torsdag 8. mars 2012

HIMMELSK # 75

4987378325_b77095bd20_b[1]Mars stormer fremover og er like lunefull som den alltid er. I det ene øyeblikket er det som om våren er her for i neste sekund, ikke lar oss glemme vinteren så lett…

Jeg var nettopp inne og googlet “månefaser” og fant ut at i dag er det faktisk fullmåne.. Månen er magisk!! Tenkt å kunne ta fine bilder av den! De gangene jeg har forsøkt, så har ikke resultatet blitt noe å skryte av. Er det opplett og klarvær der du bor, oppfordrer jeg deg til å gå ut og ta bilder av månen og vise dem neste torsdag.

Himmelsk 75Dette er ikke et ekte månebilde dessverre. Her har jeg lekt meg litt med Picnik og lagt på en måne etterpå. Men drømmen er å kunne ta noe fine fullmånebilder en gang. Har du noen tisp du vil dele med oss andre om å ta bilder av for eksempel månen eller nordlys, lag et innlegg på bloggen din da, og gi oss beskjed!Logo himmelsk




27 kommentarer:

Mandy Lou sa...

Wow, for et fantastisk fint måtebilde! Later som jeg ikke så du hadde skrevet det ikke var ekte. :) Skal se etter månen i kveld, men da bør det ikke komme flere skyer enn de vi allerede har. Har også hatt lyst til å prøve meg på månefotografering, så det er vel bare å stille seg opp ved første anledning.
Ønsker deg ei fin helg!

HansHB sa...

Da er jeg tilbake igjen.
Flott bilde du legger ut!
Ønsker deg en fortsatt flott 8. mars!

NatureFootstep sa...

dramatisk och fin nattbild. Riktigt snyggt. :)
Önskar dig en fin helg.

Inge sa...

Fantastisk smukt billede.. Jeg har skrevet en lille smule om indstillinger v. månefotografering her.. http://bymarken68.blogspot.com/2012/02/fuldmane.html

Marit sa...

Nydelig bilde. Ble helt imponert her .. åsså var det bare fake .. jaja. ;o)
Jeg er litt lei meg for at det er så vanskelig å kommentere for meg her. Er inne og kikker, skriver og skal sende det avgårde. På noen får jeg da beskjed om at koden er feil, uten at jeg finner noen feil, og alt jeg har skrevet forsvinner bare. Andre igjen, kan jeg ikke kommentere på, for jeg klarer ikke å bli godkjent. Er blogg.no litt sært og har problemer med å kommunisere med andre? Måtte bare ha ut litt frustrasjon her.
Slenger på en takk her på slutten, for at du orker å holde igang denne himmelske greia. Gleder meg hver eneste uke til nye bilder å kikke på. :o)

Tina´s PicStory sa...

the perfect pic! wonderful :)

Med kjæleik til livet sa...

kor flott bilde - uansett da ;)

eg har tatt noen månebilder denne gang - kor flotte dei er kan vel diskuteres ...

monikasmil

Lisbet / *LLL og Co.* sa...

WAUW!!! - Fantastisk foto af månen og naturen!
*SMIL* fra Lisbet

naturglede/Randi Lind sa...

Bildet ditt var vakkert det, selv om du trikset litt med den månene.Ikke lett å få fine bilder av den.Da må du nok bruke zoom og lang lukkertid. Jeg har noen som er bra,men det er vanskelig. Jeg skal prøve å ta bilder av den, men her er det overskyet igjen i kveld i hvertfall :) Ønsker deg glade dagere i mars.

Bekka sa...

Så fint bilde - det ser jo faktisk helt ekte ut!
God 8. mars :)

Monica sa...

Vakkert som i et norsk eventyr,- både med eller uten falsk måne!
:)

Leonora sa...

Nydelig bilde da, selv om det er fikset litt. Er tilbake igjen etter en liten pause :-) God helg!

Irene sa...

Flott laget, Petunia. Jeg ville aldri gjettet at du hadde mikset og trikset med bildet, hehe.

Ingen klar himmel her, så fullmånen får være i fred for meg også denne gangen. Men det kan jo hende jeg har et månebilde eller to på lur :)

Ha en super helg!

Irene

TorAa sa...

Heisann, nå er det virkelig tid til å ta fullmånebilder. Her jeg er i utkanten av Frankfurt er månen nå helt fantastisk. Nesten like flott som ditt bildet...

Pia sa...

Utrolig vakkert!

Laura sa...

Oh Petunia...how exquisite!

Gunilla sa...

En underbar bild du visar oss!
Jag ska se om jag kommer fram med någon himmelsk bild under dagen...
Kram

Hakrilas sa...

Så utrolig kjempefint bilde! Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg!:)

sigrid sa...

Flott bilete!
Hadde du ikkje bekjent - kven skulle tru det ikkje er ekte :-)

God helg og takk for Himmelsk!!

Malys krok sa...

Vakkert bilde du viser! Ekte juks..eller ikke., fint var det!
-Margit-

lise sa...

Jeg er treig, som jeg så ofte er...

Men jeg er med, da!

Inger-M sa...

Stilig månebilde, godt jobba!

Melusine sa...

Åh ja, månebilder!
Men ennå har jeg ikke satt meg godt nok inn i kameraets tekniske finesser til i det hele tatt å komme i nærheten. På tide med et lite kurs, kanskje...
Da er det supert med et program hvor en kan legge til og trekke fra, slik du har gjort her; veldig bra gjort!
God helg videre :)

PS: Det var ikke meningen å legge inn bidraget mitt to ganger...

Suzanne Rye sa...

Veldig fint bilde, selv om det ikke er ekte :)
Jeg var faltisk ute å tok bilder av utsikten over horisonten og månen fra Bondi Beach på torsdag. Var utrolig fint. Ligger bilder av det på FB og bloggen ;) Selv om månen ser ut som en liten sol, pga så lav lukkertid, så ble det fine bilder ;D

Ha en fin dag! Kos deg på jobb i kulden :P :D

Marit Johansson sa...

Vilken otroligt vacker bild, helt fantastisk!

Bjørn-Erik sa...

Selv om du har "jukset" så ble det et veldig flott bilde Petunia :)

Siden jeg har tatt noen nordlysbilder etterhvert det siste halvåret og du stilte spørsmål om hvordan dette gjøres, har jeg laget et lite innlegg på min egen blogg der jeg tar for meg mine erfaringer med dette.

Kikk gjerne innom og legg gjerne igjen kommentarer dersom dere har andre erfaringer eller syns at mitt innlegg kan være til hjelp i deres fotografering av nordlyset.

http://depthoffocus.net/2012/03/14/hvordan-ta-nordlysbilder-mine-erfaringer/

sbo sa...

thank you so much. fosbor good Archive