torsdag 23. februar 2012

HIMMELSK # 73

4987378325_b77095bd20_b[1]Enda en ny torsdag og den dagen i uken som er helt “Himmelsk”!!! Tusen takk for alle flotte bidrag forrige uke! Det er så fint at dere er med selv om jeg ikke er helt i bloggmodus.

Blogger har forandret på ordbekreftelses bilde i kommentarfeltet og mange har problemer med å lese bokstavene. Vi hadde en diskusjon om dette på Norske Bloggdamer på Facebook og etter det, bestemte jeg for å fjerne hele ordbekreftelsen hos meg. Jeg er ikke så happy for det og jeg har hatt en del spam kommentarer etterpå, men Blogger sin egen spamkontroll har fjernet neste alle de uønskede kommentarene. Bare et par ble publisert, men de fjernet jeg kjapt selv. Hva er din erfaring med ordbekreftelse? Er du plaget av spam kommentarer? En god ting er om vi passer litt på hverandres blogger og gir beskjed om vi ser noe som ikke er bra. 13

Jeg har nesten ikke tatt et eneste bilde i hele februar. Det er egentlig veldig sørgelig, men slik er det bare av og til. Det øverste bildet knipset jeg på tur lørdag morgen. Ikke på ski, men på beina med gode brodder på fjellsko.

Bilde nummer 2, der har jeg lekt meg litt. Jeg speilvendte det første bildet og satte de to sammen.Logo himmelsk




34 kommentarer:

Ege Denne sa...

Du kan velge å ha kommentargodkjenning på innlegg eldre enn en dag feks, da unngår du at de blir postet på bloggen.

Jeg har full kommentarmoderering, noe som betyr at jeg må lese alle kommentarene før de sleppes ut på bloggen min. Men heller det, enn at bloggen blir spammet...

Ord bekreftelsen håper jeg ALLE fjerner.... Jeg har nevnt det i ett eget innlegg hos meg før idag.

Tina´s PicStory sa...

even so i´m waiting for spring i realy like this snowy forrest :)

NatureFootstep sa...

trevliga foton. Kul med den nedersta. :)

Ingvill sa...

Det ble veldig kult med det andre bildet, morro å dille litt:O) Ha en fin helg, klem

Koselig koselig sa...

Jada det kommer litt hver dag, men jeg har satt på at jeg skal modere kommentarer på innlegg eldre enn to dager, du kan jo sette en dag også. Da tenker jeg det går veldig fint Petunia.

;)

Havfruen sa...

Nydelig himmelbilder:)
Jeg fjernet ordbekreftelsen for over et år siden og har ikke fått en eneste spamkommentar inn på bloggen. Jeg får mailvarsling om de men blogger stopper de! Så no prob... Jeg håper alle fjerner denne forferdelige bekreftelsen...skal man kommentere på mange blogger, blir disse et hærk! Og så lenge det funker veldig bra uten, så ser jeg ikke problemet med å fjerne det.
Ha en super kveld:)

Anki sa...

En talande bild, två vägar att välja, ordkontroll eller inte. Tycker inte om de nya ordverifieringarna, ser inte texten och det tar mycket tid, tid som jag kunde använda för nya kommentarerna. Ha en fin Himmelsk fredag.

Malys krok sa...

Flotte bilder!
Jeg har aldri hatt ordbekreftelse, og heller ikke hatt noe problem.
-Margit-

Marianne sa...

Bildene dine er nydelige, Petunia!
Og orbekreftelsen var veldig vanskelig, så jeg er glad for at flere har fjernet den! :)
Har aldri væry plaget av spam, men jeg har jo bare en liten blogg. ;)

Gemma Wiseman sa...

Delightful view of snow, trees and blue skies!

RosMari sa...

Flott himmelsk bilde, og det speilvendte bildet var artig... Klem fra Rosen

Hakrilas sa...

Kjempefine bilder! Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld!:)

Bøllemamma sa...

Det er så deilig med vinter og snø. Vi har fått masse ny snø her de siste dagene og hele familien nyter det til fulle.

Takk for nydelige bilder og for at du arrangerer himmelsk. Det er en kjempefin ting å bedrive torsdagen med og et sikkert tegn på at nå er det snart helg, hurra!

Gunsside sa...

Fine bilder Petunia, og ha en flott helg ;)
Jeg har ikke komm.godkjenning og det funker helt greit .
Gunsside

sigrid sa...

Etter ei lita pause er eg på plass igjen. Takk for at du er trufast! Spennande måte du laga det siste bilde på :-)

PS: eg må godkjenne alle kommentarar, har ikkje hatt spam problem..

Cecilia Artista sa...

Gillar din sista bild lite extra.
Bra jobbat!

Wenche sa...

Flotte Bilder :0)
Jeg har ikke ordrebekreftelse - og har heller ikke hatt det.., men så har jeg heller ikke hatt problemer med spam...men går jo å slette kommentarer/spam i etterkant tror jeg og tenkte at jeg skulle gjøre det om jeg fikk spam..ha en flott helg :0)

Laila -Karin sa...

Kjekt å leke seg litt.
Flotte bilder

Laura sa...

so beautiful Petunia...hardly any snow left here at all...it is very strange for this time of year.

Catherine sa...

Jeg har kommentar godkjenning på alle innlegg, så undgår jeg spam. Men jeg er ved å bli sindssyk på å ikke kunne lese ID teksten.

wenche`s hage/ hobby sa...

Fine skogbilder.
Har ikke hatt bekreftelse og ingen spam.

Inge sa...

Flotte billeder, og sjovt at se spejlingen.
Jeg er SÅ træt af de ordrebekræftelses ord.. de er helt umulige at læse. Jeg har ikke aktiveret dem, det spam der kommer bliver fint fanget af Bloggers spamfilter.
Gid alle ville fjerne disse dumme ord, hvis de vil have kontrol med hvad der kommer ud af kommentarer, så kan man jo bare slå kommentarmoderationen til.

Anne-Berit sa...

Har ikke blitt så mye fotografering med meg heller i det siste.Det har jo snødd i dagevis,og det frister jo ikke til noen fototur.Men i dag har vi hatt sol og flott vær,så da ble det litt bilder.Artig å eksperimentere som du har gjort her.Ble et tøft bilde.
Ha en fin fredag:)

Rejen sa...

Dejligt at ordbekræftigelsen er væk det er så besværligt, og jo jeg har også fået et jpar spammail men dem fanger blogger...Skønne billeder også det komponerede...;-D

Bekka sa...

Nydelige bilder!
Jeg har heller ingen ordbekreftelse og etter at de "oppdaterte" til nye, nesten uleselige bokstaver har det blitt mye mer tungvint å skulle kommentere. Får heldigvis svært lite spam og tror det som har kommet av spam, blir automatisk sortert ut heldigvis!
God helg :)

Bjørg 47 sa...

Nydelig med skogens trær, og du er så dyktig. Etter så mye diskusjon om denne kommentargodkjennng, fant jeg omsider ut at jeg også hadde det, og har nå fjernet det. Så får vi se om det blir noen endring. Siden jeg ikke er noen nerd, har jeg ikke engang vært oppmerksom på dette. Takk for slike opplysninger underveis. Ha en flott vår.

MissMette sa...

Hei Petunia :)
En liten stund siden jeg var med her hos deg - men er nå tilbake igjen :) Jeg har aldri hatt ordrebekreftelse og aldri hatt noe problemer med spam... Jeg velger også å ha kommenargodkjenning på innlegg som er eldre enn 14 dager og det har fungert fint :) De nye ord bekreftelsen er i alle fall håpløst å skjønne noe av... Ønsker deg en fin fredag og helg, klem fra Mette

Irene sa...

Himmelsk flott i skogen ... må tilstå at jeg ikke engang har vært i skogen i vinter. Skjønner egentlig ikke hvor vinteren ble av, og godt er det! 2 uker i Mexico det hjelper det også, hehe.

Ser kommentarene vedr. ordbekreftelse. Må henge meg på og si at jeg har aldri har hatt problemer med spam selv uten ordbekreftelse. Derfor håper jeg at folk fjerner den.

Ha en fin helg!

Irene

Desiree sa...

For noen flotte trær du har tatt bilde av!

God helg!

RAV OG KRAT sa...

Nydeligt skovbillede, og sneen er da smuk selvom jeg længes efter forår ;-) God weekend...klem

Hegeslilleboble sa...

Flotte bilder du viser, nå skal jeg kikke meg litt rundt i de andre bloggene også:). Ha en fin helg!

Randi's Tanker sa...

Tenk at jeg som ikke liker vinter, synes at dette var vakkert! Vel, da sier jeg at vinter egner seg best på bilder ;-) Artig å leke seg litt og det siste bildet ditt var jo meget spesielt.

Fortsatt god helg!

Melusine sa...

Fine vinterlige bilder, godt du har brodder når føret er slik!
Jeg har heller ikke tatt mange bildene denne måneden, ytterst få når jeg tenker meg om. Men sittende her nå og høre fuglene synge og kjenne våren nærme seg...ja, da er det på tide å komme seg ut med kameraet :)

Birgitte sa...

Dejlige vinterbilleder :-)