Jeg var i sentrum på tirsdag men det var så surt, kaldt og grått at det fristet ikke til å feste på "rullen"

Ha en riktig fin jul!

NatureFootstep sa...

sol gillar jag så den blir min favorit.
Får önska dig en God Jul. :)

Linda sa...

Flotte bilder av vår vakre by!
Jeg har tatt meg den frihet å tolke utfordringen din litt annerledes, håper dette er greit ;)
Ønsker deg en god jul! :)

Sommertid sa...

Ja, fine bilder du viser frem i julestas !

Ønsker deg og dine en riktig God Jul !



Har dessverre falt av lasset på Himmelsk, sånn er det når man ikke lenger har kamera som duger til å ta bra nok bilder lengre...ønske seg nytt kamera til jul...kanskje

Naturfotograf sa...

Ønsker deg og dine en RIKTIG GOD JUL!

Gemma Wiseman sa...

These Christmas lights are wonderful! Such a bright and beautiful streetscape!

HansHB sa...

Kjempeflotte adventsbilder du legger ut!
Ei riktig god jul til deg og dine!
Ønsker deg også et flott nytt fotoår! Lover at jeg skal titte innom for inspirasjon!

Cecilia Artista sa...

Vackra kvällsbilder från Bergen!
Hoppas du får en riktigt trevlig Jul!

Mona sa...

Stjärnorna som hänger över Strandgatan är jättefina. Favoritbilden är den sista med solen och den underbart blåa himlen. Önskar dig en riktigt God Jul!

Inge sa...

Meget smukke billeder Petunia, og en rigtig glædelig jul til dig og dine.

TorAa sa...

Hei på deg,
riktig flotte bilder nok en gang.

Takk for de fotogaver du har delt gjennom året.
Ønsker deg og dine en riktig god jul
Tor

Leonora sa...

Nydelige bilder Petunia! Jeg er ikke med denne gangen, men må jo allikevel innom deg for å ønske deg og dine en riktig God Jul!

Størstepia sa...

En riktig god jul til deg også!
FLotte bilder som vanlig her, likte veldig godt det siste:-)!

Klem fra størstepia

Wenche sa...

Good Juul Petunia, sitter med en Pc som ikke er så villig til noe annet enn å skrive kommentarer så da får jeg foreløpig ikke vært med her...men jeg kommer etter ;0)Takk for alle Himmelsk du har hatt :0)

Monica o Jacob sa...

Fina bilder.
HA en riktigt GOD JUL;-)))

naturglede/Randi Lind sa...

Hei på deg! Ser du er fint i rute! Her har det gått litt tregt, men nå er jeg i farten igjen. Fikk meg en skikkelig forkjølelse som ødela litt kan man si.I dag skal jeg som deg, ut og kjøpe litt ferskvarer. Juletreet står på foten sin i stua og venter på pynt og så var det vasken da. Gleder meg til i morgen. Dagen skal feires sammen med barn, barnebarn og familie ellers. Ønsker deg en flotters julehøytid med kos og hygge. Juleklem oversendes herved :)

Rejen sa...

Smukke billeder, dejligt med ekstra lys i denne mørke tid...En glædelig jul til dig og din familie...Klem..;-)

Mormor sa...

Takk for at du tar deg bryet med å lage denne fotoutfordringen,
Gledelig jul og et flott nytt år, ønskes deg.

Ingvill sa...

Nydelige bilder du viser:O) Og flott at du holder på med disse fotoutfordringene, det er veldig morro. Da ønsker jeg deg og dine en fantastisk flott jul, juleklemmer:O)

Erik "Semlan" sa...

Vilka fina bilder från Bergen. :-)
Verkligen flotta kvällsfoton!
Du får ha en riktigt god jul!
Ta hand om dina nära och kära. :-)

Millemilla sa...

God jul!!!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Stikker bare innom for å ønske deg god jul. Jeg har vært litt sløv med det himmelske i det siste, men plutselig er jeg tilbake:)

Turid sa...

Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul Petunia!

Juleklem;)

Ida sa...

Magisk stemning...
Vakkert!

God jul ønskes deg og dine!
Kos dere og ha fine juledager.
KLEM.

Venke sa...

God jul til deg. Nydelige julebilder du har tatt denne gangen :-)

Med kjæleik til livet sa...

koselige bilder

god jul til store og små i julehuset ditt ...


monikajuleklemma

ege denne sa...

Ønsker deg en riktig god jul :)