torsdag 2. februar 2012

HIMMELSK # 70

4987378325_b77095bd20_b[1]Himmelsk for 70. gang!! Jeg synes ikke det er så verst – i alle fall tatt i betraktning av blogglysten! Og så mange som er med hver uke også da!! Det er veldig hyggelig! For å si det selv; Himmelsk er herlig!! Her er det ikke om å gjøre å ta de beste bildene, men rett og slett motivere til å ta bilder! Så ta frem kamera og shooot!!! DSC_0777

Jeg har vært ute og tatt bilder av svaner. En veldig majestetisk fugler, både knoppsvaner og sangsvaner, men hvorfor de har kalt den ene arten for “Sangsvane”, er mer en jeg kan begripe.. Synge vakkert gjør de ikke!! De står mer til det uttrykket at man skal synge med det nebbet man har!! På bildene ser dere knoppsvaner.DSC_0782Hvor er så himmelen på disse bildene mine, lurer nok du på?? Den gjenspeiler seg i vannet den Smilefjes som blunkerLogo himmelsk




42 kommentarer:

HansHB sa...

Gratulerer med de 70!
(hehe) nå er det sikkert noen som tenker år..
Flott tiltak og vil følge deg videre!
Ønsker deg en himmelsk kveld!

Seraphina´s Phantasie sa...

Wonderful swan photos. So clear and calm. Congratulation to 70 HIMMELK !!!
Kaerlig hilsen fra Synnöve

Bøllemamma sa...

70 himmelske, så flott! Liker at himmelen din ikke er åpenbar, gjemmer seg innimellom de flotte fuglene :)

Wenche sa...

Hele 70 er kjempebra ! :0) Vakre svaner du viser oss, og nydelig gjennskinn av himmelen :0) Ha en flott helg ! :0)

oddbjorn sa...

Hm, noe usikker på hvor miniatyrbildet til min lenke (oddbjorn) kom fra -- det har ikke den ringeste kobling til bildet jeg lastet opp og bad den croppe.. Uansett -- kan garantere at det er veldig mye himmel på bildet som ligger bak linken. :-)

Anette sa...

Flot himmelsk billede!

(Ville du ikke lave "fotokalender 2012" alligevel?)

Inge sa...

Skønne billeder af svanerne, som jeg altså ikke mener er sangsvaner, de plejer at have gule næb. Svanerne her ligner knopsvaner.. :-)
Hav en dejlig weekend.

Asbjørg sa...

Vakre svanebilder!Jeg elsker svaner,har drevet og fotografert en flokk i flere dager nå.

Ingvill sa...

Flotte bilder av flotte svaner:O) Og syng med det nebbet du har, tror også på den:O) Ha en fin helg:O) klem

Mormor sa...

Nydelige svarer.
Takk for at du holder i gang

Catherine sa...

Flotte svane billeder Petunia og grattis med nr 70 :-) God weekend

Tina´s PicStory sa...

wonderful pics! :)

Line Merete sa...

Nydelige svaner. Hele 70 Himmelske innlegg er jo veldig bra. :) Artig påfunn. Jeg koser meg med mange fine bilder hver uke. :)

Linda sa...

Nydelige svaner!
Et flott himmelsk bilde der man skimter himmelen i vannet.
Gratulerer med 70. Himmelsk! :)

Hakrilas sa...

Gratulerer med 70, og det er jo kjempebra!:) Kjempefine bilder du deler med oss! Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld!:)

naturglede/Randi Lind sa...

Gratulerer med 70!!! Flott å få være med. Sangsvaner synger nydelig, synes jeg, men de du har bilde av er knoppsvaner og der er det ikke mye vakre toner. De freser vel litt, det er vel det hele.Her har vi sangsvaner langt ute der vannet er åpent, og jeg går ofte ned til sjøen i kveldingen bare for å høre på dem. For meg er det litt trolskt, litt fasinerende og det minner meg om vår. Vanligvis flyr de sørover, men når vinteren er mild som nå, hører vi dem hele tiden. Vakre bilder hadde du da. Viktig å fremme fotogleden. Klemsiklem til deg og god helg :)

Laura sa...

wow...beautiful swan photos Petunia...so graceful.

naturglede/Randi Lind sa...

http://www.youtube.com/watch?v=HvxwVO7qoHQ&feature=related

Stikk inn på Youtube og du kan få høre dem synge Petunia!

Gemma Wiseman sa...

The swimming swans are so elegant! And love their beautiful reflections in the first photo! The swans offer a sense of gentle peace!

NatureFootstep sa...

himmel och svan reflexer blandar sig fint. :)

Desiree sa...

Nydelige svaner! Gratulerer med de 70 himmelske :)

Laila -Karin sa...

Gratulerer med de 70.
Vakre svaner.

Maria G sa...

Det är knölsvanar du fotograferat, och bilderna är underbara. Dessa fåglar är så majestätiska och vackra tycker jag.
Sångsvanar de har gul näbb.
Ha de gott!
/Maria

Bekka sa...

Tenk, nummer 70 allerede, herlig!
Så flotte svanebilder, majestetiske skapninger :)

Pysselfarmor sa...

Oavsett vilka svanar det är (det är knölsvan) så är svanar alltid vackra. De håller sig skinande vita och vackra.

Veronika sa...

Gratulerer med 70 himmelske utfordringer! Nydelige svaner:)

nr14 sa...

Flotte svaner:) Tenk 70 himmelsk:) Skal finne frem ett himmelsk bidrag til imorgen.

Birgitte sa...

Tillykke med de 70 ( ikke år ) og tak for initiativ og flotte billeder ;-)

4U2 sa...

Du får denna gång en bild på mitt favorit (jag ljuger!) fordon ;)

Anne-Berit sa...

Du verden så nydelige bilder sv svanene.Så flott med gjenspeilingen på det første bildet:)

Irene sa...

Ja, tenk at det har blitt 70 uker med HIMMELSK allerede! Syns dette er gøy å være med på. Selv om himmelen her har vært grå nå i to hele uker, så har jeg masse på lager i fotoarkivet mitt.

Svanene er bare så skjønne! Himmelske bilder :o) Ønsker deg en riktig god helg!

Irene

Mariane sa...

Tillykke med de 70's Fantastisk er det er så mange gange... Jeg er meget glad for at være med. Dine svaner er meget meget smukke og skønne farver.

Ege Denne sa...

Nydelige er svanene uansett :)

Mandy Lou sa...

De er bare såå vakre disse skapningene. Flotte bilder av dem.
Gratulerer også med 70 himmelske!

Monica sa...

Takk for ditt nydelige bilde av diss skjønne skapningene, og gratulerer med 70 runder, det er jo litt av en bragd!

Bare lille elin sa...

Oj, 70! Så bra! Takk for at du orker å drive med dette hver uke. Tenk 70!!

Etter at jeg begynte med disse himmelske bidragene har jeg faktisk blitt mye flinkere til virkelig å legge merke til naturen rundt meg igjen. :-)
Det er godt. :-))

Berit sa...

Flotte fugler- bra de er der og ikke her; altfor kaldt for sånne skapninger i dag.. Takk for at du fortsatt får oss til å heve blikket og ha himmelsk fokus!

Erik Semlan sa...

Vackra svanar och kul sätt att visa himlen på, via vattenytan. ;-)
Grattis till de 70 och en trevlig weekend Petunia. :-)

RAV OG KRAT sa...

Hvor er de smukke...super flotte billeder. God weekend til dig KLEM

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Fint med speilingen i vannet. Spørs hvordan det går med mine nye bilder, etter at kameraet hoppet noen trinn foran meg ned en trapp... Får nok ty til arkivbilder ihvertfall. Gratulerer så mye med de 70 og riktig god helg!
: )

Melusine sa...

Ja, Himmelsk er herlig!
Og det er disse svanene også,
godt fotografert, Petunia :)

Marte sa...

Hei.
jeg titta innom bloggen din og synes de flaskenissene med fanamønster var utrolig fine. Har du lyst til å dele oppskriften med meg?
Håper å høre fra deg
m_bleken@hotmail.com

Vennlig hilsen Marte Bleken