torsdag 26. januar 2012

HIMMELSK # 69

4987378325_b77095bd20_b[1]Ukene går så fort, så jeg føler det er litt hakk i platen her inne fra min side; Torsdag igjen – ny Himmelsk!! He he! Det gjør jo ikke saken bedre at jeg ikke får blogget noe mer enn nettopp på torsdager!!! Jeg er imponert av alle dere som er med hver uke!! Så fine bilder!! Tusen takk at dere holder ut med meg!!! Send litt blogglyst min vei da!!!Stjertmeis_1_thumb[3][1]

Dette bildet tok jeg i fjor vinter. En flokk stjertmeis kom hver dag i 1530 tiden til Petuniatreet for dagens middag. De er veldig skye og vanskelig å komme inn på, så det ble tatt noen hundre bilder før jeg fikk ett jeg følte var ok.  Bildet er tatt gjennom stuevinduet, så kvaliteten er ikke helt topp. Men denne fuglen er så vakker at jeg bare nyter synet av den!

Logo himmelsk 




37 kommentarer:

Anne sa...

Jau ja!! først å sjø, he he må vel være første gang det Petunia, men skitt sann.

Synes virkelig du står på for oss andre bloggere jeg, den ÆREN skal du jaggu ha, men det skal å sies at jeg savner dine mange gode og humoristiske innlegg her ja, så hokus pokus filiokus, blogglyst strøs over deg kjære venn :-)

Anneklem.

Mormor sa...

Sender en stor sekk, ca 100 l, er det nok?
Takk for at du holder igang.

ege denne sa...

Her har du en dose blogge-kjærlighet :) Så får vi se hva som skjer... ;)

Og du, har du noe imot å fjerne ord-bekreftelsen...? Ikke for å være uhøflig, men de bokstavene er så vanskelig å tyde noen ganger..

Rimkogeren sa...

Flot fanget - God weekend :-)

Marianne sa...

Petunia, jeg er kjempeglad for at du holder Himmelsk i gang.
Tuuusen takk! Det er det som har holdt i gang min blogglede!

Hakrilas sa...

Det var et kjempefint bilde, og kjempeflott fanget! Ønsker deg en kjempefin torsdags ettermiddag!:)

Petrine sa...

Ja, visst er det ein vakker liten fugl. Og bildet som du har tatt av han er også vakkert !

Ønsker deg ei fin helg med masse fuglebesøk:)

Linda sa...

Setter pris på at du holder i gang himmelske utfordringer!
For en søt pip-pip...aldri sett en slik her ;) Send noen over til meg hvis du ser de igjen :)

naturglede/Randi Lind sa...

Å, jeg liker de stjertmeisene. Jeg synes de er så vakre og morsomme. Trodde ikke jeg skulle komme inn på bloggen min idag, for internetten min falt ut, men heldigvis fikk jeg fikset det. Ønsker deg en flotters kveld :)

Malys krok sa...

Koselig bilde av en, for meg, sjelden fugl! Godt det er en liten rest blogglyst igjen, slik at himmelsk fortsetter! Kanskje kommer den helt tilbake med trekkfuglene, sånn litt utpå våren! -Margit-

Wenche sa...

Tusen takk for Himmelske utfordring du holder for oss hver uke - sender et tonn med gode bloggtanker til deg i håp om at bloggånden kommer over deg ;0)
Ha en flott uke ! :0)

Ingvill sa...

For et flott bilde av en nydelig fugl, vet ikke om jeg har sett sånne fugler før. Takk for nok en fotoutfordring.
Ønsker deg en flott helg, klem

HansHB sa...

Flott stjertmeis!
Det er ikke vanlig på vårt fuglebrett!
Ha en himmelsk torsdag!

Madame sa...

Utrolig flot billede af halemejsen! Jeg ser dem også her ind imellem, men de er lynhurtigt væk igen og svære at fotografere.

anjoe sa...

Ærlig talt, Petunia, du har vel lov til at slappe af, som alle os andre, og dine tidligere udfordringer, kan vel tilmed give lidt ønsker om fotofred :-D

Birgitta - foto CHIP sa...

Vilken underbar liten fågel - Fint fotad!

Inge sa...

Ajjjj hvor er det en fin lille halemejse du har fanget der.. Hav en dejlig weekend, og tak for at du holder på med Himmelsk.
Du må have en god weekend.

Laura sa...

Such a darling bird Petunia...the lighting is perfect!

Tina´s PicStory sa...

such a cute little bird! :)

Irene sa...

Så fin den er, og flott å kunne følge med på hvilke arter som besøker fuglebrettet.

Det er så hyggelig at du holder ut! Trives så med denne "møteplassen". Håper at trylleriene til Anne virker, hehe.

God helg og klem til deg!

Gemma Wiseman sa...

Such a beautiful bokeh enhances the beauty of this little bird! Gorgeous photo!

RAV OG KRAT sa...

Hvor er den sød...flot billede. Minder om mit eget billede med rødkælken. God weekend ;-)

Bekka sa...

Nydelig bilde!
Tusen takk for at du står på med Himmelsk så alle vi andre får vært med :)
Riktig god helg!

wenche`s hage/ hobby sa...

Fint bilde av en fin pippip.

Seraphina´s Phantasie sa...

A wonderful little bird and a beautiful Bokeh. Kind regards, Synnöve

Anne-Berit sa...

Nydelig liten fugl du har knipset der.Tror aldri jeg har sett den her nord hvor vi bor.
Ha en fin fredag:)

Størstepia sa...

Syns bildet ditt var helt fantastisk, jeg!! Nydelig fugl altså!
Ønsker deg en riktig god helg;)!
Stor klem fra størstepia

Mandy Lou sa...

Nydelig liten stjertmeis. Vet faktisk ikke om jeg har sett denne fuglen i levende live. Skikkelig koselig med sånne fine fuglebilder.

Jeg også savner de fine og spennende blogginnleggene du pleide å ha. Men det skal jo ikke være tvang å blogge. Håper blogglysten kommer med våren!!!

4U2 sa...

En "tjock", söt liten en! :)

Hegeslilleboble sa...

Knallfint bilde!!! Skjønner godt du tok masse bilder for å få det ene :). God helg til deg.

Erik Semlan sa...

Det var ett snyggt foto på fågeln.
Fint fångat. :-)
Kul att titta på vackra bilder här.

Cecilia Artista sa...

Vilken vacker liten fågel!
Fint fångat!
Trevlig helg!

Mariane sa...

Wow, Petunia - det er et flot billede !!!

Monica sa...

For en vakker liten fugl,- har ikke registrert den på brettet her. Takk for at du holder HIMMELSK i gang, og sender gjerne litt blogglyst avgårde til deg!
Ha en flott helg!

Laila -Karin sa...

Herlig liten fugl, har ikke sett den her hos meg,. Du får be de fly innom Bønes.
Ha en riktig fin helg.

Millemilla sa...

Herlig liten pip-pip. Den har jeg ikke sett før..

Blogglysten kommer og går, men uten deg og himmelsk hadde jeg mista den for lengst! Stå på!
Ingen fredag uten himmelsk!

sigrid sa...

Takk for at du held ut med oss Himmelsk bloggerane..
Du sprer blogglyst og glede gjennom Himmelsk!!

Vakker fugl :-)

God helg!