torsdag 19. januar 2012

HIMMELSK # 68

4987378325_b77095bd20_b[1]Torsdag igjen! Vi er over halvveis i januar og det ser ut som også tiden skynder seg mot vår og varme!! Ja, ikke la meg stoppe den! Denne uken har vi hatt all slags vær. Regn og vind i begynnelsen. I går så vi faktisk tørr asfalt og la man godviljen til, kunne man kjenne et snev av vår i luften.. Det tok brått slutt i dag da vi våknet til sludd og snø! Derimot skal jeg heller tåle det når vi liksom er på rett side av vinteren!!

Himmelsk # 68

3Det er flere fordeler med å ha Jølle på tur. Bortsett fra at det alltid er kjekt med en som alltid er klart for å følge deg hvor hen du måtte gå, er en hund med de sansene de har, utrolig flink til å oppdage ting som vi mennesker bare ville ha gått forbi.. Ser du hva Jølle oppdaget???

4Høyt oppe i en gammel gran, satt det en kattugle og sov lørdag morgen. Da vi nærmet oss treet så jeg Jølle hadde teften av noe og jeg begynte jo å glane i tretoppene jeg også og der lent inntil stammen, satt det en morgentrøtt ugle som ikke var helt klar for bli oppdaget. Jeg fikk tatt et par bilder før den bakset grettent med vingene og forsvant innover i skogen. It made my day!!!!

Logo himmelskHimmelsk bygger på det engelske konseptet Sky Watch Friday. Det er den amerikanske bloggeren DOT, som startet opp det hele i 2007.




46 kommentarer:

Wenche sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
TurboLotte sa...

JØsses!! Ikke dårlig å få øye på den ugla?!
Stilige bilder.
jeg er tidlig ute som vanlig. Men ser at vi ikke kan linke før i ni tiden. Jaja. Heheh.

Wenche sa...

Gode Jølle, han har snuta på rett sted :0) Hubro jo :0) Flott fanget :0) Tusen takk for HImmelsk denne gang også Petunia :0)

ege denne sa...

Veldig bra :) Og fine bilder :)

Petunia sa...

Det er ordnet nå! Jeg glemte å fikse på klokkeslettet da jeg laget linkmuligheten;)

Mandelhjärta sa...

Fantastisk å få øye på uggla på dagtid! Fine bilder! :)
Passer på å ønske deg en herlig helg!

Qehenne sa...

Stilig at du klarte å få øye på ugla. Den gikk nesten i ett med treet.
Ha en god kveld videre :-)

Monica o Jacob sa...

Vilken härlig bild, visst är dom fina ugglorna.
Ha en skön helg;-)))))

Rimkogeren sa...

Bingo - Jeg har fundet uglen :-)

Mormor sa...

Forstår godt at den gjorde dagen fin. Flinke Jølle.
Og flinke du.
Takk for at du holder i gang.

Inger-M sa...

En kattugle? Så spennende å få se den! Flotte bilder av den!
God helg :-)

Anne-Berit sa...

Skal si du var heldig med den.Flinke Jølle som fortalte mor at her var det et flott motiv oppi treet:)

Bente sa...

Stilig! Flott å ha hund med på tur ja, da kan en oppdage mye i naturen :)

Laura sa...

such a lovely owl hidden there...amazing that you saw it! I must share your image with my daughters, the adore owls!

Madame sa...

Hvor er det spændende, at du har set en ugle! Fine billeder :-)
Ha' en dejlig weekend!

Bare lille elin sa...

Jøss så bra! Godt du fikk bilde av den. :-)

Laila -Karin sa...

Ikke værst.
Så spennende fugler er det ikke her.
Ønsker deg en fin helg

Lises hjertegleder sa...

Tenk å finne ugle da, kjempe fint bilde;)

HansHB sa...

Flott vinkel på bildene i dag!
Hektisk hos meg, men må jo ha med meg Himmelsk!

Helene sa...

Et skikkelig blinkskudd du har idag, Petunia!

Heleneklem

Ida sa...

Man oppdager mye når man er ute på tur og har en ekstra snute med seg, ja. Ikke verst av Jølle å få ferten av denne. Den var godt kamuflert. Kan du høre ugler som uler i nabolaget nattestid, eller?

Linda sa...

Ja, fin vinter vi har hatt så langt, håper det varer uten de store snømengdene :)

Flinke Jølle som gjorde deg oppmerksom på uglen, knallfint bilde!

Inge sa...

Bravo Jølle.. godt han var med, jeg har aldrig opdaget ugler ude i naturen.

RAV OG KRAT sa...

Hvor er den sød...og godt gemt af vejen. Det er sjældent man bemærker dem...godt skudt ;-)

Catherine sa...

Det er de små øjeblikke der gøres vores dag så meget bedre :) God helg

sigrid sa...

Så stilig!


God helg :-)

NatureFootstep sa...

så roligt att se en uggla. .)

Med kjæleik til livet sa...

ka stilig bilde ;)

eg digger ugler

monikaklemma

Bøllemamma sa...

Ugle langt oppi treet, det var sjeldent syn og flott bilde!

Hakrilas sa...

Det var ikke verst! Kjempebra fanget! Ønsker deg en kjempefin fredag, og en riktig god og fin helg!:)

Rejen sa...

Det var godt gjort af Jølle og godt du havde kamera med...God weekend..;-D

Grete sa...

Den så noget trøtt ut ja :D god helg til deg og Jølle

Unn sa...

Flotte bilder Petunia! Ugla er jo nesten umulig å se...Jeg beklager at jeg oppdaget for sent at tema var Fugler...Men men, blomsten er jo himmelsk blå, da så...

Klem fra Unn :)

naturglede/Randi Lind sa...

Så heldig du var!!!! Jeg ser etter uglene når jeg er i skogen, så jeg nesten får vondt i nakken. Men stort sett er det bare hakkespetter, grankorsnebb og ekorn jeg oppdager. For noen år siden krasjet en bitteliten spurvugle i mitt stuevindu. Den fikk jeg både se på,ta bilder av og holde lenge i hånden før den fløy sin vei. En magisk opplevelse.God helg til deg :)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

For en opplevelse! Herlige bilder.

God helg

annemarie sa...

Stilig bilde. Det er sjelden man får se kattugler så dette var litt av et scoop. GOd helg!

Størstepia sa...

Så utrolig kult å oppdage en ugle!
Herlige bilder på en fredag!
God helg, klem fra størstepia

Siv sa...

Ohhhh så flott den er.
Utrulig gøy det måtte ha vært å få øye på ugla !!
Du må ha ei hærlig helg
Klem fra Siv

Irene sa...

Jøss, så heldig du var som fikk se og ikke minst tatt bilde av ugla! Så kjekt å ha en så observant turkamerat!

God helg til dere begge!

Ireneklem

Mariane sa...

Øjjjj hvor flot "fanget", Petunia.. superb billeder

Erik Semlan sa...

Tänk att du fångade ugglan på bild.
Stiligt! :-)
Ugglor är ju så skygga, verkligen inte så vanligt att se dem på fotografier.
Flotta bilder, kul att se.

SigridfraEnget sa...

Såå stilig! Det er ikke hverdagskost å få tatt bilde av de der...

Hagemor sa...

Så fantastisk observert!!

berit.. sa...

blinkskudd ! har aldri opplevd en ugle IRL : )

ha en fin helg

Melusine sa...

Spennende oppdagelser!

Mandy Lou sa...

Gosh, så spennende og artig å få se en sovende ugle! Og så takket være Jølle. Fantastisk blinkskudd!