torsdag 5. januar 2012

HIMMELSK # 66

4987378325_b77095bd20_b[1]God ettermiddag og velkommen til en ny “himmelsk” tordag!! Jeg poster tidlig i kveld for jeg har lovet minstemann å lese med han til mattetentamen i morgen og da er jo alt annet som kan ta fokuset bort fra det, ikke av det gode…          

Vinteren har (heldigvis) latt vente på seg her i Bergen. Bortsett fra noen dager med snø før jul, har det vært barmark og regn. Ikke det at jeg er så lei meg for det, men akkurat i skrivende stund, så snør det lett.. Det skal bli spennende (les skremmende) å se hva vi våkner opp til i morgen tidlig.

En god helg ønskes alleSmilefjes

Himmelsk 10

Bar mark og melisdryss på fjelltoppene! Det er slik jeg kan like vinterenSmilefjes som blunkerLogo himmelskHimmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.




33 kommentarer:

Mormor sa...

Lekkert. Nesten så man kan bli glad i vinteren.
Ha en hyggelig kveld.

Petrine sa...

Ønsker deg eit riktig Godt Nytt År, Petunia ! Vinterværet på bildet ditt er akkurat slik eg vil ha det. Her ligg no faktisk eit fin lite lag med snø som kom i går, men det er dessverre litt glatt under. Blir ingen bilde på meg denne gangen heller, men eg samler opp og skal komme tilbake om ikkje så lenge. I mellomtida suser eg innom dei andre bidraga !

Lykke til med forberedelsane til tentamen. Det er godt å ha ei Mamma som engasjerer seg. Det får ein igjen for seinare :)

Ønsker deg ei riktig god helg når det kjem:)

GAWO sa...

Sånne bilder er helt himmelske etter min mening. For ikke å snakke om å stå der midt i den vakre naturen selv. Vinter med bar mark her og snø i fjellet er nett hva jeg har ønsket meg. Et melisdryss med snø i dag er mer enn nok. Det for holde i massevis om det absolutt skal snø.

HansHB sa...

Godt nytt år til deg! Passer utmerket at du poster tidlig i kveld!
Nydelig bilde du legger ut!
Ønsker deg en flott torsdagskveld!

Naturfotograf sa...

Nydelig.
Godt Nyttår:)

Ha en fin kveld:)

Hakrilas sa...

Ønsker deg et riktig godt nytt år!:) Sønnen din må ha lykke til med tentamen!:)

Ønsker deg en kjempefin ettermiddag!:)

berit.. sa...

Godt Nytt År !

et vakkert landskap du viser bilde av..

hell og lykke med tentamen for minstemann ! har ei selv som leser på spreng her til 4 prøver neste uke : )

sigrid sa...

Godt nytt år!
Flott bilete :-)
Takk at du fortsatt samlar oss ;-)

Bente sa...

Som alltid et nydelig bilde hos deg! Ønsker faktisk litt snø, vi har helst vind og surt vær.
Snøen er så ren og hvit, blir i godt humør når jeg går tur i snøen.
Ha en fin kveld med matteforberedelser :)

Tina´s PicStory sa...

wonderful skies all over! thanks for hosting :)

Koselig koselig sa...

Jeg er himmelsk lat og har ligget i sofaen i ettermiddag og schlaffet med deilig te.

Ha en fin kveld Petunia :)

Qehenne sa...

Et riktig godt nyttår. Gleder meg til å se flere koselig innlegg og bilder gjenom det nye året hos deg.

Anne sa...

Godt Nyttår kjære venn, tia flyr og jammen er hele julesulamitten over og vi er godt inn i det nye året.
Håper av hele mitt hjerte at du har gode dager og at livet leker :-)

Nyttårsklem.

Cecilia Artista sa...

Vacker bild med snön på toppen av berget!
Gott Nytt År önskar jag dig också!

Mandy Lou sa...

For et flott bilde, Petunia! Koselig at du fortsetter med Himmelsk i det nye året også.
Ønsker deg et riktig godt 2012!

Birgitte sa...

Et rigtig dejligt billede, jeg elsker også synet af de fine bjerge med sne på og græs man kan gå på:-)

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Godt nytt år! Likandes utsikt, det der ja! Blir så flott med slike flyktige tåkeskyer som dumper ned i landskapet.

RAV OG KRAT sa...

Smukt billede...en dejlig weekend til dig/jer.
KLEM

Inger-M sa...

Kjempefint skoddebilde! Skodde skaper en helt spesiell stemning i bilder.

Anki sa...

Så vackert det ser ut med lite snö på fjället och dimman som svävar nedanför.

lise sa...

Nydelig bilde!

I dag har jeg testet piggskoene mine, og nå er jeg ikke redd glatten lenger.

Lykke til på yngstemanns tentamen i morgen!

ege denne sa...

Godt nytt år :)

Rejen sa...

Det er fint vintervejr..smukt billede..God weekend til dig..;-D

naturglede/Randi Lind sa...

Nydelig bilde. Melisdryss er vakkert.Det håpet jeg på i går,men jeg nei det er grønt fortsatt. Men nå er det fint å gå i skogen. Det føles som vår allerede og vinteren får da ikke blitt så lang om den kommer. Jeg liker vinter når snøen ligger omkring husene, det er flott skiføre og veiene er ferdig måkt. Men her blir det som regel tåke, glatt og mildvær så fort det har blitt hvitt. Men sånn er det, man får nyte det som kommer utover uansett. Ønsker deg fine dager i januar. Håper matteprøven går fint. Klem og god helg:)

Linda sa...

Nydelig bilde!
Helt enig med deg - dette er en vinter jeg liker. Og heldigvis ble det ikke noe særlig snøfall i går kveld :)
Jeg står over denne runden. PC'en min fikk seg en trøkk under tordenværet tidligere i uken, nå bruker jeg mini-PC'en min. Datasønn kommer innom i dag, er visst enkelt å ordne. :)
Ønsker deg en fin helg! Og lykke til med mattepugging :)

NatureFootstep sa...

great sky over that mountain.

lol. skriver engelska. :) Fin himmel över härlig natur. :)

Leonora sa...

På an igjen :-) Godt Nytt år Petunia!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!


Nydelig vinterbilde, Petunia. Helt annerleses enn her på sørøstlandet!

Jeg har en invitasjon til Blogger's Sunday Walk.
Håper så mange som mulig kan komme seg ut søndag. Gå av julekiloene rett og slett!

Beste hilsen Bjørg Nina

nr14 sa...

Godt nyttår:) Flotte bidrag som alltid her hos deg. Skal nok putte innpå noen bilder etterhvert men rekker det ikke denne uka. Må nemlig bli god-venn med nytt kamera:))

God helg til deg:)

SigridfraEnget sa...

Det har vært en snøfattig vinter så langt, selv om vi nå har fått noen få cm med snø. Til uka er det meldt regn...
Fint bilde.

Pia sa...

Hvor er det bare flot, både landskabet og billedet :-)

Melusine sa...

Det har ikke vært mye vinter, nei, og kanskje like greit. Hadde snøen kommet og lagt seg ville jeg ønsket den velkommen, men is og slaps klarer jeg meg uten!

Bildet du viser er superflott!

NatureFootstep sa...

textfonten du gillar heter
Tempus Sans ITC :)